|
کدخبر: 333378

ایلان ماسک به سیم آخر زد | بعد از پاول دورف به سراغ من می آیند

برخی رسانه ها نیز گزارش داده اند که پاول دورف، بنیانگذار تلگرام، ممکن است به ۲۰ سال حبس محکوم شود. این گزارش ها هنوز به طور رسمی تایید نشده است و جزئیات بیشتری در دسترس نیست. باید منتظر اعلام رسمی مقامات مربوطه باشیم تا بتوان در این مورد اظهارنظر دقیق تری داشت.

اقتصاد ایلان ماسک به سیم آخر زد | بعد از پاول دورف به سراغ من می آیند

شب گذشته، رسانه‌های فرانسوی از دستگیری پاول دورف، مدیرعامل شبکه اجتماعی تلگرام، در پاریس خبر دادند. دورف در حال سفر با جت شخصی از آذربایجان بود. بر اساس گزارش‌ها، این حکم بازداشت به دلیل تحقیقات پلیس درباره تلگرام صادر شده است.

پلیس فرانسه اعلام کرد که عدم وجود سازوکارهای نظارتی در تلگرام موجب افزایش فعالیت‌های مجرمانه در این پیام‌رسان شده است.

برخی رسانه ها نیز گزارش داده اند که پاول دورف، بنیانگذار تلگرام، ممکن است به ۲۰ سال حبس محکوم شود. این گزارش ها هنوز به طور رسمی تایید نشده است و جزئیات بیشتری در دسترس نیست. باید منتظر اعلام رسمی مقامات مربوطه باشیم تا بتوان در این مورد اظهارنظر دقیق تری داشت.

پاول-دورف

دقایقی پس از اعلام خبر دستگیری موسس تلگرام، ماسک با انتشار پستی در ایکس که حاوی پاسخ چت‌بات هوش مصنوعی گروک (Grok) در مورد این خبر بود، نوشت:

«این تبلیغِ مربوط به متمم اول قانون اساسی را بررسی کنید. بسیار قانع کننده است.»

در پاسخ Grok برای سوال ماسک مبنی بر اینکه «آیا دوروف در فرانسه دستگیر شده است؟» نیز نوشته شده است:

«بله، پاول دوروف، موسس و مدیرعامل تلگرام در فرودگاه لو بورژه پاریس و هنگام خروج از هواپیمای شخصی خود که از آذربایجان وارد آن شده بود، دستگیر شد. این اطلاعات براساس گزارش‌هایی از منابع فرانسوی مختلف و پست‌هایی در ایکس به دست آمده است که نشان می‌دهند دستگیری وی به تحقیقاتی در مورد عدم اعتدال در تلگرام مربوط می‌شود که فعالیت‌های مجرمانه را ساده کرده است.»

متمم اول قانون اساسی ایالات متحده آمریکا حکومت را از وضع قوانین برای محدودکردن آزادی بیان یا حق شکایت به منظور جبران خسارت‌ها از سوی دولت منع می‌کند.

اظهارات ایلان ماسک درباره آزادی بیان در اروپا

ایلان ماسک، مالک شبکه اجتماعی X و شرکت خودروسازی تسلا، در صفحه شخصی‌اش نوشت: "در سال ۲۰۳۰، ممکن است به خاطر لایک کردن یک میم در اروپا اعدام شوید."

ایلان-ماسک

او همچنین در پست دیگری به آمار ارائه‌شده توسط یک حساب دیگر واکنش نشان داد و نوشت: «زمان خطرناکی است.» پست او در واکنش به آماری از جمله دستگیری گسترده شهروندان بریتانیایی به‌خاطر یک میم، دستگیری موسس تلگرام در فرانسه، تلاش ایرلند برای ممنوع‌کردن «میم‌های جانبدارانه»، تلاش استرالیا برای سانسور محتواهای ایکس و تلاش برزیل برای اخراج ایکس از این کشور نوشته شده است.

بعضی از کاربران در شبکه های اجتماعی معتقدند ایلان ماسک ممکن است نگران باشد که پس از اتفاقات شب گذشته ودستگیری پاول دورف، مقامات قضایی و پلیس به سراغ پلتفرم X و صاحب آن نیز بروند. این نگرانی ممکن است ناشی از تمایل ماسک برای حفظ حریم خصوصی و امنیت کاربران پلتفرم X باشد.

پاول دوروف که در روسیه متولد شده است، هم‌اکنون در دبی اقامت دارد و دارای تابعیت دوگانه فرانسه و امارات متحده عربی است. او سال ۲۰۱۴ و پس از امتناع از تحویل‌دادن اطلاعات شخصی گروه‌های مخالف شبکه اجتماعی VK، از سمت خود در این شرکت استعفا کرد و علاوه بر ترک روسیه گفت که هیچ برنامه‌ای برای بازگشت به این کشور ندارد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها