|
کدخبر: 333550

امتیاز ویژه اسنپ برای بانوان | زنان سرپرست از پرداخت کمیسیون معاف شدند

شرکت «اسنپ» در طرح جدید خود با نام «چرخ زندگی به دست تو می‌چرخه»، تمامی رانندگان زن سرپرست خانوار را از پرداخت کمیسیون معاف کرده است. این طرح از پنجم شهریور آغاز شده و تا پایان سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

اقتصاد امتیاز ویژه اسنپ برای بانوان | زنان سرپرست از پرداخت کمیسیون معاف شدند

به گزارش روابط عمومی اسنپ، علاوه بر زنانی که در حال حاضر به عنوان راننده در این پلتفرم فعالیت می‌کنند، متقاضیانی که در طول اجرای این طرح به ناوگان اسنپ ملحق شوند نیز از این تسهیلات بهره‌مند خواهند شد. هدف از این طرح، حمایت از زنان سرپرست خانوار و تسهیل فرآیند درآمدزایی برای آن‌ها اعلام شده است. متقاضیانی که در طول مدت اجرای طرح به ناوگان اسنپ ملحق شوند نیز از این تسهیلات بهره‌مند خواهند شد.

زنان سرپرست خانوار فعال در ناوگان اسنپ برای استفاده از این طرح، باید مدارک شناسایی و مستندات مربوط به سرپرستی خانوار را به دفاتر اسنپ در مراکز استان‌ها ارائه دهند. همچنین، متقاضیان جدید نیز پس از ثبت‌نام و تایید صلاحیت، می‌توانند با ارائه مدارک لازم از این تسهیلات استفاده کنند.

براساس گزارش عملکرد سال ۱۴۰۲ اسنپ، این پلتفرم بیش از ۵ میلیون و ۹۱۹ هزار راننده مرد و ۲۳۳ هزار راننده زن دارد. در سال گذشته، ۲۰ هزار و ۲۴۴ راننده از طرح‌های معافیت از کمیسیون بهره‌مند شدند و بیش از ۲۰ میلیون سفر انجام دادند. ارزش این معافیت‌ها بیش از ۱۱۵ میلیارد تومان برآورد شده است.

طرح‌های معافیت از کمیسیون راننده اسنپ

حمایت از کاربران راننده و ایجاد انگیزه‌ برای افزایش فعالیت، یکی از تلاش‌های همیشگی اسنپ است. طرح‌های تشویقی و معافیت دائمی و دوره‌ای از پرداخت حق کمیسیون بخشی از فعالیت‌های اسنپ در این رابطه است.

معافیت دائمی گروه‌های خاص

اسنپ در راستای مسئولیت اجتماعی خود همواره تلاش کرده تا از گروه‌های مختلف جامعه حمایت کند، از ابتدای فعالیت اسنپ تاکنون خانواده‌های شهدا، بیماران خاص، افراد دارای معلولیت و جانبازان به طور دائم از پرداخت کمیسیون اسنپ معاف هستند. در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۸ هزار کاربر راننده اسنپ، معاف از پرداخت حق کمیسیون بودند که مجموع ارزش معافیت از کمیسیون آن‌ها معادل ۶۲ میلیارد تومان بود. 

معافیت دوره‌ای

علاوه بر معافیت دائمی برخی گروه‌های خاص، طرح‌های دوره‌ای معافیت از کمیسیون اسنپ هم اجرا شده است و تاکنون اقشار مختلف جامعه از جمله زنان سرپرست خانوار، بیماران هموفیلی و … را نیز از پرداخت کمیسیون معاف شده‌اند.

میزان کمیسیون اسنپ در شهرهای مختلف

تعیین میزان کمیسیون بستگی به این دارد که راننده اسنپ در کدام یک از شهرهای کشور فعال است. شرکت اسنپ برای رانندگان کلان‌شهرها درصد کمیسیون متفاوتی نسبت به رانندگانی که در شهرهای کوچک‌تر فعالیت می‌کنند، تعیین کرده است.

بر اساس قوانین اسنپ، به رانندگان اسنپ در هشت کلان‌شهر، یعنی تهران، البرز، فارس، اصفهان، خوزستان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و قم ۱۵ درصد کمیسیون تعلق می‌گیرد اما رانندگانی که در سایر شهرهای کشور فعالیت دارند و در اسنپ مشغول هستند باید ۲۰ درصد از کرایه هر سفر خود را به‌عنوان کمیسیون پرداخت کنند.

 

 

منبع: گجت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها