|
کدخبر: 334378

وام هایی که به دست مردم نمی رسد!

سارا سمیع شمس، خبرنگار پایگاه خبری گسترش نیوز

 دریافت وام میلیاردی توسط مجید عشقی رئیس سازمان بورس واکنش های متعددی را در پی داشت. این خبر به اندازه ای در رسانه ها چرخید که بالاخره عشقی از سمت خود در سازمان بورس استعفا داد. رقم وام دریافتی عشقی ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعلام شده است و این تسهیلات میلیاردی با سود ناچیز ۴ درصد و با بازپرداخت ۱۰ ساله بوده است.

سارا-سمیع شمس

شرایط باز پرداخت و سود تسهیلات خواه نا خواه شنونده را به یاد وام ازدواج می اندازد. تسهیلاتی که باید آسان در اختیار زوج های جوان قرار بگیرد و بانک های برای پرداخت آن فقط یک ضامن بخواهند. اما آن چیزی که شاهد هستیم از تعداد افرادی که در صف وام ازدواج قرار گرفتند دقیقا خلاف این ادعا است. دریافت وام ازدواج به راحتی آن چیزی که مسئولان اقتصادی کشور وعده داده اند نیست و باید هر یک از زوجین هفت خوان رستم را رد کنند تا به آن برسند.

جالب است بدانید که با رقم وام کلانی که رئیس سابق سازمان بورس گرفته است حداقل ۹ نفر می توانستند وام ازدواج خود را دریافت کنند. تسهیلاتی که هنوز به دست عده ی زیادی نرسیده است و در حال حاضر حدود  ۳۵۰ هزار نفر در انتظار دریافت وام ازدواج هستند و برای کاهش این صف، به اعتباری حدود ۱۱۰ هزار میلیارد تومان نیاز است.

بانکی ها هم از غافله وام های دریافتی عقب نمانده اند و به کارکنان خودشان ۹۱.۵ همت وام آن هم بدون اعمال سخت گیری های رایج داده‌اند و باز آنکه بی نصیب مانده است نیازمندان واقعی تسهیلات بانکی هستند که دست شان در حنا مانده است!

سرنوشت این رقم های کلانی که نصیب این و آن شده است را نمی دانیم چه کسی باید روشن کند اما بهتر است مسئولان کشور فکری به حال بی برنامگی تسهیلات بانکی کشور کنند و به جز وعده های پوشالی به مردم، کاری هم بتوانند پیش ببرند.

نویسنده: سارا سمیع شمس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها