|
کدخبر: 334379

با اجرای این طرح در پمپ بنزین با آلودگی هوا خداحافظی کنیم؟

فرماندار تهران اعلام کرد که با اجرای طرح کهاب در پمپ بنزین‌ها توسط شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، تلاش شده است تا بخارات ناشی از بنزین به حداقل برسد. احمد قیومی، معاون استاندار و فرماندار تهران، از آغاز این طرح در پمپ بنزین‌های پایتخت خبر داد و بر اهمیت توجه به بخارات بنزین در کنار ناوگان حمل و نقل عمومی در بحث آلودگی هوا تأکید کرد.

اقتصاد با اجرای این طرح در پمپ بنزین با آلودگی هوا خداحافظی کنیم؟

فرماندار تهران به معضل آلودگی هوا در تهران که سال‌هاست ادامه دارد، اشاره کرد و گفت که اگرچه برای حل این بحران قوانین خاصی تصویب شده، اما نکته اصلی این است که ۲۰ دستگاه اجرایی و فرهنگی در این زمینه وظایف و مسئولیت‌هایی دارند که باید به آن‌ها عمل کنند.

بهسازی سیستم حمل و نقل عمومی شهر تهران

عوامل مختلفی که در مورد آلودگی هوا اثرگذار هستند یکی بحث توسعه و بهینه و بهسازی سیستم حمل و نقل عمومی شهر تهران است که کفایت این تعداد جمعیت ساکن و شناور در شهر تهران را نمی‌کند، به طوری که ترددها در برخی ساعات نشان دهنده این موضوع است؛ درست مثل زمانی که مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها و مدارس باز می‌شود ترافیک موجود و میزان تردد این موضوع را به وضوح نشان می‌دهد.

موضوع دیگر بحث ناوگان فرسوده تاکسی و اتوبوس‌های شهر تهران است، همچنین نیاز به واگن‌های جدید مترو که همه این موارد دست به دست هم داد تا شهرداری به سمت نوسازی برود، در این زمینه بر اساس تکالیفی که به عهده فرمانداری تهران است مصوبات شورای شهر تهران از جمله لایحه‌ها و طرح‌ها بعد از تصویب، مورد بررسی فرمانداری قرار گرفته و تطبیق این موارد با قانون و نظارت بر حسن اجرای آن توسط دستگاه‌های دیگر بر عهده فرمانداری است.

طرح کهاب چیست؟

طرح کهاب (کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخار بنزین)، برای صرفه ‌جویی اقتصادی در مصرف سوخت طراحی شده است و هدف اصلی آن حفظ محیط زیست است. درواقع طرح کهاب به منظور کاهش آلودگی هوا و انتشار هیدروکربن‌ های تبخیر شونده از سوخت بنزین در محیط زیست ایجاد شده است. نام کهاب از کلمات کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخار بنزین برگرفته شده است. طرح کهاب در سال ۱۳۸۷ با دریافت مصوبه از هیات دولت به عنوان یک طرح ملی معرفی شد. این طرح با هدف ایجاد صرفه ‌جویی اقتصادی در مصرف سوخت و تحقق اهداف زیست‌ محیطی به عمل آمده است.

طرح کهاب به منظور کاهش مصرف سوخت و جلوگیری از تلف شدن بخار بنزین، از روش‌ های هدایت و انتقال بهینه سوخت استفاده می ‌کند و در نهایت بازیافت بخار بنزین را انجام می ‌دهد. این طرح به عنوان یک راهکار برای کاهش هدررفت سوخت و آلودگی محیط زیست مورد توجه قرار گرفته است. با بهره ‌برداری از این طرح، میزان مصرف سوخت در خودروها و ماشین‌آلات کاهش می‌ یابد و از طریق هدایت و انتقال بهینه بخار بنزین، از تلف شدن آن جلوگیری می کند. همچنین، بازیافت بخار بنزین نیز به منظور بهره ‌برداری مجدد از آن و کاهش آلودگی هوا و زیست‌ محیطی صورت می ‌گیرد. در نتیجه، طرح کهاب باعث کاهش هزینه‌‌های سوخت و افزایش بهره ‌وری اقتصادی می ‌شود و در عین حال برای حفظ محیط زیست و کاهش اثرات زیست ‌محیطی مورد توجه قرار گرفته است.

منبع: اکوایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها