|
کدخبر: 334654 سارا سمیع شمس

گزارش اختصاصی گسترش نیوز:

درخشش یک زن ایرانی در شرکت اپل | مریم عظیمی هاشمی کیست؟

زنان موفق در سراسر جهان حضور پر رنگ شان ملموس است و در این بین حضور زنان موفق ایرانی نیز بسیار جذاب و غرور آفرین است. این روزها خبر رونمایی آیفون ۱۶ در رسانه ها می چرخد و بسیار برای آیفون بازها جذاب است. اماجالب است بدانید که در شرکت اپل یک مهندس زن ایرانی در حال فعالیت است که بسیار هم شناخته شده است. در این مطلب مریم عظیمی هاشمی مهندس ایرانی اپل را بیشتر بشناسید.

اقتصاد درخشش یک زن ایرانی در شرکت اپل | مریم عظیمی هاشمی کیست؟

موفق شدن را هرکسی یک جور تعریف می کند. برخی موفقیت را در کسب درآمد بالا در شغل و رسیدن به هدف مدنظر می دانند اما برخی شناخته شدن در حرفه فعالیت شان را هم مهم می دانند. موفقیت برای هرکسی سطح مشخصی دارد و اینکه هدف تان چقدر بزرگ یا چقدر قابل دسترس باشد به میزان بلند پروازی یا هدفمندی شما برمی گردد. اما موفقیت در بین زنان تعریف جداگانه ای دارد. اغلب در جوامع جهان سومی قوانین دست و پاگیر پیش پای زنان است و باید اول از همه این موانع را از سر راهشان بردارند. تفکرات سنتی برخی خانواده ها نیز باعث می شود مانع بعدی پیشرفت زنان باشد و شاید برخی حرفه های مد نظر را برای زنان مناسب ندانند. اما زنان همواره نشان داده اند که اگر به هدف خود ایمان داشته باشند قطعا به آن می رسند و شاید سخت تر برسند اما بالاخره می رسند.

به همین بهانه خبرنگار پایگاه خبری گسترش نیوز در این گزارش با معرفی مریم عظیمی هاشمی یکی از زنان موفق ایرانی در جهان سعی دارد به بررسی عوامل موثر بر موفقیت او بپردازد و به ابعاد مختلف شخصیتی این شخص بپردازد.

مریم-عظیمی-هاشمی

معرفی مریم عظیمی هاشمی 

مریم عظیمی هاشمی در کمبریج انگلستان ساکن است و از آوریل ۲۰۲۱ یعنی اوایل سال ۱۴۰۰ به عنوان کارمند اپل مشغول به کار است. او از ابتدا با عنوان «مهندس کیفیت تصویر دوربین» در این شرکت فعالیت خود را آغاز کرده است و همچنان به کار خود ادامه می‌ دهد.

مریم مهندس زن ایرانی است قبل از پیوستن به اپل، از نوامبر ۲۰۱۹ تا آوریل ۲۰۲۱ در دانشگاه کمبریج مشغول به کار بود. او پیش از آن در کانادا زندگی می‌ کرد و به مدت چهار سال، از ژانویه ۲۰۱۵ تا نوامبر ۲۰۱۹، در دانشگاه بریتیش کلمبیا در ونکوور فعالیت داشت. قبل از سال ۲۰۱۵، مریم به مدت ۷ ماه در سن دیگو، کالیفرنیا، در شرکت InterDigital Communications در حال فعالیت بوده است.

بیوگرافی مریم عظیمی هاشمی

مریم عظیمی هاشمی تحصیلات کارشناسی خود را در طول سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ در دانشگاه فردوسی مشهد تکمیل کرده است. او از این دانشگاه یک لیسانس مهندسی کامپیوتر دارد. همچنین در ادامه مریم عظیمی در سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ دوره کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق و کامپیوتر را در دانشگاه بریتیش کلمبیا طی کرد. سپس در طول سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ دوره دکترا را پشت‌سر گذاشت و مدرک خود را دوباره در همین رشته و از همین دانشگاه گرفت.

در مورد مهارت های مریم عظیمی هاشمی می توانیم به مهارت های این مهندس ایرانی اپل در‌ زمینه هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی، بینایی کامپیوتر، تشخیص الگو، مدل‌ سازی ریاضی، پردازش تصویر، پردازش سیگنال، شبیه‌ سازی، فشرده‌ سازی و الگوریتم‌ ها دیده می‌ شود. وی همچنین مقالاتی در‌زمینه فناوری HDR منتشر کرده است.

حضور مریم عظیمی هاشمی در معرفی آیفون ۱۵

جالب است بدانید که مریم عظیمی هاشمی در مراسم معرفی آیفون ۱۵ تجربه معرفی این گوشی را نیز در کارنامه دارد. مهندس ایرانی اپل در مراسم رونمایی از آیفون ۱۵   اعلام کرده بود که این گوشی قادر است به‌طور هوشمند تصاویر پرتره را ثبت کند، بدون اینکه نیازی به فعال‌ سازی حالت پرتره باشد. همچنین، او به توضیحاتی درباره قابلیت کنترل فوکوس پس از ثبت عکس‌ها، عکاسی در شب و فناوری Smart HDR پرداخته بود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها