|
کدخبر: 335092

اپل موفق به شکست سامسونگ شد | برند آمریکایی در ۲۰۲۴ کولاک کرد

بسیاری از خریداران در انتخاب خود به عواملی مانند کیفیت گرافیک، سهولت دسترسی به نرم‌افزارها و کیفیت صدا توجه ویژه‌ای دارند.

اقتصاد اپل موفق به شکست سامسونگ شد | برند آمریکایی در ۲۰۲۴ کولاک کرد

بر اساس نتایج نظرسنجی ACSI، مشتریان اپل از محصولات این برند رضایت بیشتری نسبت به مشتریان سایر برندها دارند. به همین دلیل، اپل موفق شده است سامسونگ را در این زمینه پشت سر گذاشته و در صدر جدول رضایت کاربران قرار گیرد.

به‌ گزارش وب‌سایت «اپل اینسایدر»، بسیاری از کاربران به‌دلیل سخت‌افزار باکیفیت و سیستم‌ نرم‌افزاری روان اپل تجربه کاربری قابل‌قبولی داشته‌اند. سال ۲۰۲۳ اپل و سامسونگ هر دو در این زمینه به‌ یک اندازه موفق بودند اما به‌تازگی در نظرسنجی جدید «شاخص رضایت مشتریان آمریکایی» (ACSI) در حوزه لوازم‌خانگی و گجت‌ها، اپل به‌تنهایی صدرنشین شده است.

اپل درحالی توانسته امتیاز ۸۵ را در این نظرسنجی کسب کند که سال گذشته با ۸۳ امتیاز مشترکاً با سامسونگ صدرنشین این نظرسنجی بود. اما اکنون اپل نسبت به پارسال ۲ امتیاز بیشتر و سامسونگ یک امتیاز کمتر دارد. بهبود عملکرد آیپدها و ارتقای کیفیت مک‌بوک‌ها، اصلی‌ترین دلایلی بودند که رضایت کاربران را به دست آوردند.

جالب این‌جاست که اچ‌پی با رشد ۴ درصدی از سامسونگ پیشی گرفته و مقام دوم را به دست آورده است.

شرکت-اپل

در این نظرسنجی، به ۱۳۱۱۳ خریدار ایمیل فرستاده و از آن‌ها خواسته شد تجربیات خود را درباره محصولاتی که اخیراً خریده‌اند، بیان کنند. در پایان این نظرسنجی، میانگین امتیازها از ۸۰ در سال گذشته به ۸۱ افزایش یافت که عمدتاً به‌دلیل بهبود کلی کیفیت گجت‌ها، مخصوصاً لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها بوده است. درحالی‌که میانگین امتیاز PCها از ۸۴ امتیاز به ۸۲ امتیاز کاهش پیدا کرده است.

این روند نشان می‌دهد کاربران به سخت‌افزار، توانایی پردازش گرافیکی، کیفیت صدا، دسترسی به نرم‌افزارها و برنامه‌ها توجه زیادی دارند. سهولت کار با سیستم و سرعت پردازش CPU نیز در اولویت دوم خریداران قرار دارد. همچنین دسترسی به لوازم جانبی و به‌ حداقل رساندن خرابی‌های سیستم اولویت‌های دیگر خریداران هستند.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها