|
کدخبر: 335204

زمان واریز علی‌الحساب همسان سازی حقوق ۳ ماه تابستان | بازنشستگان گوش به زنگ باشند

سوال اصلی و مهم بازنشستگان کارگری مربوط به زمان واریز مبلغ علی‌الحساب متناسب‌سازی سه ماه تابستان است. این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که بازنشستگان کشوری پیش‌تر این مبلغ را دریافت کرده‌اند و اکنون بازنشستگان تأمین اجتماعی در انتظار دریافت این مزایا هستند.

اقتصاد زمان واریز علی‌الحساب همسان سازی حقوق ۳ ماه تابستان | بازنشستگان گوش به زنگ باشند

مشکلات متعدد مربوط به قانون متناسب سازی حقوق، مدت‌هاست که نگرانی‌ های جدی برای بازنشستگان ایجاد کرده است. با رسیدن به آخر شهریور ماه، فرایند واریز حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی رو به پایان است. با این حال، هنوز خبری از واریز مبلغ علی‌الحساب همسان‌سازی حقوق در این ماه منتشر نشده است.

افزایش-حقوق-بازنشستگان

مجلس وارد عمل شد

پس از ورود نمایندگان مجلس به موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، جلسه‌ای با تعدادی از بازنشستگان کارگری برگزار شد. در این جلسه به بررسی مشکلات و نیاز های این قشر از دولت و مجلس پرداخته شد.

در این جلسه، چند موضوع کلیدی مورد بحث قرار گرفت و آقای دکتر عزیزی به‌ عنوان نماینده مجلس، در برخی موارد با مسئولان مربوطه تماس تلفنی برقرار کرد تا پیگیر مسائل باشد.

علی اصغر بیات، دبیر کانون عالی کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی کشور، تأخیر و تغییر در روند پرداخت حقوق بازنشستگان را به‌عنوان اولین موضوع مطرح‌ شده بیان کرد. او تأکید کرد: «این موضوع به هیچ وجه برای ما قابل قبول نیست. بیش از ۶۰ درصد بازنشستگان ما حداقل‌بگیر هستند و ما درخواست کرده‌ایم که سازمان برنامه و بودجه هر چه سریع‌تر ۱۳۰ همت مصوب مجلس را به تأمین اجتماعی پرداخت کند.»

موضوع دوم که بیات به آن اشاره کرد، پرداخت یک میلیون تومان بابت متناسب‌سازی حقوق به بازنشستگان تأمین اجتماعی بود. او گفت: «بیش از ۲۵ روز از پرداخت این مبلغ به بازنشستگان کشوری و لشکری می‌گذرد و قرار بود این مبلغ نیز به بازنشستگان تأمین اجتماعی پرداخت شود.» بیات از نماینده تهران خواست تا پیگیری جدی‌تری در این زمینه انجام دهد.

مجلس

آقای نماینده از واریز مبلغ علی الحساب خبر داد

در این بین یکی از نمایندگان مجلس اعلام کرد که به زودی مبلغ یک میلیون تومان به حساب مستمری‌بگیران تامین اجتماعی واریز خواهد شد. این وعده امیدواری‌ هایی را در بین بازنشستگان ایجاد کرده است.

علی بابایی کارنامی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، در نشستی با نمایندگان بازنشستگان اعلام کرد که پس از رایزنی‌ های انجام‌ شده با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، به زودی مبلغ یک میلیون تومان بابت متناسب‌سازی به بازنشستگان تأمین اجتماعی پرداخت خواهد شد. او همچنین ابراز امیدواری کرد که با تصویب نمایندگان مجلس، حداقل‌بگیران نیز مشمول متناسب‌سازی قرار گیرند.

با این حال، سوال اصلی و مهم بازنشستگان کارگری مربوط به زمان واریز مبلغ علی‌الحساب متناسب‌سازی سه ماه تابستان است. این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که بازنشستگان کشوری پیش‌تر این مبلغ را دریافت کرده‌اند و اکنون بازنشستگان تأمین اجتماعی در انتظار دریافت این مزایا هستند.

وام-بازنشستگان

سخن پایانی

با توجه به نیاز های مالی بازنشستگان و فاصله زمانی دریافت مزایا بین قشر های مختلف، انتظار می‌رود نمایندگان مجلس به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند و زمان دقیق واریز مبلغ متناسب‌ سازی را مشخص کنند. این اقدام می‌تواند به بهبود وضعیت مالی و روحی بازنشستگان کمک شایانی کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها