|

مجلس به موضوع سهام عدالت ورود کرد

روز گذشته در تاریخ ۱۶ مهرماه، نشست مشترک کمیته بورس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد.

اقتصاد مجلس به موضوع سهام عدالت ورود کرد

جعفر قادری درباره مسائل مورد بحث در جلسه دیروز کمیته بورس کمیسیون اقتصادی مجلس با رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در این جلسه، حجت‌اله صیدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، برنامه‌ها و اولویت‌های بازار سرمایه را تشریح کرد. او به تعیین تکلیف تعاونی‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت، مباحث مربوط به تثبیت دامنه نوسان بازار سهام، اصلاح قانون بازار اوراق بهادار و همچنین توسعه ابزارهای مالی اشاره کرد.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی توضیح داد: در ادامه نمایندگان و اعضای کمیسیون اقتصادی حاضر در نشست، موافقت خود را با اهداف سازمان بورس در حوزه توسعه ابزارهای مالی در بازار سرمایه اعلام کردند. بر همین اساس مقرر شد؛ اصلاحیه قانون بازار اوراق بهادار با همکاری و تعامل سازمان بورس و مجلس، پس از حدود ۲ دهه از تصویب آن، نهایی شود.

قادری

قادری ، که در نشست دیروز نمایندگان مجلس با رییس سازمان بورس حضور داشت، افزود: در ادامه این جلسه نکاتی درباره لزوم عرضه بیشتر صندوق‌های پروژه‌، در بورس، به عنوان ابزاری برای تامین مالی مطرح شد که مسوولان سازمان بورس برای توسعه این ابزار مالی اعلام آمادگی کردند.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، با تاکید بر ضرورت حمایت پارلمان از بازار سرمایه گفت: قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها از جمله قوانینی است که بخش عمده آن می‌بایست در چارچوب بازار سرمایه اجرایی شود؛ شرکت‌کنندگان در نشست امروز درباره روش‌های استفاده از ظرفیت های این قانون در بازار سرمایه بحث و تبادل نظر کردند، نمایندگان مجلس و مسوولان سازمان بورس متفق‌القول بودند این قانون ظرفیت‌های خوبی برای بازار سرمایه ایجاد می‌کند.

قادری تاکید کرد: با توجه به مباحثی که رییس سازمان بورس در این نشست مطرح کرد؛ نمایندگان مجلس هم برای کمک به حل مسائل مربوط به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت و ساماندهی آن‌ها به مسوولان بازار سرمایه قول مساعد دادند. طبق مباحث مطرح شده در این جلسه، مقرر شد؛ اجازه استفاده از ظرفیت شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی برای حل مشکلات سهام عدالت و همچنین توسعه بازار سهام داده شود.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد؛ در این جلسه اعضای کمیسیون ضمن حمایت خود از بازار سرمایه، برخی دغدغه های خود را بیان کردند و قرار شد رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نشست‌های بعدی گزارشی از برنامه‌ها و مشکلات موجود در بازار سرمایه را به کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه کند تا در صورت امکان راهکارهای قابل پیگیری در صحن مجلس، برای حل مشکلات و کمک به اجرای برنامه‌ها، بررسی و دنبال شود.

منبع: سنانیوز
کدخبر: 337227

ارسال نظر

 

آخرین اخبار