|

واردات خودروی جانبازان در پیچ اول ماند | کلاه بزرگ دلالان بر سر این افراد

بر اساس اعلامیه سازمان توسعه تجارت، شرکت‌های مورد تأیید این سازمان از دیروز می‌توانند به تدریج جانبازان مشمول را برای عقد قرارداد واردات خودرو فراخوان کنند.

اقتصاد واردات خودروی جانبازان در پیچ اول ماند | کلاه بزرگ دلالان بر سر این افراد

برخی از جانبازان که تحت پوشش طرح واردات خودرو قرار دارند، درخواست کردند که شرکت‌های واردکننده برای واردات خودروهایشان اقدام نمایند. به همین دلیل، سازمان توسعه تجارت در آخرین اطلاعیه خود اعلام کرد که شرکت‌های منتخب این سازمان از روز شنبه (۲۱ مهرماه) به تدریج نسبت به انجام فراخوان جانبازان مشمول برای عقد قرارداد اقدام خواهند کرد.

در قسمتی از این اطلاعیه ذکر شده است که «تصمیم گرفته شده است که شرکت‌های منتخب آن سازمان از روز شنبه ۲۱ مهر به‌طور تدریجی اقدام به فراخوان جانبازان محترم برای عقد قرارداد نمایند.»

بر طبق این گزارش، پس از ارسال فراخوان برای عقد قرارداد از سوی شرکت‌ها به جانبازان، افراد واجد شرایط اقدام به امضای قرارداد با شرکت و انجام مراحل مربوطه مانند تکمیل اطلاعات و مشخصات، تسویه حساب و پیگیری امور مرتبط با فرآیند واردات خواهند کرد. سپس، طبق شرایطی که در قرارداد میان طرفین ذکر شده است، شرکت موظف خواهد بود در زمان مقرر خودروهای جانبازان را تحویل دهد.

در خبری دیگر سازمان حفاظت از محیط زیست «ضوابط این سازمان را برای واردات خودرو توسط جانبازان» اعلام کرد.

بر این اساس، مطابق اعلام سازمان محیط زیست، «به منظور کاهش مکاتبات فرایندهای اداری و تسهیل در امور اجرایی، مرحله ثبت سفارش بدون استعلام از این سازمان و با پذیرش مسوولیت توسط متقاضی مبنی بر رعایت حداقل استاندارد آلایندگی یورو ۵ از نظر این سازمان بلامانع بوده و نیازی به استعلام از این سازمان نیست. صرفا رعایت استاندارد آلایندگی منطبق با یورو ۵ یا بالاتر مورد تایید است».

اما با وجود آغاز فراخوان از جانبازان برای واردات خودرو، یک مقام مسوول که نخواسته نامی از وی برده شود، به تسنیم گفته «فراخوان عقد قرارداد واردات خودرو با جانبازان در حالی است که هنوز بحثی در مورد تامین ارز این خودروها مطرح نشده است.»

وی افزود: هنوز یک خودرو توسط شرکت‌ها یا جانبازان وارد کشور نشده است؛ معلوم نیست با کدام ارز می‌خواهند خودرو وارد کشور کنند.

به گفته این مقام مسوول، شرکت واردکننده ۱۵درصد حق الزحمه دریافت می‌کند و علاوه بر این، درصدهای دیگری نیز باید از این محل توسط واردکننده پرداخت شود.

وی با اعلام اینکه بازار فروش حواله‌های جانبازان داغ است، گفت: به نظر می‌رسد در آینده، شاهد سرگردانی جانبازان و خریداران حواله‌ها در دادگاه باشیم، چون حواله خودرویی که نیامده، توسط جانبازان فروخته شده است.وی تاکید کرد: دلال‌ها سعی می‌کنند ۳۰هزار جانباز مشمول این طرح را قانع کنند تا حواله خودرویی را که هنوز وجود خارجی ندارد، به آنها بفروشند. آنها چند برابر مبلغ واریزی، از خریدار سفته می‌گیرند.

منبع: دنیای اقتصاد
کدخبر: 337715

ارسال نظر

 

آخرین اخبار