|

رویای متقاضیان وام مسکن تعبیر شد | این مبلغ ویژه را از دست ندهید

یک عضو از شورای مرکزی بنیاد مسکن اعلام کرد که تاکنون تقریباً نیمی از حدود ۵.۳ میلیون واحد مسکن روستایی در ایران مورد مقاوم‌سازی قرار گرفته‌اند، به این ترتیب حدود ۵۰ درصد از این مساکن بهبود یافته‌اند.

اقتصاد رویای متقاضیان وام مسکن تعبیر شد | این مبلغ ویژه را از دست ندهید

یکی از اعضای شورای مرکزی بنیاد مسکن اعلام کرد که ۵۰ درصد از مسکن روستایی کشور مورد مقاوم‌سازی قرار گرفته‌اند و وام‌های مسکن روستایی به اندازه ۳۵۰ میلیون تومان در حال پرداخت هستند.

 سیدامیر حسین گرکانی با بیان این‌که بنیاد مسکن در حوزه مسکن و اجرا طرح‌ هادی روستایی تکلیف قانونی دارد،  اظهار کرد: نوسازی مسکن روستایی از سال ۱۳۸۴ آغاز شده است.

وی با بیان این‌که تاکنون حدود ۵۰ درصد از این مساکن مقاوم‌سازی شده است، ادامه داد: در واقع نیمی از حدود ۵.۳ میلیون واحد مسکن روستایی در کشور، مقاوم‌سازی شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که واحدهای مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده در برابر زلزله با چه قدرتی مقاوم است، افزود: بر اساس آیین‌نامه ۲۸۰۰ این خانه‌ها باید بتوانند زلزله‌های بالای ۶ ریشتر را به اصلاح رَد کند.

وی با بیان این‌که مقاوم‌سازی مسکن روستایی تا افق ۱۴۱۰ به پایان می‌رسد، گفت: وام ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی در حال پرداخت است.

مسکن-روستایی

منبع: تسنیم
کدخبر: 337835

ارسال نظر

 

آخرین اخبار