|

زنگ خطر بازار خودرو به صدا درآمد | آتش گرانی به جان قیمت خودرو می افتد؟

افزایش تنش های منطقه ای میان ایران واسرائیل در نیمه اول سال جوی راوانی و بدی را به راه انداخت.این تنش ها در روزهای اول باعث افزایش قیمت کالاها و دلار شد.اما پس از گذشت چند روز و آرام شدن اوضاع قیمت ها فروکش کرده و تقریبا به روال سابق خود برگشتند.اما چیزی که مشخص است تاثیر این تنش ها طولانی مدت بوده و احتمال می رود در نیمه دوم سال جاری گرانی و افزایش قیمت بدی در بازار خودرو حکم فرما شود.

اقتصاد زنگ خطر بازار خودرو به صدا درآمد | آتش گرانی به جان قیمت خودرو می افتد؟

کارشناس بازار خودرو هشدار داد که افزایش قیمت محصولات داخلی به میزان ۱۵ تا ۲۰ درصد و خودروهای مونتاژی به میزان ۳۰ درصد در نیمه دوم سال جاری، نشانه‌ای نگران‌کننده است.

با افزایش احتمال تشدید تنش‌ها در رژیم صهیونیستی، بازارهای مختلف ایران از جمله طلا، سکه، ارز و خودرو با نوسانات قیمتی مواجه شده‌اند. سید محمد حسینی، تحلیلگر بازار خودرو، این افزایش قیمت‌ها را زنگ خطری جدی تلقی کرد.

او افزود که اگر اقدامات لازم برای تأمین نیاز تولید و تثبیت برنامه‌های اجرایی مانند واردات خودرو به سرعت انجام نشود، بازار به سمت تنش‌های قیمتی جدید خواهد رفت. حسینی تأکید کرد که بازار خودرو باید پاسخگوی نیاز مصرف‌کننده باشد و نباید تحت انحصار یک گروه خاص قرار گیرد.

این تحلیلگر به مشکلات در صنعت خودرو اشاره کرد و گفت که خودروسازان توان تولید بیشتر و عرضه مناسب به بازار را ندارند و به جای این، تنها به پیش‌فروش خودرو به منظور کسب سود از آورده متقاضیان پرداخته می‌شود.

وی تصریح کرد که این سیاست‌ها باعث تبدیل مردم به دلالان در بازار خودرو می‌شود و هیچ سودی برای اقتصاد نخواهد داشت. حسینی همچنین نگرانی‌های خود را درباره افزایش قیمت خودرو به دلیل تغییرات دیپلماتیک و سیاسی ابراز کرد و گفت که دلالان به دنبال سود بیشتر هستند و هر خبر منفی را بهانه‌ای برای افزایش قیمت‌ها می‌بینند.

بازار-خودرو

تحلیل قیمت بازار خودرو (شهریور)

شهریور ماه ۱۴۰۳ به‌طور قابل توجهی با سال‌های گذشته تفاوت داشت. در حالی که انتظار می‌رفت این ماه بازار خودرو رونق بگیرد و هیجان و تحرک در آن احساس شود، اما واقعیت خلاف این پیش‌بینی‌ها بود و بازار در وضعیت سکون و آرامش نسبی قرار گرفت. حتی در صورت مشاهده تغییرات قیمتی، بیشتر به سمت کاهش قیمت خودروهای داخلی بود و خبری از افزایش‌های چشمگیر نبود.

این روزها بازار خودرو در وضعیتی مبهم و نامشخص به سر می‌برد؛ از یک سو هر روز چندین مدل جدید خودروهای وارداتی معرفی می‌شوند و وعده داده می‌شود که به‌زودی به بازار خواهند آمد، اما از سوی دیگر، برخی از این مدل‌ها حتی پس از گذشت یک سال هنوز در دسترس نیستند. در این میان، عرضه‌های محدود و تهدیدات مربوط به ورود خودروهای جدید باعث شده‌اند که بازار نه به‌طور کامل رونق بگیرد و نه کاهش قابل توجهی را تجربه کند.

منبع: اقتصاد ۱۰۰
کدخبر: 337839

ارسال نظر

 

آخرین اخبار