|

رونمایی از بزرگترین بانک بیت کوین دنیا | این شرکت سرمایه تریلیون دلاری دارد

مایکرو استراتژی به عنوان بزرگترین شرکت دارنده بیت کوین؛ می تواند در صورت رشد این ارز روزهای خوبی را پیش رو داشته باشد و به ارزش صد تریلیون دلار هم می رسد.

اقتصاد رونمایی از بزرگترین بانک بیت کوین دنیا | این شرکت سرمایه تریلیون دلاری دارد

مایکل سیلور، هم‌بنیان‌گذار و رئیس اجرایی مایکرو استراتژی،  روزهای خوبی را در صورت افزایش قیمت بیت کوین؛ برای  شرکتاش آرزو کرده است. چشم انداز طراحی شده وی کمی جسورانه و ترسناک است. شرکت مایکر استراتژی  حدود یک درصد از کل بیت کوین های موجود در جهان را در خود جای داده است و با هر تغییر قیمت احتمالی می تواند دچار صعود و یا سقوط بشود.

مایکرو استراتژی مالک ۲۵۲,۲۲۰ بیت کوین است که ارزش آن بیش از ۱۵ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.  این مقدار با هزینه‌ای بالغ بر ۹.۹ میلیارد دلار و حدود ۴ میلیارد دلار بدهی کسب شده است. این شرکت به عنوان بزرگترین دارنده شرکتی بیت کوین، حدود ۱.۲ درصد از کل عرضه این رمز ارز را در اختیار دارد.

رئیس اجرایی مایکرو بیت کوین را به‌عنوان یک دارایی انقلابی معرفی کرده و از آن به‌عنوان شکلی جدید از سرمایه دیجیتال یاد می‌کند که در برابر تورم مقاومت می‌کند و منبعی قابل‌اعتماد برای حفظ ارزش بلندمدت دارایی است. وی بیت کوین را به‌عنوان برترین دارایی قرن بیست و یکم توصیف می‌کند که به دلیل نوسانات بالای آن و پتانسیل بازدهی‌های بسیار جذاب، توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است.

وقتی بیت کوین معجزه می کند

سیلور معتقد است که مایکرو استراتژی می‌تواند در آینده بیت کوین به ارزش صدها میلیارد دلار را در اختیار داشته باشد و با توجه به رشد بیت کوین، این شرکت می‌تواند به یک شرکت تریلیون دلاری تبدیل شود. او پیش‌بینی کرده که تا سال ۲۰۴۵، بیت کوین می‌تواند به قیمتی شگفت‌انگیز و بالغ بر ۱۳ میلیون دلار برای هر کوین برسد و حدود ۷ درصد از سرمایه مالی جهانی را به خود اختصاص دهد.

این دیدگاه بلندپروازانه بر اساس استراتژی تهاجمی مایکرو استراتژی برای جمع‌آوری سرمایه از طریق عرضه اوراق قرضه و سهام در بازارهای مالی ایالات متحده استوار است. به گفته سیلور، رویکرد این شرکت در استفاده از بدهی برای خرید بیت کوین «قابل گسترش به‌صورت نامحدود» است که به این شرکت امکان می‌دهد به طور پیوسته دارایی‌های بیت کوین خود را افزایش دهد و بازدهی‌های بالقوه بیشتری را به دست آورد.

بیت+کوین

بر خلاف بانک‌های سنتی که دارایی‌های خود را وام می‌دهند، مایکرو استراتژی بر روی آنچه سیلور آن را «وام‌دهی از روی دارایی بیت کوینی» می‌نامد، متمرکز است. این شرکت به جای ارائه وام به افراد یا شرکت‌ها، به طور مستقیم در بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌کند؛ رویکردی که سیلور معتقد است ریسک کمتری نسبت به وام‌دهی سنتی دارد. با استفاده از بدهی با هزینه پایین، مایکرو استراتژی می‌تواند بیت کوین خریداری کند و به گفته سیلور، بازدهی‌هایی تا ۵۰ درصد در سال ایجاد کند. وی معتقد است که وام‌دهی به افراد، شرکت‌ها و دولت‌ها ذاتاً پرخطرتر از سرمایه‌گذاری در بیت کوین است که به عقیده او، منبعی برتر برای حفظ ارزش است.

بیت کوین؛ دارایی اصلی بازار ارز دیجیتال

چشم‌انداز بلندپروازانه سیلور برای مایکرو استراتژی فراتر از جمع‌آوری بیت کوین است. او همچنین قصد دارد بر دیگر شرکت‌ها در اکوسیستم رمز ارزها، شامل استخراج‌کنندگان و صرافی‌ها، تأثیر بگذارد تا بیت کوین را به‌عنوان یک دارایی اصلی بپذیرند.

سیلور باور دارد که با رشد ارزش و اهمیت بیت کوین در سیستم مالی جهانی، شرکت‌های بیشتری به این سمت حرکت خواهند کرد. او به شرکت‌هایی مانند Marathon Digital Holdings و Semler Scientific اشاره می‌کند که بیت کوین را به عنوان بخشی از استراتژی خزانه‌داری شرکتی خود اتخاذ کرده‌اند و پیش‌بینی می‌کند که این روند با پذیرش گسترده‌تر بیت کوین به‌عنوان یک ذخیره مالی باثبات ادامه خواهد یافت.

سیلور بیت کوین را تنها به عنوان یک سرمایه‌گذاری سفته‌بازانه نمی‌بیند، بلکه آن را به عنوان یک ابزار مالی تحول‌آفرین با پتانسیل تغییر ساختار مالی جهانی توصیف می‌کند. او نقش مایکرو استراتژی را نه تنها در بهره‌برداری از افزایش ارزش بیت کوین، بلکه در ترویج پذیرش گسترده‌تر این رمز ارز در میان شرکت‌ها و موسسات مالی می‌بیند. سیلور با تشویق بیت کوین به عنوان یک دارایی خزانه‌داری، امیدوار است موج جدیدی از شرکت‌ها را به ادغام بیت کوین در ترازنامه‌های خود ترغیب کند و از این طریق جایگاه بیت کوین را به عنوان یک مؤلفه اصلی در چشم‌انداز مالی جهانی تقویت کند. 

منبع: تجارت نیوز
کدخبر: 337872

ارسال نظر