|

اختصاصی گسترش‌نیوز از همایش تجارت با اوراسیا:

وزیر نیرو: اتحادیه اوراسیا بازار بزرگی در منطقه ایجاد می‌کند

وزیر نیرو در همایش تجارت با اوراسیا گفت: طرفین این توافقنامه باید در تعامل نزدیک با یکدیگر باشند.

گسترش‌نیوز: رضا اردکانیان، وزیر نیرو در همایش تجارت با اوراسیا اظهار کرد: امیدوارم این همایش زمینه برای توسعه بیش از پیش روابط جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اوراسیا فراهم کند. ایران و اتحادیه بعد از چندین سال مذاکره در اردیبهشت ۹۷ موفق به امضای قرارداد تجاری در این زمینه شدند. دوره ۳ سال پیش رو از بعد اجرا و نتایج حاصله واجد اهمیت فراوانی است.

ardakanina12.jpg

اردکانیان افزود: طرفین باید در تعامل نزدیک با یکدیگر باشند‌. از همین الان مقدمات برای گسترش تجارت باید فراهم شود. ضروری است موانع اجرای دقیق موافقت‌نامه که از ۵ آبان امسال رسما وارد فاز عملیاتی شده مرتفع شوند.

وی ادامه داد: بدون شک این موافقت‌نامه در صورت اجرای جدی زمینه را برای بسط مبادلات اقتصادی فراهم می‌کند. بدیهی است همگرایی اقتصادی به ویژه با کشورهای همسایه جزو سیاست‌های ایران است. در واقع شکل‌گیری اتحادیه اوراسیا نمونه خوبی از همکاری منطقه‌ای بر شمرد و با گسترش آن زمینه همگرایی کشورهای منطقه بیش از پیش به ارمغان می‌آورد‌.

وزیر نیرو گفت: معتقدم با توسعه کمی و کیفی این اتحادیه می‌توان بازار بزرگی در منطقه ایجاد کرد. سیاست اصولی جمهوری اسلامی بر توسعه روابط با همسایگان استوار بوده است.

اردکانیان اظهار کرد: ایران به عنوان یکی از کشورهای مهم خاورمیانه می‌تواند منافع این دسته از کشورها را پیوند دهد. برای تحقق این مهم و توسعه مناسبات تجاری ضروری است به توسعه زیرساخت‌ها بپردازیم. علاوه بر رفع موانع تعرفه‌ای باید شفافیت و استانداردسازی صورت پذیرد و تجارت را وسعت بخشید.

وی در پایان گفت: در مجموع ما سعی خواهیم کرد به سمت ایجاد یک تشکل قوی منطقه‌ای حرکت کنیم. در پی آن یک رابطه بلندمدت اقتصادی شکل گیرد.

کدخبر: 74451

ارسال نظر