|
کدخبر: 333813

علیرضا زاکانی؛ سلطان وعده های بی سرانجام | با شهردار تهران برخورد می شود؟

بعد از گذشت حدودا دوماه از انتخابات ریاست جمهوری؛ حجمه های اعضای شورای شهر نسبت به علیرشه زاکانی؛ نامزد ریاست جمهوری در حال افزایش است. مهدی اقراریان، عضو شورای شهر گفت: شهردار تهران به سلطان وعده های بی سرانجام تبدیل شده است. باید یا مدیرانی که وعده های سر خرمن می دهند؛ به شدت برخورد کنیم

جامعه علیرضا زاکانی؛ سلطان وعده های بی سرانجام | با شهردار تهران برخورد می شود؟

مهدی اقراریان، عضو شورای شهر، اظهار داشت: امروز رسانه‌ها از عباراتی استفاده می‌کنند که شهردار تهران را به "سلطان وعده‌های بی‌سرانجام" تشبیه می‌کنند. این نوع ادبیات می‌تواند به ما آسیب بزند. تبدیل شدن شهردار به چنین شخصیتی برای ما مشکل‌ساز خواهد بود، اما متأسفانه گوش شنوایی برای این موضوع وجود ندارد و زاکانی به اولویت‌های دیگری توجه دارد. آرزوی ورود به سیاست و شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری منجر به بیان نظراتی شده که نباید فراموش کنیم. ما باید در فضای سیاسی کشور هوشیار باشیم و از مدیران و مسئولانی که در زمان انتخابات وعده‌های غیرواقعی می‌دهند، دوری کنیم و نباید تصور کنیم که جامعه این وعده‌ها را فراموش خواهد کرد.

 مهدی اقراریان در دویست و پنجاه و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه چهارمین سوال است که در این دوره از شهردار پرسیده می شود، اظهار کرد: این شورا در پرسش از شهردار عملکرد مشخصی داشته است. ما برای پاسخگو کردن آقای زاکانی با چالش هایی مواجه هستیم که اگر لازم باشد این موانع، مشکلات و برخی حمایت ها را مطرح خواهم کرد.
 وی افزود: آقای صادق زاده به عنوان سرپرست پارک علم و فناوری منصوب شده است. در بوستان ولایت قرار شد طرح ها به ما اعلام شود اما انتصاب صورت گرفته است.
زاکانی

بیوگرافی علیرضا زاکانی

علی رضا زاکانی در تاریخ ۱۲اسفند ۱۳۴۴در خانواده‌ای مذهبی در جنوب تهران به دنیا آمد. پدربزرگ مادری او از تبریز و جد مادری‌اش از کاشان بوده‌اند، در حالی که اجداد پدری‌اش از روستاهای زایگان و لالان در شمال تهران می‌آیند. پدر زاکانی اهل شهرری بوده و از ورزشکاران با سابقه و داور بین‌المللی درجه یک کشتی به شمار می‌رود و دوستی نزدیکی با مرحوم تختی داشته است.

زاکانی در ابتدا در زمینه ورزش کشتی فعالیت می‌کرد. او در دوران دانش‌آموزی به مبارزات علیه رژیم پهلوی پیوست و در راهپیمایی‌ها و تظاهرات‌ها شرکت می‌کرد و در مساجد لرزاده و همت‌آباد تهران فعال بود.

از سال ۱۳۵۶و در دوران نوجوانی، زاکانی در میدان مبارزه علیه رژیم پهلوی حضور داشت و در تظاهرات‌ها شرکت می‌کرد. پس از پیروزی انقلاب و آغاز جنگ تحمیلی، او به جبهه رفت و به مدت ۶۲ ماه به‌طور داوطلبانه در آنجا حضور داشت و در نتیجه از ناحیه دست، پا و گردن جانباز شد.

زاکانی در ستاد جنگ‌های نامنظم، لشکرهای محمّد رسول الله (ص) و سیدالشهداء (ع) و همچنین در قرارگاه‌های جنوب و غرب فعالیت داشت و در واحدهای «تخریب» و «اطلاعات و عملیات» نیز مشغول به کار بود. در طول جنگ تحمیلی، او مسئولیت‌هایی از جمله معاون گردان، مسئول محور «اطلاعات و عملیات» قرارگاه نجف اشرف ۳، قائم‌مقام «اطلاعات و عملیات» لشکر محمّد رسول الله (ص) و مسئولیت محور این لشکر را بر عهده داشت.

منبع: انتخاب

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها