|
کدخبر: 95089

ضرر چند هزار میلیاردی کرونا به شرکت فرودگاه‌ها

موضوع کاهش ۸۵ درصدی پروازهای عبوری از آسمان ایران و ضرر چند میلیاردی به شرکت فرودگاه‌ها به یکی از مهمترین اخبار امروز بدل شده است.

گسترش نیوز - سیاوش امیرمکری به شرکت فرودگاه‌ها با بیان این‌که شیوع ویروس کرونا به کاهش پروازها دامن زد، اظهار کرد: سال ۹۸ به‌طور میانگین روزانه ۷۵۰ پرواز عبوری داشتیم که اکنون تعداد پروازهای عبوری به طور متوسط به ۱۳۰ پرواز کاهش یافته یعنی حدود ۸۵ درصد کاهش عملیات پروازی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: اگر این روند ادامه داشته باشد این موضوع باعث کاهش ۲۷۰۰ میلیارد تومانی درآمدهای شرکت خواهد شد.

وی با یادآوری این‌که پروازهای داخلی نیز از ۵۰۰ پرواز روزانه در سال ۹۸ به ۱۲۰ پرواز کاهش (رشد منفی ۷۶ درصدی)‌ یافته است، ‌افزود: چنانچه این شرایط ادامه پیدا کند حدود ۹۰ درصد درآمدهای شرکت فرودگاه‌ها از اجاره اماکن نیز محقق نمی‌شود.با ادامه این روند از پیش‌بینی بینی بودجه ۳۹۰۰ تومانی ۸۰۰ میلیارد تومان محقق خواهد شد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها اضافه کرد: در طی این مدت تمام فرودگاه‌های کشور عملیاتی بوده اما به دلیل مدیریت هزینه، متناسب با آمار پروازی زمان فعالیت را کاهش دادیم علاوه بر این نیروی انسانی را از باب حضورشان در محل کار برابر مصوبات هیات محترم وزیران تعدیل کردیم.

امیرمکری با بیان این که جذب پروازهای عبوری نکته‌ای است که باید در شرایط بعد از کرونا به آن پرداخت، گفت: از ۱۲۰۰ پرواز عبوری در سال‌های ۹۳ و ۹۴ به ۷۵۰ پرواز در سال ۹۸ رسیده‌ایم که دلیل عمده آن هزینه بالای عوارض ناوبری هوایی در کشور است. بر اساس ماده ۶۳ قانون وصول این تعرفه‌ها باید به تصویب هیات وزیران برسد. پیرو نامه‌ای که وزیر راه و شهرسازی به ریاست جمهور ارسال کردند، پیشنهاد اصلاح آیین نامه اجرایی تعیین وصول در دو بخش مطرح شده است. یکی از پیشنهادها این است که برای پروازهای عبوری تسهیلات و مشوق‌هایی در نظر گرفته شود، دراین صورت حضور شرکت‌های هواپیمایی بزرگ در آسمان کشور افزایش خواهد یافت.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها