|

رئیس سازمان مدیریت بحران :

تا ساعت ۴ صبح به پیکرِ محبوس شدگان معدن می‌رسیم | آمار نهایی جانباختگان اعلام شد

محمدحسن نامی: ما امیدواریم که امشب تا ساعت ۳ یا ۴ صبح بتوانیم به محبوسان دسترسی پیدا کنیم. در حال حاضر، تعداد جانباختگان به ۴۰ نفر رسیده و ۹ نفر دیگر هنوز در معدن محبوس هستند.

حوادث تا ساعت ۴ صبح به پیکرِ محبوس شدگان معدن می‌رسیم | آمار نهایی جانباختگان اعلام شد

هنوز دقایقی از شروع اولین روز پاییز نگذشته بود که خبر انفجار معدن زغال سنگ معدنجوی طبس همه را به شدت نگران کرد؛ این حادثه در واقع در آخرین ساعات تابستان اتفاق افتاده بود.

اخبار افزایش لحظه ای تعداد قربانیان از دقایق اولیه صبح آغاز شد. هر لحظه از تعداد مفقودین به تعداد فوت شده ها اضافه می شد تا یکی از بزرگترین و تلخ ترین حوادث معدنی جهان رقم بخورد.

سال ۲۰۱۰ وقتی معدن سن‌خوزه فرو ریخت و ۳۳ معدنچی جان باختند، عنوان بزرگترین فاجعه معدن را به آن دادند.

در انفجار معدن یورت در سال ۱۳۹۶ هم ۴۴ نفر جان خود را از دست دادند.

طبس

محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران، اعلام کرد: با کوشش همکاران، حدود ۴۵ متر از کار باقی مانده است. زمانی که ما می‌گوییم همکاران در حال تلاش هستند، به این معناست که کار به صورت فردی انجام می‌شود. هر فرد پس از اتمام کار خود، به عقب برمی‌گردد و نفر بعدی ادامه می‌دهد.

رئیس سازمان مدیریت بحران افزود: ما دیشب قول داده بودیم که بین ساعت ۸ تا ۱۲ امروز به محبوسان دسترسی پیدا بکنیم اما به توده سنگ بسیار سختی برخورد کردیم که باید خرد و به بیرون منتقل بشود.

وی در پایان افزود: انتظار ما این است که امشب تا ساعت ۳ یا ۴ صبح بتوانیم به محبوسان برسیم حدود یک ساعت پیش یک نفر دیگر از محبوسان را پیدا کردیم و هم اکنون در مجموع ۴۰ جانباخته داریم و ۹ نفر هم همچنان در معدن محبوس هستند و تلاش می‌کنیم اجساد این عزیزان را به صورت سالم به بیرون از معدن منتقل کنیم.

 

منبع: همشهری
کدخبر: 335635

ارسال نظر

 

آخرین اخبار