|
کدخبر: 281605

ماده ای زیبا و چند کاره به نام ترموود

ترموود یکی از بهترین آیتم‌های فضای داخلی و خارجی است که در زمینه‌های مختلفی از جمله دکینگ استخر، سونای خشک، نماسازی، کف‌پوش و سقف کاذب استفاده می‌شود. ویژگی‌های منحصر به فرد این چوب باعث شده‌اند که امروز تا این حد طرفدار داشته باشد و برای انواع زمینه‌ها استفاده شود.

ترموود؛ آیتمی با کاربردهای فراوان

ترموود یکی از بهترین آیتم‌های فضای داخلی و خارجی است که در زمینه‌های مختلفی از جمله دکینگ استخر، سونای خشک، نماسازی، کف‌پوش و سقف کاذب استفاده می‌شود. ویژگی‌های منحصر به فرد این چوب باعث شده‌اند که امروز تا این حد طرفدار داشته باشد و برای انواع زمینه‌ها استفاده شود. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به ضد آب و رطوبت بودن، قابلیت استفاده در دمای بالا، طول عمر بالا و قیمت مناسب اشاره کرد. برای آشنایی با ویژگی‌ها و کاربردهای ترموود، در این مطلب با ما همراه باشید.

ترموود چیست؟

آیا می‌دانید ترموود چیست؟

در حال حاضر گزینه‌های مختلفی برای استفاده به عنوان نمای ساختمان یا فضای داخلی وجود دارند. ترموود یکی از جدیدترین این آیتم‌ها است که سابقه اولین استفاده از آن به چند صد سال پیش و کشور فنلاند برمی‌گردد. بعد از چند سال، این چوب توسط تاجران مختلف وارد خاورمیانه و ایران شد.

ترموود نوعی چوب است که طی فرایندی خاص، در کوره قرار می‌گیرد. بعد از قرارگیری در کوره، این چوب قابلیت‌هایی پیدا می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به نسوز بودن، قابلیت تحمل فشار زیاد، انقباض و انبساط نسبتا کم در تغییرات دمایی، عدم دفرمه شدن و طول عمر بالا اشاره کرد. تمام این موارد، دست به دست هم داده‌اند تا در حال حاضر ترموود به یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده در نمای ساختمان و انواع دیزاین‌های داخلی تبدیل شود.

در حال حاضر برندهای داخلی و خارجی زیادی انواع ترموود را تولید و به بازار عرضه می‌کنند. اگر می‌خواهید ترموودی را خریداری کنید که بتواند چندین سال دوام داشته باشد و حتی بعد از گذشت چند سال، ظاهر خود را حفظ کند، توصیه می‌کنیم به سراغ ترموودهای وارداتی بروید که از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و در کوره‌های استاندارد ساخته شده‌اند.

چرا از ترموود برای فضاهای داخلی و خارجی استفاده می‌شود؟

چوب ترموود به دلیل ویژگی‌های خاص خود می‌تواند در زمینه‌های مختلفی استفاده شود. به دلیل ویژگی‌هایی که این چوب در برابر تغییرات آب‌وهوایی دارد، می‌توان از آن برای نمای ساختمان و انواع دکوراسیون خارجی مانند نیمکت پارک استفاده کرد.

به دلیل خاصیت ضد آب بودن و عدم تغییر حالت با افزایش رطوبت، از این چوب می‌توان در فضاهای مرطوب و با دمای بالا مانند سونای خشک استفاده کرد. همچنین اگر به دنبال داشتن فضایی خاص در داخل خانه هستید، می‌توانید از ترموود به عنوان سقف کاذب یا کف‌پوش استفاده کنید. این به دلیل عایق گرما و سرما بودن این چوب بسیار کاربرد دارد.

کاربردهای چوب ترموود را بشناسید

چوب ترموود در زمینه‌های مختلفی قابل استفاده است. در گذشته این چوب کاربرد چندانی نداشت و از آن تنها برای سونای خشک و نمای خارجی خانه‌هایی که در هوای سرد قرار داشتند، استفاده می‌شد. اما امروزه کاربرد این چوب گسترش پیدا کرده است و در آینده نیز کاربرد آن بیشتر خواهد شد. در ادامه با برخی از کاربردهای چوب ترموود آشنا می‌شویم.

از ترموود می‌توان به عنوان نمای ساختمان استفاده کرد

یکی از مهم‌ترین کاربردهای چوب ترموود، استفاده در نمای ساختمان است. این چوب توانایی جایگزینی با سنگ و سرامیک را دارد. همچنین به دلیل وزن کمتر، از ترموود می‌توان برای ساختمان‌هایی استفاده کرد که باید در آن‌ها وزن سازه کنترل شود.

ترموود قابلیت استفاده در فضای داخلی

به دلیل اینکه بسیاری از خانه‌های امروزی با نمای سنگی و سرامیکی یا کامپوزیت ساخته می‌شوند، نمای ترموود می‌تواند جلوه‌ای خاص را برای این سازه‌ها ایجاد کند. توصیه می‌کنیم اگر شما هم به دنبال ایجاد نمایی خاص برای ساختمان خود هستید، ترموود را انتخاب کنید.

ترموود قابلیت استفاده در فضای داخلی را دارد

چوب ترموود این امکان را می‌دهد که از آن برای انواع فضاهای داخلی و خارجی استفاده کنید. در حال حاضر این چوب به عنوان یک مکمل جذاب برای انواع دیزاین‌های داخلی استفاده می‌شود. به عنوان مثال، اگر به دنبال عایق حرارتی مناسب هستید، ترموود می‌تواند به عنوان یک کف‌پوش، گزینه مناسبی برای خانه شما باشد. همچنین از این چوب برای سقف هم استفاده می‌شود.

سوناهای خشک با ترموود ساخته می‌شوند

تقریبا تمام سونای خشک‌هایی که در ایران وجود دارند، از ترموود ساخته شده‌اند. این موضوع به دلیل این است که ترموود تحمل فشار و دمای بالا را دارد و به هیچ عنوان نمی‌سوزد. از این چوب برای سقف، دیوار، کف‌پوش و سکو در سونای خشک استفاده می‌شود.

استفاده برای ساخت دکینگ استخر از جمله کاربردهای ترموود است

یکی از مهم‌ترین کاربردهای ترموود، استفاده به عنوان دکینگ استخر است. به دلیل رطوبت بالایی که در استخر وجود دارد، نمی‌توان از هر متریالی برای دکینگ استفاده کرد. چرا که ممکن است آن متریال به سرعت از بین برود. همچنین متریال مورد نظر نباید با خیس شدن مشکلی داشته باشد. اما مهم‌ترین نکته برای دکینگ استخر، حفظ ایمنی می‌باشد. درست است که سنگ یا سیمان در تماس با رطوبت و آب از بین نمی‌روند، اما به شدت لیز می‌شوند و ممکن است فرد در حین راه رفتن سر بخورد. این باعث می‌شود تا او آسیب جدی ببیند و جان فرد به خطر بیفتد.

خرید بهترین ترموود

ترموود یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده به عنوان دکینگ استخر است. این چوب در مقابل رطوبت و آب هیچ واکنشی نمی‌دهد و دفرمه نمی‌شود. همچنین در تماس با آب اصطکاک آن به مراتب با پوست بیشتر می‌شود و ایمنی استخر افزایش پیدا می‌کند. به همین خاطر است که می‌گوییم به هیچ عنوان استفاده از ترموود را دست کم نگیرید. 

خرید بهترین ترموود وارداتی از پارس آرای کوهستان

در حال حاضر ترموود کاربرد گسترده‌ای دارد و روزبه‌روز به کاربردهای آن افزوده می‌شود. شما می‌توانید از این چوب برای انواع زمینه‌ها از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید. برای این منظور، ما پارس آرای کوهستان را به شما معرفی می‌کنیم. این مجموعه انواع ترموود وارداتی را با بهترین قیمت ارائه می‌دهد. محصولات این مجموعه دارای تضمین کیفیت هستند و می‌توانید از این بابت با خیالی آسوده خرید خود را از این فروشگاه انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید به وب‌سایت پارس آرای کوهستان مراجعه کنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها