|
کدخبر: 334492

نکات کلیدی درمورد داشتن پوستی شفاف و صاف

سلامت نکات کلیدی درمورد داشتن پوستی شفاف و صاف

 

یکی از اصول زیبایی، داشتن پوستی سالم و شفاف است که این موضوع برای خانم‌ها اهمیت زیادی دارد. برای داشتن پوستی سالم شما ملزم به رعایت برخی نکات کلیدی درمورد داشتن پوستی شفاف و صاف چون داشتن برنامه‌ غذایی مناسب، رعایت روتین خواب و انجام روتین مراقبتی خواهید بود. اصلاح عادات خواب و تغذیه‌ای می‌توانند تأثیر زیادی در کاهش مشکلات پوستی و تقویت پوست داشته باشند.

قرارگیری به مدت طولانی در معرض نور خورشید، کم‌آبی بدن، عدم پاک‌سازی منظم پوست و... از عواملی هستند که تاثیرات منفی روی پوست می‌گذارند. امروزه محصولات مراقبتی مختلفی برای پوست عرضه می‌شوند که از انواع آن‌ها می‌توان به انواع شوینده پوست چون ژل‌ شست‌وشو ضد جوش، کرم‌های آب‌رسان، انواع ضدآفتاب‌ها و... اشاره کرد.

 

پاک‌سازی به موقع پوست

یکی از پراهمیت‌ترین نکات کلیدی درمورد داشتن پوستی شفاف و صاف، پاک‌سازی منظم پوست است. پاک‌سازی پوست به دو روش تخصصی و غیرتخصصی قابل‌انجام است. در روش اول شما برای انجام این کار باید به مرکز زیبایی مراجعه کنید تا افراد دوره‌دیده پاک‌سازی پوست شما را با استفاده از محصولات مختلف و تجهیزات لازم انجام دهند. در طی مراحل پاک‌سازی پوست، لایه مرده پوست حذف می‌شود و با لایه‌برداری منافذ پوستی به‌صورت عمیق پاک شده و سلول‌های پوستی آب‌رسانی می‌شوند.

در روش دوم برای پاک‌سازی پوست خود می‌توانید در منزل از انواع لایه‌بردارها و تجهیزات مختلف استفاده کنید. امروزه کرم‌های لایه‌بردار، شوینده‌های پوستی، ماسک‌های صورت و... با خاصیت پاک‌سازی پوست در مدل‌های مختلف تولید و عرضه می‌شوند که در منزل می‌توانید از آن‌ها برای تقویت سلامت پوست خود و انجام مراحل پاک‌سازی پوست استفاده نمایید‌.

استفاده منظم از کرم های ضد آفتاب

کرم‌های ضدآفتاب با خواص بی‌نظیر خود می‌توانند برای پوست شما فواید زیادی داشته باشند. اشعه‌های مضر نور خورشید می‌توانند عوارض ناگواری برای پوست به همراه داشته باشند؛ ازاین‌رو یکی از نکات کلیدی درمورد داشتن پوستی شفاف و صاف هنگام قرارگیری برای طولانی‌مدت در معرض نور خورشید، استفاده از کرم‌های ضدآفتاب است. این کرم‌ها می‌توانند از پوست شما در برابر عوارض ناشی از اشعه‌های UV چون آفتاب‌سوختگی، تغییر رنگ پوست، ایجاد لکه‌های تیره و روشن روی پوست، سرطان پوستی، پیری زودرس، التهاب و قرمزی پوست، پوسته‌پوسته شدن پوست و... محافظت نمایند.

داشتن روتین مراقبت پوستی منظم

شما باید برای برخورداری از پوست سالم و شاداب، روتین مراقبتی منظمی داشته باشید. یکی از نکات کلیدی درمورد داشتن پوستی شفاف و صاف؛ استفاده از محصولات مختلف در روتین مراقبتی چون کرم‌های ضدآفتاب، شوینده‌های مخصوص پوست صورت، کرم‌های آب‌رسان و... است. اگر به دلیل بالا بودن قیمت ضد آفتاب خارجی قادر به خرید آن‌ها نبودید، می‌توانید از ضدآفتاب‌های ایرانی استفاده کنید. همچنین با استفاده از انواع تونرها یا میسلارواترها می‌توانید آلودگی‌ها یا مواد آرایشی به‌جای‌مانده روی پوست خود را پاک‌سازی کنید و در نهایت با استفاده از کرم‌ آب‌رسان یا مرطوب‌کننده، پوست خود را در طول روز مرطوب و شاداب نگه دارید. استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده در روتین مراقبتی باعث هیدراته نگه داشته شدن پوست صورت شما می‌شود.

پاک‌سازی به موقع پوست

داشتن خواب کافی و رعایت روتین خواب

از نکات کلیدی درمورد داشتن پوستی شفاف و صاف که امروزه بسیاری از افراد به آن توجه نمی‌کنند، رعایت روتین خواب است. شما در طول شب یا روز باید خواب کافی داشته باشید. داشتن خوابی باکیفیت می‌تواند تأثیر زیادی در دست‌یابی به پوست شفاف و سالم داشته باشد. همچنین کمبود خواب به‌مرورزمان می‌تواند تأثیرات منفی بسیاری برای پوست به همراه داشته باشد. برای کمک به ترمیم پوست و تقویت سلامت پوست خود بهتر است شب‌ها حداقل 8 ساعت خواب باکیفیت شبانه را تجربه کنید. در طول روز نیز برای رفع خستگی می‌توانید دو الی سه ساعت استراحت کنید.

هیدراته نگه داشتن پوست در طول روز

هیدراته نگه داشتن بدن از مهم‌ترین نکات کلیدی درمورد داشتن پوستی شفاف و صاف است. برای این کار بهتر است روزانه حدود 8 لیوان آب بنوشید. این کار به حفظ رطوبت پوست کمک فراوانی می‌نماید. البته برای نوشیدن آب تمیز و باکیفیت می‌توانید از دستگاه‌های تصفیه آب در منزل استفاده نمایید. درصورتی‌که علاقه زیادی به نوشیدن آب نداشته باشید، می‌توانید در طول روز از آب‌میوه‌های طبیعی استفاده کنید. برخی میوه‌های آبدار چون خیار و هندوانه می‌توانند برای هیدراته نگه داشتن پوست شما مفید باشند.

افزودن پروتئین در رژیم غذایی

کمبود پروتئین از نکات کلیدی درمورد داشتن پوستی شفاف و صاف و از دلایل رایج و اصلی برای کدر شدن پوست صورت است؛ زیرا پروتئین‌ها حاوی مقدار بالایی از انواع اسیدهای آمینه هستند. اسیدهای آمینه وظیفه تولید کلاژن در پوست را برعهده دارند. کلاژن و الاستین دو عنصر مهم در پوست هستند که با افزایش تولید آن‌ها شما پوستی سرحال و شاداب خواهید داشت. برای افزایش تولید کلاژن در پوست خود و رفع کمبود پروتئین در بدن‌تان می‌توانید در طول روز غذاهای غنی از پروتئین را مصرف کنید. ماهی چرب، عدس، آووکادو، سویا، تخم مرغ، تخمه آفتاب‌گردان و... از منابع غذایی غنی از پروتئین و مفید برای سلامت پوست هستند.

کاهش استرس و اصلاح سبک زندگی

از رایج‌ترین نکات کلیدی درمورد داشتن پوستی شفاف و صاف می‌توان به اصلاح سبک زندگی و کاهش استرس اشاره کرد. اصلاح سبک زندگی چون میزان تحرک، روتین خواب و نوع تغذیه می‌تواند تأثیر زیادی در سلامت پوست بگذارد. برای داشتن پوستی سالم بهتر است از مصرف مشروبات الکلی و سیگار اجتناب کنید. همچنین با انجام فعالیت‌های ورزشی می‌توانید در کنار داشتن بدنی سالم، پوست شفاف و سالمی نیز داشته باشید.

همچنین استرس دشمن اصلی پوست سالم و شفاف است. داشتن استرس می‌تواند باعث ایجاد لک‌های پوستی و آکنه روی پوست شود. هنگام داشتن استرس، سطح هورمون کورتیزول در خون افزایش می‌یابد و با افزایش آن ترشح چربی پوست بیشتر می‌شود. در نهایت افزایش ترشح چربی می‌تواند باعث ایجاد جوش، لک و آکنه روی پوست شود. برای کاهش استرس روزانه خود می‌توانید روتین خواب و تغذیه خود را اصلاح کنید.

افزودن پروتئین در رژیم غذایی

سخن پایانی

شناخت نکات کلیدی اهمیت زیادی جهت دست‌یابی به پوستی سالم دارد. از انواع نکات کلیدی درمورد داشتن پوستی شفاف و صاف می‌توان به پاک‌سازی به‌موقع پوست، داشتن روتین مراقبتی منظم، استفاده از کرم‌های ضدآفتاب، رعایت روتین خواب، هیدراته نگه داشتن بدن، گنجاندن مواد غذایی غنی از پروتئین در رژیم غذایی و... اشاره کرد. با رعایت این نکات در طول مدت کوتاهی نتیجه فوق‌العاده آن را روی پوست خود مشاهده خواهید کرد.

استفاده از انواع ژل شست‌وشو در روتین مراقبت پوستی می‌تواند به شما در روند بهبود سلامت پوست کمک فراوانی نماید. در "شیمن شاپ" می‌توانید انواع محصولات مراقبتی خارجی و ایرانی برای پوست را جهت رفع مشکلات پوستی و دست‌یابی به پوست شفاف و سالم با قیمت مناسبی خریداری کنید.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها