|
کدخبر: 67060

اختصاصی گسترش‌نیوز:

ارزان‌ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل پزشکی

بیشتر۱۲ هزار دانشجوی خارجی که مجارستان را برای تحصیل انتخاب کرده‌‌اند پزشکی می‌خوانند

گسترش‌نیوز: در مجموع تحصیل پزشکی در کمتر کشوری، ارزان تمام می‌شود اما برخلاف تصور بسیاری از عموم، اخذ مدرک معتبر پزشکی در شماری از کشورهای اروپایی مقرون به صرفه است. با گسترش‌نیوز همراه باشید.

medicine2.jpg

لهستان

لهستان به گزینه‌ای جذاب برای پزشکان آینده تبدیل شده است. هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه‌های لهستان مقرون‌به‌صرفه است. آمار بالای دانشجویانی که از آمریکا، کشورهای اسکاندیناوی و خاورمیانه برای تحصیل به دانشکده‌های پزشکی این کشور مراجعه می‌کنند شاهدی بر این واقعیت است. دانشجویان خارجی از آخرین آموزش‌های روز دنیای پزشکی بهره‌مند می‌شوند اما هزینه‌ای تحصیل آنها به مراتب کمتر از کشورهای دیگر است. مدارک پزشکی این کشور اعتبار بین‌المللی دارد و بسیاری از دانشکده‌های پزشکی با مراکز پزشکی و درمانی اقصی‌نقاط جهان ارتباط دارند. دانشگاه علوم پزشکی پوزنان یکی از بهترین دانشگاه‌های پزشکی لهستان است.

سوئد

تحصیل در دانشگاه‌های سوئد برای شهروندان عضو اتحادیه اروپا مجانی است. نظام آموزشی سوئد و دانشگاه‌های پزشکی آن شهرت و اعتبار جهانی دارد. وقتی ارزش خدمات آموزشی ارائه‌شده را با هزینه‌هایی مثل شهریه، هزینه کتاب‌های درسی و ابزارها مقایسه می‌کنید به این نتیجه می‌رسید که دانشگاه‌های پزشکی این کشور جزء مقرون‌به‌صرفه‌ترین‌های جهان هستند.

آلمان

اگر هزینه یکی از دغدغه‌ّهای مهم شماست به دانشگاه‌ّ‌های آلمان فکر کنید چون تحصیل در دانشگاه‌های پزشکی کاملا رایگان است. حضور در دانشگاه‌های پزشکی آلمان، رویایی است چون مطمئن هستید که آلمان جز پیشروان علم پزشکی است و شما را به جدیدترین دانش و مهارت‌های پزشکی تجهیز می‌کند. بااین‌حال برای تحقق این رویا باید به زبان آلمانی مسلط باشید و علاوه بر آن باید بتوانید از عهده آزمون‌های ورودی آن برآيید.

ایتالیا

شهریه دانشکده‌ّ‌ّ‌های پزشکی در ایتالیا کمتر از ایالات‌متحده و انگلستان است ولی بالاتر از کشورهایی مثل آلمان و سوئد است. بااین‌حال هزینه به نسبت کمتر زندگی در ایتالیا، تحصیل پزشکی در این کشور را مقرون‌به‌صرفه می‌کند. بسیاری از رشته‌های پزشکی، امتحان ورودی دارند اما در مجموع پذیرش در دانشگاه‌های پزشکی ایتالیا بسیار آسان‌تر از دیگر کشورهای اروپای غربی است.

بلژیک

دانشگاه‌های پزشکی بلژیک ناشناخته‌تر از دانشگاه‌های دیگر اروپا هستند. هزینه تحصیل بسته به دانشگاه و مکانی که در آن درس می‌خوانید به شدت در نوسان است بااین‌حال بلژیک همچنان جزء فهرست مقرون‌به‌صرفه‌ها به شمار می‌آید. چند مورد از دانشکده‌های پزشکی بلژیک شهرت جهانی دارند. دپارتمان پزشکی دانشگاه آنتورپ یکی از بهترین‌های جهان به شمار می‌آید.

مجارستان

مجارستان و شهرهای زیبا و جاذبه‌های طبیعی چشمگیر آن می‌تواند گزینه‌ای عالی برای تحصیل پزشکی باشد. باید بدانید که مجارستان و موسسات آموزشی پزشکی آن یکی از مقاصد اصلی دانشجویان خارجی است. بخش زیادی از ۱۲ هزار دانشجوی خارجی که این کشور را برای تحصیل انتخاب کرده‌‌اند پزشکی می‌خوانند. نام ۴ دانشگاه آن همیشه در صدر رتبه‌بندهای معتبر جهان دیده می‌شود: دانشگاه سمولیس، دانشگاه دبرسن، دانشگاه پچ و دانشگاه سگد. شهریه‌ تحصیل در دانشگاه‌های پزشکی مجارستان از دیگر موارد گفته‌شده بیشتر است. تحصیل پزشکی در این کشور بسته به دانشگاه و محل زندگی ۵ تا ۱۰ هزار یورو هزینه خواهد داشت. همانند ایتالیا، هزینه زندگی در مجارستان به نحو قابل‌ملاحظه‌ای کمتر از کشورهای دیگر است. بیشتر دانشجویان می‌توانند با ۶۰۰ یورو در ماه (بااحتساب اجاره خانه) هزینه‌های زندگی خود را تامین کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها