|
کدخبر: 333228

کندی هم از ترامپ حمایت کرد!

کندی صبح روز گذشته (جمعه) نامه‌ای مبنی بر کناره‌گیری خود از رقابت‌های انتخاباتی را به نهادهای مربوطه ارسال کرده و به‌طور رسمی از انتخابات ۲۰۲۴ ایالات متحده خارج شده است.

سیاست کندی هم از ترامپ حمایت کرد!

منابع مطلع به ABC News اعلام کرده‌اند که رابرت اف کندی برنامه دارد تا پایان این هفته از رقابت‌های ریاست‌ جمهوری کنار بکشد.

این منابع به ای بی سی نیوز می گویند که کندی قصد دارد از دونالد ترامپ حمایت کند. 

اما این شبکه می گوید زمانی که  مستقیماً از او پرسیده شد که آیا از رئیس جمهور سابق حمایت خواهد کرد یا خیر، کندی گفت: "من این موضوع را تایید یا تکذیب نمی کنم."

کندی

رابرت اف کندی جونیور به قولش عمل کرد

کندی صبح دیروز (جمعه) نامه کناره‌گیری خود از رقابت‌های انتخاباتی را به نهادهای مربوطه ارسال کرده و رسماً از انتخابات ۲۰۲۴ ایالات متحده خارج شده است.

انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در نوامبر سال میلادی جاری برگزار خواهد شد و «کامالا هریس» نامزد دموکرات‌ها و ترامپ از حزب جمهوری‌خواه، دو چهره اصلی این رقابت هستند. پس از آنکه «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا به دلیل عملکرد ضعیف خود در مناظره با ترامپ ناچار به کناره‌گیری شد، دموکرات‌ها معاون وی، هریس، را به‌عنوان نماینده خود در انتخابات برگزیدند.

وضعیت شرکای تجاری کلیدی

در زیر، ۱۰ کشور برتر با بالاترین آسیب‌پذیری در حوزه تجارت در صورت بازگشت ترامپ به قدرت را مشاهده می کنید:

مکزیک، بزرگترین صادرکننده به آمریکا، در رتبه اول فهرست کشورهایی قرار دارد که در برابر این تغییرات آسیب بیشتری می بیند. مکزیک بزرگترین صادرکننده به آمریکا است و این موقعیت را به دلیل مازاد تجاری ۱۵۲ میلیارد دلاری خود به دست آورده است.

مازاد تجاری به این معناست که ارزش صادرات مکزیک به آمریکا بیشتر از ارزش واردات این کشور از آمریکا است.

با نزدیک‌تر شدن زنجیره‌های تأمین به داخل، مازاد تجاری مکزیک از سال ۲۰۲۰ تقریباً ۴۰ درصد افزایش یافته است. علاوه بر این، حجم قابل توجهی از صادرات شامل خودرو و سایر صادرات حساس مانند آلومینیوم و فولاد است.

امروزه، مکزیک، کانادا و ایالات متحده تحت توافق‌نامه تجاری USMCA فعالیت می‌کنند که تعرفه‌ها را برای کالاهایی که مطابق با مفاد این معاهده هستند، حذف می‌کند. تحت ریاست جمهوری ترامپ، این توافق‌نامه می‌تواند در نهایت هنگام مذاکره مجدد در سال ۲۰۲۶ منحل شود.

اقتصاد-چین

چین با بالاترین مازاد تجاری در میان تمام شرکای تجاری ایالات متحده، همچنین با خطر قابل توجهی روبرو است. در صورت انتخاب مجدد، ترامپ قصد دارد تعرفه ۶۰ درصدی یا بیشتر بر کالاهای وارداتی از چین اعمال کند.

در حالی که رئیس جمهور بایدن رویکردی انتخابی‌تر نسبت به صادرات چین اتخاذ کرده است، از جمله تعرفه ۱۰۰ درصدی بر خودروهای الکتریکی و مالیات ۵۰ درصدی بر تراشه‌های نیمه‌هادی تا سال ۲۰۲۵، سیاست‌های ترامپ فراگیرتر خواهد بود. به عنوان مثال، سیاست‌های بایدن حدود ۱۸ میلیارد دلار کالای چینی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اما سیاست‌های ترامپ بر حدود ۴۲۷ میلیارد دلار واردات، اثر می گذارد.

همانطور که می‌بینیم، ویتنام و هند نیز به دلیل نقش فزاینده‌شان در تجارت با ایالات متحده، رتبه بالایی در آسیب‌پذیری دارند. آمریکا بزرگترین بازار صادراتی ویتنام و بزرگترین شریک تجاری هند است. علاوه بر این، هر دو کشور مازاد تجاری قابل توجهی با ایالات متحده دارند که یکی از بزرگترین خطرات برای روابط اقتصادی آینده را برای آنها نشان می‌دهد.

سخنرانی ترامپ از پشت شیشه ضدگلوله

بعد از سوء قصد به دونالد ترامپ، او این بار به شکل متفاوتی در مراسم سخنرانی خود شرکت کرد.

ترامپ-دو

منبع: عصر ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها