|
کدخبر: 334577

تحریم تازه ایران | ترامپ نیومده شروع شد

حسام قربانعلی در مورد تحریم‌های ایالات متحده و برخی کشورهای اروپایی علیه هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: تا به حال هیچ اطلاعاتی درباره تحریم‌ها به ایران ایر اعلام نشده است. او همچنین بیان کرد: تمامی پروازهای ایرلاین ملی در شبکه‌های داخلی و خارجی به طور معمول در حال انجام است.

سیاست تحریم تازه ایران | ترامپ نیومده شروع شد

قربانعلی تأکید کرد: در صورت دریافت اطلاعات مربوط به تحریم‌ها از سوی کشورهای اروپایی، اطلاع‌رسانی لازم از طریق دفاتر فروش و وب‌سایت هما انجام خواهد شد. سخنگوی ایران‌ایر اظهار داشت: ما با کشورهای اروپایی تبادل اطلاعات داریم و فعالیت‌های دو جانبه‌ای را انجام می‌دهیم. در مورد تحریم‌ها نیز آنها باید به‌طور رسمی اعلام موضع کنند.

قربانعلی گفت:  چهارشنبه به فرانکفورت و میلان پرواز داشته‌ایم و پروازهای برگشت این دو مقصد اروپایی در حال انجام است. در حالی که تمامی رسانه های بین المللی و حتی داخلی خبر از تحریم پروازهای شرکت ایران ایر به اروپا می دهند سخنگوی هما در اظهاراتی مبهم و تعجب آور اعلام کرده که این مطلب به صورت رسمی از سوی طرف مقابل(اروپا) به هما ابلاغ نشده است.

تحریم- هواپیمایی

فرانسه، آلمان و انگلیس سه کشور اروپایی چندر روز است در بیانه ای رسمی اعلام کردند اقدامات فوری برای لغو قراردادهای دوجانبه خدمات هوایی با ایران و تحریم شرکت هواپیمایی "ایران ایر" انجام می دهند.بنابراین باید گفت مسئولان ایران ایر و سخنگوی هما آیا این اخبار را ندیده اند یا این که خود را به خواب زده اند؟

جالب تر این که حتی  وزارت خارجه کشورمان به تحریم ایران ایر واکنش نشان داده است اما گویا مسئولان ایران ایر از چیزی خبر ندارند.

گویا خبر اعلام رسمی نشدن تحریم ایران ایر که از سوی مدیرعامل هما عنوان شده در کانال روابط عمومی ایران ایر هم درج و سپس از این کانال حذف شده است که این مطالب گویای مطالب زیادی است.

واکنش عراقچی به تحریم ایران‌ایر توسط آمریکا و اروپا

تحر یم- ایران ایر

سیدعباس عراقچی، وزیر امورخارجه در صفحه شخصی خود در ایکس با اشاره به اینکه یک‌ بار دیگر آمریکا و اروپا بر اساس اطلاعات غلط و منطق معیوب عمل کردند، نوشت: ایران به روسیه موشک‌های بالستیک ارسال نکرده است. تمام. 

هواپیمایی ایران‌ایر دیگر در آسمان اروپا پرواز نخواهد کرد؟

۲۰ شهریور- آمریکا و اروپا از تحریم هواپیمایی ملی ایران (ایران‌ایر) خبر دادند. ر سانه های داخلی هم با عنوان «تحریم هوایی» نوشتند: «اتهام آمریکا و اروپا، حمل موشک‌های بالستیک از ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین است.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه این اتهام را در دو موضع‌گیری جداگانه، مردود دانست. اسنادی نیز درباره این ادعا از سوی آمریکا و تروئیکای اروپایی منتشر نشده است. ایران‌ایر یک بار در سال ۱۳۹۰ با همین اتهام تحت تحریم قرار گرفت که با توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵، تحریم‌های آن برداشته شد. آن زمان اتهام ایران، استفاده از این ایرلاین برای انتقال تسلیحات به سوریه از سال ۲۰۰۶ تا آن زمان (۲۰۱۲) بود.

استفاده از هواپیمایی اصلی کشور در جریان جنگ سوریه یکی از مسائلی بود که در فایل صوتی مصاحبه جواد ظریف و سعید لیلاز (منتشرشده در اردیبهشت ۱۴۰۰) به عنوان نقطه اختلاف میان وزیر وقت امور خارجه و سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه مطرح شد.»

در قسمتی از این گزارش حمید غوابش، کارشناس صنعت هوایی درباره اعمال تحریم بر شرکت ایران‌ایر به «هم‌میهن» گفت: «با توجه به مسئله تحریم، ایران‌ایر مانند هر ایرلاین دیگری که با این شرایط مواجه شود، بازارهای مسافری را از دست می‌دهد. ممکن است این مسئله بر پروازهای خارجی تاثیر بگذارد. این بستگی دارد که کشورهای اروپایی چه تصمیمی گرفته باشند. چون ما پرواز به آمریکا نداریم. ممکن است پروازهای اروپایی به تدریج قطع شود. این تحریم در کشورهای اروپایی خود را در ممنوعیت سفر به فرودگاه‌ها نشان می‌دهد که به‌دنبال آن، بحث گرفتن خدمات هوایی نیز متوقف می‌شود.»

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها