|
کدخبر: 333652

واکنش ها به آزادی پاول دورف با وثیقه ۵ میلیون یورویی + فیلم

به گزارش سی‌ان‌ان، دادستان‌ها اعلام کردند که پاول دوروف، بنیان‌گذار تلگرام، روز چهارشنبه از بازداشت پلیس فرانسه آزاد و برای بازجویی به دادگاه منتقل شد. این میلیاردر روس بعد از ظهر چهارشنبه از دفتر مبارزه با کلاهبرداری با خودروی پلیس خارج شد.

فناوری واکنش ها به آزادی پاول دورف با وثیقه ۵ میلیون یورویی + فیلم

دفتر دادستانی پاریس گفت که او اکنون با “بازجویی اولیه و کیفرخواست احتمالی” در دادگاهی در پایتخت فرانسه روبرو خواهد شد.

یک قاضی فرانسوی روز چهارشنبه پاول دوروف مدیرعامل تلگرام را در خصوص اتهامات مطرح شده علیه پلتفرم تلگرام در رابطه با جرایم سازمان یافته مورد بازجویی رسمی قرار داد.

این قاضی با قرار وثیقه ۵میلیون یورویی اجازه داد تا دوروف به طور موقت از زندان آزاد شود ولی حق ترک خاک فرانسه را نخواهد داشت.

دادستان پاریس در بیانیه‌ای اعلام کرد که قاضی دریافته که دلایل کافی برای تحقیقات و اتهامات مطرح شده برای دستگیری اولیه دوروف وجود دارد.

این اتهامات شامل فراهم کردن فضای تراکنش‌های غیرقانونی، انتشار تصاویر پورنوگرافی کودکان، قاچاق مواد مخدر و کلاهبرداری، امتناع از انتقال اطلاعات، پول‌شویی و ارائه خدمات رمزنگاری شده به مجرمان است.

در فرانسه قرار گرفتن تحت بازجویی رسمی به معنای گناهکار شناخته شدن نیست و یا لزوماً منجر به محکومیت نشود اما مجموعه شرایط نشان می‌دهد که شواهد کافی برای ادامه تحقیقات گسترده‌تر وجود دارد. این فرایند ممکن است تا سال‌ها ادامه داشته باشد و یا حتی بایگانی شود.

دوروف، ۳۹ ساله، روز شنبه در فرودگاه بورژه پاریس به دلیل حکمی مربوط به عدم اعتدال تلگرام بازداشت شد. از او به اتهامات مرتبط با جرایم متعددی، از جمله ادعاهایی مبنی بر اینکه پلتفرم او در کمک به کلاهبرداران، قاچاقچیان مواد مخدر و افرادی که محتوای نامناسب کودکان را پخش می‌کردند، بازجویی می‌شد.

اپلیکیشن دوروف و عدم تعدیل محتوا در آن، به دلیل استفاده از آن توسط گروه‌های تروریستی و افراط‌گرایان نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

او تا ۹۶ ساعت در بازداشت به‌سر می‌برد، یعنی حداکثر مدت زمانی که فرد می‌تواند طبق قوانین فرانسه قبل از متهم شدن در بازداشت بماند.

دستگیری دوروف درگیری‌هایی را بر سر آزادی بیان آغاز و نگرانی‌های خاصی را در اوکراین و روسیه ایجاد کرد، جایی که دوروف محبوبیت زیادی دارد و در طول جنگ مسکو علیه همسایه‌اش به ابزار ارتباطی کلیدی میان پرسنل نظامی و شهروندان تبدیل شده است.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز دوشنبه گفت که تصمیم برای طرح اتهامات علیه دوروف «به هیچ وجه سیاسی» نیست. این مداخله‌ای نادر از سوی یک رهبر فرانسوی در یک موضوع قضایی است. 

تلگرام در سال ۲۰۱۳ توسط دوروف و برادرش نیکولای راه‌اندازی شد. بر اساس پستی که دوروف در ماه گذشته منتشر کرد، این برنامه اکنون بیش از ۹۵۰ میلیون کاربر دارد که آن را به یکی از پرکاربردترین پلتفرم‌های پیام‌رسان در جهان تبدیل کرده است.

مکالمات در این اپلیکیشن رمزگذاری شده است، به این معنی که سازمان‌های مجری قانون – و خود تلگرام – نظارت کمی بر محتواهای کاربران دارند.

دوروف در سال ۱۹۸۴ در اتحاد جماهیر شوروی متولد و در ۲۰ سالگی به عنوان “مارک زاکربرگ روسیه” شناخته شد. او در سال ۲۰۱۴ کشور را ترک کرد و اکنون در دبی، جایی که مقر تلگرام در آن قرار دارد، زندگی می‌کند، در حالی که تابعیت فرانسه را نیز دارد.

طبق گفته بلومبرگ، دارایی او حدود ۹.۱۵ میلیارد دلار ارزش دارد و در دهه گذشته سبک زندگی مجلل و پرشور جهان را حفظ کرده است.

اما در حالی که برنامه او مورد تحسین گروه‌های آزادی بیان قرار گرفته و ارتباطات خصوصی را در کشورهای دارای رژیم‌های محدودکننده فعال کرده است، منتقدان می‌گویند که به پناهگاه امنی برای افرادی تبدیل شده است که فعالیت‌های غیرقانونی را هماهنگ می‌کنند – از جمله تروریست‌هایی که حملات تروریستی پاریس را در نوامبر ۲۰۱۵ طراحی کردند.

واکنش امارات به دستگیری پاول دوروف

امارات در واکنش به دستگیری دوروف اجرای قرارداد خرید ۸۰ فروند هواپیمای جنگنده از فرانسه را متوقف کرده و همچنین به دلیل دستگیری پاول دوروف، احتمال ممانعت از همکاری نظامی با کشور اروپایی را بررسی می‌کند.

رسانه‌ها گزارش دادند که امارات متحده عربی در حال بررسی امکان تحریم کامل همکاری‌های نظامی-فنی با فرانسه پس از دستگیری پاول دوروف، بنیانگذار تلگرام در پاریس است.

وزارت امور خارجه امارات در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزارت خارجه امارات از فرانسه خواسته است تا پاول دوروف را که در پاریس به‌عنوان شهروند امارات متحده عربی بازداشت شده است، به همه خدمات کنسولی لازم دسترسی دهد.

امارات پیگیر پرونده پاول دوروف، شهروند اماراتی، بنیان‌گذار شبکه اجتماعی تلگرام که توسط مقامات فرانسوی در فرودگاه لو بورژه بازداشت شد، است و آنها از دولت فرانسه خواسته‌اند تا فوراً تمام امکانات لازم را در اختیار این کشور قرار دهد. 

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها