|

اختصاصی گسترش نیوز؛

استقلال با عشق هواداران توافق کرد

نتایج ضعیف استقلال در هفته های اخیر، موجی از اعتراضات را ایجاد کرده است و هواداران این باشگاه به اشکال مختلف خواستار برکناری سرمربی تیمشان هستند. جواد نکونام که در ابتدای امر به صورت دراماتیکی از طرفداران استقلال خداحافظی کرده بود، با مخالفت مدیران باشگاه به اردو بازگشت تا در مصاف با السد قطر روی نیمکت بنشیند. این تصمیم احمد شهریاری، خشم اکثر دوست داران استقلال را به همراه داشت. البته سایر اعضای هیئت مدیره باشگاه موضع متفاوتی نسبت به شهریاری دارند و خبرها حکایت از آن دارد که در صورت ناکامی مجدد برابر السد، یک اتفاق غافگیرکننده به وقوع خواهد پیوست.

فوتبال استقلال با عشق هواداران توافق کرد

گسترش نیوز - سهیل مافی: باشگاه استقلال پس از شکست در دربی پایتخت برابر پرسپولیس، این هفته به مصاف السد قطر خواهد رفت. این دیدار مهم در چارچوب رقابت های لیگ نخبگان آسیا برگزار می شود و از حساسیت های بالایی برخوردار است. علی رغم حمایت های شهریاری از سرمربی آبی ها، نتیجه این دیدار می تواند سرنوشت نیمکت را مشخص کند.

احمد شهریاری کماکان قصد حمایت از نکونام را دارد و حتی با وجود باخت در دربی، به حمایت از سکاندار باشگاه استقلال ادامه می دهد. با این حال گفته می شود که برخی از اعضای هیئت مدیره دیگر حاضر به همکاری با نکونام نیستند و در صورت شکست مقابل نماینده قطر در آسیا، معادلات نیمکت تغییر خواهد کرد. یک شکست پرگل در قطر می تواند پایان کار نکونام در استقلال باشد که در آن صورت اکثر هواداران به خواسته قلبی خود دست پیدا می کنند.

نکته مهم در این خصوص انتخاب جایگزین محسوب می شود که ذهن دوست داران استقلال را به خود مشغول کرده است. آمارها نشان می دهد که غالب طرفداران استقلال با سرمربی خارجی موافق هستند اما برخی افراد مشکلی با استخدام گزینه داخلی ندارند، منتها گزینه ایرانی هواداران در حال حاضر در یک شخص خلاصه می شود و آن فرد کسی نیست به جز فرهاد مجیدی!

فرهاد آخرین قهرمانی آبی ها در لیگ بیست و دوم را رقم زد و طلسم ناکامی های سریالی استقلال در کسب قهرمانی لیگ برتر را باطل کرد. کسب جام قهرمانی لیگ بدون قبول حتی یک شکست مسئله‌ای نیست که به این زودی از یاد کسی برود. استقلال تحت هدایت مجیدی رکوردهای درخشانی را به دست آورد که بعید است تا سال های سال شکسته شود.

سروش-رفیعی

خلاقیت در این تیم مُرده است!

مجیدی به خوبی می‌داند که در صورت بازگشت چه کار سختی در پیش دارد و باید بار دیگر تیم را از نظر روحی و انگیزشی بازیابی کند و سپس اسکواد استقلال را سر و سامانی بخشد. تیم فعلی را نکونام با تفکرات تدافعی خود بسته است اما ترکیب کنونی بی‌شک مورد قبول فرهاد خواهد بود. استقلال علاوه بر جذب یک مهاجم هدف بهتر، نیاز اساسی به یک هافبک طراح دارد. نمایش های ضعیف هافبک هایی نظیر آرش رضاوند و زبیر نیک نفس، کدهایی به مخاطبان استقلال می دهد. ناتوانی در نظم دهی به تیم و خلاقیت پایین در تمامی دقایق بازی، نکاتی است که نمی توان به راحتی از کنار آن عبور کرد.

حتی بازیکنان باکیفیتی مانند دیدیه اندونگ و جلال الدین ماشاریپوف نیز آن خلاقیت لازم برای تغذیه مهاجمان را ندارند. حقیقت ماجرا این است که استقلال پس از جدایی ستاره هایی مثل سرور جپاروف و علی کریمی که سال های پیش در نقش یک هافبک بازیساز درخشش داشتند، هافبک تاثیرگذار دیگری به خود ندیده است.

ضعف های فنی نکونام و دستیارانش غیر قابل انکار به نظر می رسد اما باید این نکته را در نظر داشت که استقلال هم در این فصل و هم در فصل گذشته از داشتن یک هافبک شش دانگ نظیر مجتبی جباری محروم بوده است. در شهرآورد اخیر نیز این مورد مشهود بود و هافبک های استقلال عملا تقابل های میانه میدان را به هافبک های باشگاه پرسپولیس واگذار کردند.

فرهاد-مجیدی-1

صدای پای فرهاد می آید

رضا رجبی در خصوص عملکرد فنی استقلال در دربی می گوید: «این خنده دار است که همه مربیان در لیگ برتر دستیار دارند، جواد نکونام هم دستیار دارد. اگر کیانوش رحمتی، محمد نوازی و بقیه نفراتی که او دور خودش جمع کرده را در داخل چرخ گوشت بریزیم یک دستیار درست و حسابی بیرون نمی‌آید.»

او ادامه داد: «بازیکنی مثل آرش رضاوند واقعاً در حد تیم‌های دسته یکی هم نیست چه برسد به لیگ برتر و استقلال. فوتبالیستی که هیچ تمرکزی روی این ورزش ندارد و همه فکر و ذکرش فضای خارج از فوتبال شده به درد استقلال نمی‌خورد. امروز ضعیف‌ترین تیم‌های لیگ برتر هم لااقل یک تاکتیک و نظم تیمی دارند اما استقلال هیچ برنامه و طرحی برای این بازی نداشت. پس چرا ۲۷ بازیکن می‌گیریم برای اینکه بر اساس توانایی‌های هر یک از آنها کار تیم را جلو ببریم.»

شنیده های گسترش نیوز حکایت از آن دارد که در صورت اخراج نکونام در روزهای آتی، اصلی ترین گزینه برای نیمکت استقلال، فرهاد مجیدی است. حتی افراد درون باشگاه از مذاکرات پشت پرده برخی اعضای هیئت مدیره با سرمربی سابق آبی ها سخن می گویند و مقدمات بازگشت او را فراهم کردند.

فرهاد-مجیدی

در صورت تمایل به پیگیری اخبار روز ورزشی و آخرین تحولات در فوتبال ایران، سرویس ورزشی پایگاه خبری گسترش نیوز را دنبال کنید.

کدخبر: 335972 سهیل مافی

ارسال نظر

 

آخرین اخبار