|

اختصاصی گسترش نیوز؛

استقلال با نابغه ایتالیایی وارد مذاکره شد

جواد نکونام کماکان روی لبه تیغ حرکت می کند و یک لغزش کوچک می تواند به مثابه پایان کار او در استقلال باشد. علی رغم حمایت های عجیب و مصرانه احمد شهریاری از سکاندار وقت آبی های پایتخت، گفته می شود که در صورت شکست در دیدار امشب برابر السد قطر، نکونام استعفای خود را تقدیم باشگاه می کند و با بازیکنان خداحافظی خواهد کرد. سایر اعضای هیئت مدیره اما بیکار نشسته‌اند و این اتفاق را پیش بینی کردند. آن ها با چند گزینه برای جایگزینی نکونام مذاکره کرده‌اند و حتی به صورت پنهانی با یکی از سرمربیان نام‌آشنا و محبوب به توافقات ابتدایی دست پیدا کرده‌اند. بازگشت مرد محبوب آبی‌ها می تواند موجی از شادی و امیدواری را به اردوی نایب قهرمان فصل گذشته لیگ برتر ایجاد کند.

فوتبال استقلال با نابغه ایتالیایی وارد مذاکره شد

گسترش نیوز - سهیل مافی: باشگاه استقلال امشب در قطر به مصاف تیم السد می رود. شکست در دربی تهران پیامدهای منفی غیر قابل انکاری برای آبی ها به همراه داشت که ممکن است امشب هم شاهد رگه هایی از آن در وضعیت عملکردی کادر فنی و بازیکنان باشیم. معمولا تیم های بازنده در دربی با چالش روحی و انگیزشی مواجه می شوند که هفته ها زمان لازم است تا ریکاوری مطلوب انجام گیرد.

آبی های پایتخت در دیدار حساس برابر باشگاه پرسپولیس بازنده شدند و هواداران خود را به کلی ناامید کردند. باخت در شهرآورد تهران بسیاری از دوست داران استقلال را در خصوص ادامه فصل مأیوس کرد و حالا اکثر آن ها بر این باور هستند که این فصل برایشان به پایان رسیده است. البته تمام طرفداران استقلال چنین اعتقادی ندارند و برخی معتقدند که هنوز می توان این فصل را به نوعی نجات داد.

نسخه نجات این دسته از هواداران استقلال در یک چیز خلاصه می شود و آن هم برکناری کادر فنی فعلی و استخدام یک سرمربی خارجی معتبر است. غالب طرفداران استقلال از تاکتیک های نکونام و تصمیمات او به ستوه آمده و خواستار اخراج وی هستند. استقلال در دربی به شدت به پیروزی نیاز داشت اما نکونام به دنبال اهداف دیگر بود. با وجود اینکه سرخپوشان بهترین بازیکن خود، یعنی اوستون اورونوف را در اختیار نداشتند، اما استقلال با بازی خنثی و محتاطانه خود به پرسپولیس این باور را تزریق کرد که کسب ۳ امتیاز برای آن ها در اولویت نیست.

نکونام با اسکوادی محافظه کارانه بازی را آغاز کرد و میل زیادی برای گلزنی در ساق های شاگردانش دیده نمی‌شد. حضور ۹۰ دقیقه‌ای آرش رضاوند در این بازی، از آن مسائلی بود که دود از سر هواداران متعجب استقلال بلند کرد!

هافبک های استقلال در غیاب روزبه چشمی، میانه زمین را به هافبک های پرسپولیس واگذار کرده بودند و عملا حرفی برای گفتن نداشتند. حتی ستاره های تاثیرگذاری نظیر رامین رضاییان و ابوالفضل جلالی نیز نتوانستند هیچ گونه درخششی در دربی داشته باشند. رامین بازی ضعیف خود را در لحظات آخر بازی با دادن یک پنالتی بدموقع تکمیل کرد.

جواد-نکونام

نکونام با استقلال ادامه ندهد بهتر است

هادی شکوری، پیشکسوت باشگاه استقلال در خصوص وضعیت فعلی آبی ها گفت: «امسال همه فکر می‌کردند یک فصل رویایی است چون پول داریم، سرمربی و مدیرعامل از همان ابتدا مشخص بود و سرمربی با نظر خودش بازیکن گرفت اما متاسفانه همه چیز معکوس جواب داد. الان صحبت کردن دردی را دوا نمی‌کند و باید تلاش کنیم به تیم آرامش بدهیم.»

او ادامه داد: «به نظرم مدیران استقلال چون تا بازی با السد زمان نداشتند نکونام را ابقا کردند. اگر قرار به جدایی است، باید حرمت سرمربی و باشگاه حفظ و در یک محفل دوستانه جدا شوند. باید به خاطر منافع استقلال بهترین تصمیم را گرفت.»

هواداران واقع بین استقلال و بخشی از پیشکسوتان آگاه به خوبی می دانند که مقصر و یا مقصران اصلی این وضعیت بحرانی چه کسانی هستند. از ابتدای فصل(همانند فصل گذشته) نکونام فصل را با اختلاف نظر و دشمنی با مدیرعامل باشگاه آغاز کرد. اختلافات نکونام و فرشید سمیعی قبل از دربی به اوج خود رسید و رسانه‌ای هم شد.

مصاحبه جنجالی داوود حق دوست، مشاور سمیعی گواه این خصومت آشکار بود که منجر به واکنش آقای سرمربی نیز شد. نکونام پس از شکست دربی با انتشار یک پیام خداحافظی به صورت تلویحی از سمت خود استعفا داد اما بر کسی پوشیده نبود که این خداحافظی بیشتر جنبه فرمالیته داشت و خیلی زود توسط احمد شهریاری رد شد.

استراماچونی-استقلال

یک پایان تلخ، بهتر از تلخی بی پایان است!

سکاندار پرحاشیه استقلال در پست خود ابقا شد تا امشب هم روی نیمکت آبی ها بنشیند اما این تمام ماجرا نخواهد بود. شنیده های گسترش نیوز حکایت از آن دارد که سایر اعضای هیئت مدیره شکست برابر نماینده قطر را پایان کار نکونام می دانند و حکم اخراج وی را امضا خواهند کرد. نکونام نیز به خوبی از این موضوع مطلع است و پس از شکست احتمالی برابر السد‌ در لیگ نخبگان آسیا، استعفای خود را تقدیم باشگاه می کند.

این مسائل باعث شده تا مسئولان استقلال از پلن دوم غافل نمانند و گزینه های آلترناتیو را در نظر داشته باشند. پیش از دربی نیز مذاکرات مقدماتی با برخی گزینه های ایرانی و خارجی مطرح بود اما حالا سرمربی داخلی از لیست مدیران باشگاه خارج شده است. چندین گزینه خارجی برای تصدی پست نکونام مطرح هستند اما نام یک سرمربی بیش از سایرین مورد توجه هلدینگ خلیج فارس قرار دارد.

آندره آ استراماچونی، سرمربی سابق استقلال که محبوبیت بالایی نزد هواداران دارد، بار دیگر در صدر لیست مدیران باشگاه قرار گرفته است. استرا در حضور چند ماهه خود در استقلال، محبوبیت چشمگیری به دست آورد و سبک فوتبال او به شدت مورد پسند دوست داران این تیم قرار گرفت. طبق اعلام سایت ترانسفرمارکت، مرد تاکتیسین ایتالیایی در حال حاضر بدون تیم است و می تواند به صورت آزاد راهی تهران شود. البته جذب او برای استقلالی ها صرف هزینه بالایی را می طلبد اما مبلغ انتقال او در حد توان هلدینگ خواهد بود و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

آندره-آ-استراماچونی

در صورت تمایل به پیگیری اخبار روز ورزشی و آخرین تحولات در فوتبال ایران، سرویس ورزشی پایگاه خبری گسترش نیوز را دنبال کنید.

کدخبر: 336236 سهیل مافی

ارسال نظر