|

اختصاصی گسترش نیوز؛

محبوب قلبها به پرسپولیس پیوست

در حالی که با نزدیک شدن به مسابقات ملی باید خود را آماده آغاز دیدارهای باشگاهی کنیم، وقوع یک اتفاق خوشایند موجبات شادی پرسپولیسی ها را فراهم کرد. قرمزهای پایتخت باید در یک دیدار حساس به مصاف تیم السد قطر بروند تا امتیازهای از دست رفته گذشته را به نوعی جبران کنند. پرسپولیس برخلاف بازی های داخلی، در آسیا عملکرد جالبی نداشته و حالا گاریدو قصد دارد شرایط را برای تیمش تغییر دهد.

فوتبال محبوب قلبها به پرسپولیس پیوست

گسترش نیوز - سهیل مافی: قرمزهای تهرانی فصل جدید را خوب و امیدبخش آغاز کردند و حالا با یک بازی کمتر نسبت به سپاهان در رتبه دوم جدول لیگ قرار دارند. در خصوص عملکرد سرمربی جدید پرسپولیس نگرانی هایی وجود داشت اما گاریدو تا به اینجای فصل نتایجی خوبی کسب کرده است.

عملکرد باشگاه پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات نگران کننده بود و بسیاری از طرفداران این تیم نسبت به آینده تیم خود مردد بودند. ستاره هایی نظیر مهدی ترابی، علیرضا بیرانوند و دانیال اسماعیلی فر به یکباره پرسپولیس را ترک کردند. بازیکنان جایگزین نیز به نظر مطمئن نمی‌آمدند اما در جریان فصل مشخص شد که انتقادات علیه مدیرعامل پرسپولیس خیلی منطقی نبود.

به عنوان مثال الکسیس گندوز به خوبی جای خالی بیرانوند را پر کرد و نمایش های خوبی را تا اینجای کار ارائه داده است. نفراتی دیگری مانند ایوب العملود نیز عملکرد خوبی داشتند و نگرانی های قبلی را تا حدود زیادی از بین برده‌اند.

نتایح پرسپولیس رفته رفته بهبود پیدا کرد و شاگردان گاریدو با کسب بردهای متوالی پله پله به صدر جدول نزدیک شدند. بدون شک کسب پیروزی برابر استقلال در دربی پایتخت می تواند یک عامل انگیزشی برای سرخپوشان در ادامه فصل باشد. پرسپولیس با تک گل محمدحسین کنعانی زادگان از روی نقطه پنالتی موفق به شکست یاران نکونام شد.

عملکرد پرسپولیس در رقابت های آسیایی جالب نبوده و جایگاه فعلی قرمزها در جدول نگران کننده است. پرسپولیس در هفته اول مقابل الاهلی عربستان بازنده شد و در مصاف دوم تن به تساوی کسل کننده مقابل پاختاکور داد. حالا در هفته سوم، السد قطر حریف پرسپولیس خواهد بود. این دیدار دوشنبه ۳۰ مهر و از ساعت ۱۹:۳۰ به میزبانی نماینده فوتبال قطر برگزار می شود.

در خصوص نتایج ضعیف پرسپولیس در لیگ نخبگان آسیا، اظهارنظرهایی متعددی از سوی کارشناسان و مفسران فوتبال کشور مطرح شده است. هرکدام دلایل گوناگونی برای این امر بیان می کنند و بهبود عملکرد سرخپوشان در این زمینه را منوط به رعایت بعضی عوامل می دانند.

گولسیانی-پرسپولیس

پرسپولیس می‌تواند السد را شکست بدهد

بهزاد داداش‌زاده، پیشکسوت تیم پرسپولیس در خصوص آخرین شرایط قرمزهای پایتخت گفت: «خوشبختانه پرسپولیس کم کم به جایگاه اصلی‌اش برگشته و با یک بازی اختلاف کمتر نسبت به سپاهان حالا در رده دوم است. این می‌تواند امیدوار کننده باشد که پرسپولیس در بازی‌های آتی بتواند این دو امتیاز اختلاف با سپاهان را با یک بازی کمتر جبران کند و دوباره صدر جدول را به دست بگیرد.»

او ادامه داد: «روند حرکتی تیم پرسپولیس در بازی‌های اخیر این فصل کاملا مشخص می‌کند که آرام آرام خودش را به جایگاهی که می‌خواهد رسانده و در ادامه نتایجی از این بهتر هم خواهد گرفت. من معتقدم تیم پرسپولیس با یک برنامه‌ریزی درست می‌تواند السد را شکست بدهد. نکته مهم که می‌تواند کمک کند تا پرسپولیس در این بازی موفق شود زمین خوب تیم السد قطر است.»

یکی از اتفاقات مهم در روزهای گذشته به بازگشت کریم باقری به پرسپولیس مربوط می شود. باقری طی چند فصل موفق و سراسر جام و افتخار، به شکل ناگهانی و عجیب از جمع سرخ ها جدا شد. کریم در میان هواداران از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است و طیف طرفداران وی تنها محدود به پرسپولیسی ها محدود نمی شود.

بسیاری از طرفداران باشگاه های دیگر نیز برای هافبک اسبق تیم ملی فوتبال ایران احترام خاصی قائل هستند. باقری در گذشته روی نیمکت پرسپولیس یک مهره موثر محسوب می‌شد و تاثیر او موردی بود که اکثر تحلیلگران روی آن صحه می گذارند. حضور باقری در پرسپولیس بی تردید می تواند به بهبود جو کلی پرسپولیس، به خصوص در رختکن کمک کند.

باقری-و-درویش

کادوی جدید درویش به پرسپولیسی ها

کریم باقری پس از انجام مذاکرات با رضا درویش، با عقد قراردادی جدید بار دیگر به پرسپولیس پیوست تا یک اتفاق مهم دیگر برای دوست داران پرسپولیس رخ دهد. طبق هماهنگی های صورت گرفته و اعلام رسمی باشگاه، این مربی ۵۰ ساله قرار است در تمرین فردا حضور داشته باشد و همکاری خود با سرمربی اسپانیایی را از سر بگیرد.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس پس از عقد قرارداد با باقری، اظهار کرد: «کریم باقری پیشنهادات زیادی داشت، اما فقط می‌خواست در پرسپولیس باشد. آقای باقری به خانه خودش بازگشت. من هم خیرمقدم می‌گویم و به هواداران تبریک. بعد از یک سال خوشحالیم که این بار با وجود تیم منسجمی که داریم، فقط کریم باقری را نداشتیم که خدا را شکر او هم به لشگر پرسپولیس پیوست.»

شایعاتی مبنی بر مبلغ قرارداد باقری با پرسپولیس به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان مطرح شده است که برای یک دستیار رقم بالایی محسوب می شود. با این وجود، شنیده های گسترش نیوز حکایت از آن دارد که این مبلغ از واقعیت به دور است و باقری با رقمی کمتر از ۱۰ میلیارد تومان به پرسپولیس محلق شد.

کریم-باقری

در صورت تمایل به پیگیری اخبار روز ورزشی و آخرین تحولات در فوتبال ایران، سرویس ورزشی پایگاه خبری گسترش نیوز را دنبال کنید.

کدخبر: 337878 سهیل مافی

ارسال نظر