|
کدخبر: 295694 سهیل مافی

گفت‌وگوی گسترش نیوز با مربی تیم امید پرسپولیس؛

حقانیت پرسپولیس ثابت شد / به قهرمانی عادت داریم / پنالتی‌های هوادار خنده‌ دار بود

بهادر عبدی؛ مربی تیم امید پرسپولیس بیان کرد: داور در این دیدار، دو پنالتی خنده دار به سود هوادار اعلام کرد. با این حال ما شاهد گلایه‌مندی بازیکنان یا کادر فنی پرسپولیس نبودیم. پرسپولیس با اختلاف بیش از یک گل حریف را شکست داد و بدون غر زدن راهی فینال شد.

ورزش حقانیت پرسپولیس ثابت شد / به قهرمانی عادت داریم / پنالتی‌های هوادار خنده‌ دار بود

پرسپولیس پس از قهرمانی در لیگ برتر، به مصاف تیم هوادار رفت. این بازی در چهارچوب مسابقات جام حذفی و از مرحله نیمه نهایی برگزار شد. هوادار میزبان این دیدار بود. پیش از آغاز مسابقه سازمان لیگ اعلام کرد که این بازی بدون حضور هواداران برگزار خواهد شد.

قرمزها بازی را بهتر از حریف شروع کرده و خیلی زود به گل نخست رسیدند. گئورگی گولسیانی گل اول بازی را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. وحید امیری در دقیقه ۹، گل دوم را به نام خود ثبت کرد. بازی هجومی و روبه جلوی پرسپولیس موجب شد تا میزبان در عرض ده دقیقه، قافیه را به حریف واگذار کند.

 در ادامه بازی، تیم هوادار صاحب یک ضربه پنالتی شد که مسعود شجاعی آن را به هدر داد. علیرضا بیرانوند به زیبایی هر چه تمام‌تر پنالتی کاپیتان سابق تیم ملی را مهار کرد. در نیمه دوم باز هم شانس به تیم میزبان رو کرد. داور مسابقه بار دیگر خطای پنالتی به سود هوادار اعلام کرد. بابک مرادی در دقیقه ۶۱ اختلاف را به حداقل رساند.

پس از این گل امید هوادار برای بازگشت به بازی افزایش پیدا کرد. آن‌ها برای زدن گل تساوی به دروازه پرسپولیس فشار وارد می‌کردند اما تلاش‌هایشان ثمری نداشت. درنهایت پرسپولیس توسط عیسی آل کثیر به گل سوم رسید. آل کثیر با این گل خیال یحیی را از بابت کسب پیروزی و صعود به دیدار نهایی راحت کرد.

پرسپولیسی‌ها حالا شانس خوبی برای کسب یک جام دیگر در این فصل دارند. روز چهارشنبه احتمالا شاهد یکی از حساس‌ترین، مهم‌ترین و حیثیتی‌ترین دربی‌های تاریخ خواهیم بود. دیدار قبلی دو تیم با پیروزی قرمزها همراه بود.

گسترش نیوز برای بررسی عملکرد پرسپولیس برابر هوادار و شرایط این تیم پیش از دربی شماره ۱۰۱، گفت وگویی با بهادر عبدی انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

پرسپولیس-حذفی

پرسپولیس بی نقص بود

بهادر عبدی درباره برد خارج از خانه پرسپولیس مقابل هوادار گفت: شاهد یکی از بهترین نمایش‌های پرسپولیس در این فصل بودیم. از همان دقایق ابتدایی مشخص بود که کادر فنی پرسپولیس تیم حریف را به خوبی آنالیز کرده و با برنامه دقیق پا به این مسابقه گذاشته است. پرسپولیس برای تمام دقایق بازی برنامه داشت و این موضوع به وضوح قابل رویت بود.

او ادامه داد: پرسپولیس پس از برتری دو گله و تا حدود دقیقه ۶۰، کمی از فشار حملات خود کم کرد. به عنوان مثال پس از گلزنی هوادار، سریعا گل سوم را هم به ثمر رساندیم. این مسائل بیانگر این است که بازیکنان پرسپولیس کاملا متوجه بودند که از این بازی چه می‌خواهند. آن‌ها به خوبی مطلع بودند که باید انرژی خود را برای دیدار پایانی هم ذخیره کنند. رسیدن به فینال بدون مصدومیت، اهمیت بسیار بالایی داشت. در مجموع نظاره‌گر یکی از با کیفیت‌ترین بازی‌های فصل پرسپولیس بودیم.

عبدی در پاسخ به این پرسش که آیا موتور پرسپولیس در این فصل کمی دیر روشن نشد، پاسخ داد: من با این نظر خیلی موافق نیستم. به عقیده من پرسپولیس از همان شروع فصل کیفیت قابل قبولی داشت و قدرتمند و مسلط بازی می‌کرد. پرسپولیس حتی پس از جدایی بهترین مهاجم خود، تیم خوب سپاهان را در اصفهان با چهار گل درهم کوبید.

امیری-پرسپولیس

بازیکن پیشین پرسپولیس افزود: پس از باخت خانگی مقابل سپاهان کمی شرایط روحی و روانی پرسپولیس دچار تغییر شد. البته در آن بازی هم حق پرسپولیس شکست نبود. بیش از یک نیمه بازی کردن با یک بازیکن کم‌تر برابر تیمی مثل سپاهان، واقعا کار ساده‌ای نیست. از دست دادن صدر پس از هفته ها و از دست رفتن فاصله با رقبا، اتفاقی است که هرتیمی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. هضم این اتفاق برای تیمی که در سال‌های اخیر مدام قهرمان شده، بسیار سخت است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: من به خوبی از روحیه افت کرده بازیکنان پس از نزول به رده سوم جدول خبر دارم. بازیکنان پرسپولیس خیلی خوب و به‌موقع خود را جمع و جور کرده و با کسب بردهای متوالی به جایگاه واقعی خود در جدول رسیدند. پیروزی‌های متعدد پرسپولیس، فشار زیادی به تیم های بالای جدول وارد کرد.

دربی-صدم1

یکی از جذاب‌ترین دربی‌های تاریخ در راه است

مربی تیم امید پرسپولیس در خصوص شرایط دربی پیش رو به گسترش نیوز گفت: من سابقه بازی در دربی را دارم و نزدیک به سه دهه نیز تماشاگر این دیدار حساس بودم. به جرئت می‌توانم بگویم که این دربی جزو سه-چهار دربی مهم و حساس تاریخ محسوب می‌شود. یک سمت این بازی باخت و سوی دیگر آن از دست رفتن یک جام است. به احتمال زیاد شاهد یکی از جذاب‌ترین دربی‌های تاریخ خواهیم بود. امیدوارم بازی خوب و تماشاگرپسندی را از جانب هر دو تیم ببینیم.

او در پیوند با جنگ روانی پیش از دربی اذعان کرد: ایجاد حواشی و صحبت‌های تیم رقیب درباره داوری را درک نمی‌کنم. امیدوارم که این مسائل به ضرر پرسپولیس تمام نشود. به تازگی در برنامه های تلویزیونی هم ثابت شد که پرسپولیس بسیار بیشتر از استقلال از بحث داوری ضرر دیده است. یک نمونه نزدیک آن نیز همین بازی نیمه نهایی جام حذفی است.

عبدی تصریح کرد: داور در این دیدار، دو پنالتی خنده دار به سود هوادار اعلام کرد. با این حال ما شاهد گلایه مندی بازیکنان یا کادر فنی پرسپولیس نبودیم. پرسپولیس با اختلاف بیش از یک گل حریف را شکست داد و بدون غر زدن راهی فینال شد. پرسپولیس حتی با وجود اشتباهات تاثیرگذار داوری هم به راحتی برنده شد.

ترابی-پرسپولیس

او در ادامه توضیح داد: این مسائل به این معنا است که پرسپولیس نه تنها به لحاظ فنی، بلکه از نظر ذهنیت نیز در وضعیت فوق العاده‌ای قرار دارد. تمرکز روی مسائل فنی و تاکتیکی و دوری از حواشی ایجاد شده توسط رقیب، مطلب بسیار مهمی است. مطمئن باشید که تا پیش از روز چهارشنبه، باز هم شاهد این نوع اظهار نظرهای حاشیه‌ای از سوی استقلالی‌ها خواهیم بود. با توجه به شناخت من از بازیکنان پرسپولیس، آن ها اصلا این مطالب بی اساس را دنبال نمی‌کنند. رمز موفقیت این تیم و کسب این همه جام در سال‌های اخیر، همین تمرکز مثال زدنی روی مسائل فوتبالی است.

ستاره اسبق قرمزهای پایتخت در ارتباط با احتمال کسب یک جام دیگر توسط پرسپولیس اظهار کرد: به رخ دادن این اتفاق خیلی خوشبین هستم. به هرحال پرسپولیس به این کار عادت دارد. یک تیم بزرگ با این میزان جاه طلبی، هیچ‌وقت از کسب موفقیت‌های جدید اشباع نمی‌شود.

بهادر-عبدی1

هدف ما کسب عنوان قهرمانی است

بهادر عبدی در رابطه با وضعیت تیم امید پرسپولیس عنوان کرد: در حال حاضر در مرحله تست گیری هستیم. به همراه کادر فنی، بازیکنان خوب و مستعدی را این روزها دیده و مورد آزمون قرار دادیم. کسب رتبه دومی در فصل گذشته برای تیم امید پرسپولیس، نتیجه بدی به حساب نمی‌آید. به هرحال پرسپولیس در رده پایه‌ها طی فصول اخیر، وضعیت خیلی جالبی نداشت. با آمدن آقای خلیلی، شرایط و امکانات ما خیلی بهتر و امیدوارکننده‌تر شد.

او در ادامه بیان کرد: پرسپولیس به لحاظ امکانات در این رده مهم، بدل به بهترین تیم تهران شده است. امکاناتی نظیر زمین تمرین مناسب، استخر، سالن بدنسازی، خوابگاه ،غذاخوری، فیزیوتراپی و مسائل دیگر در وضعت مطلوبی قرار دارد و این موارد بسیار به سطح کیفی آکادمی ما کمک کرده است.

این مربی در پایان اضافه کرد: پارسال در تمام رده‌ها، ما رتبه‌های خوبی کسب کردیم و در بالای جدول قرار گرفتیم. این نتایج در سال‌های اخیر کم سابقه بوده و در این راه تیم مدیریتی باشگاه بسیار زحمت کشیده است. هدف ما برای فصل جدید کسب عنوان قهرمانی است و برای رسیدن به این مهم، تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست.

  • ناشناس ارسالی در

    برای اینکه استقلال تیم سوگلی هست. همانط وریکه سقف را رد کرده و امتیاز کم نشد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها