|
کدخبر: 317765

چیزهایی که درباره چوب ترمو نمی دانید ! (قبل از خرید بخوانید)

قبل از خرید چوب ترموود باید اطلاعات جامعی درباره ویژگی ها و مزایای چوب ترمو کسب کرد و سپس با دید جامع و کامل اقدام به خرید نمود. در این مقاله چوب ترمو همراه با ویژگی ها و کاربردهای آن معرفی می شود در پایان قیمت ترموود و عوامل موثر بر آن شرح داده خواهد شد.

 

قیمت ترمو وود

چوب ترمو در بین تمامی مدل های چوب، به عنوان مقاوم ترین و زیبا ترین چوب شناخته می شود و کاربرد های بسیاری در صنایع مختلف مخصوصا ساختمان سازی دارد. در این مقاله ابتدا با چوب ترمو و روش تولید آن آشنا می شویم. سپس مزایا و کاربرد های این چوب با کیفیت را بیان کرده و در انتها نیز معتبر ترین و بهترین مرکز فروش چوب ترمو درجه یک و ارزان را معرفی کرده و قیمت ترموود را بیان می کنیم.

 

آشنایی با چوب ترمو و روش تولید آن

یکی از بهترین چوب ها برای استفاده در صنعت ساختمانی و دکوراسیون، ترموود است. چوب ترمو به دلیل مقاومت و دوام بالایی که دارد، در برابر شرایط سخت محیطی و پروژه های مهم استفاده می شود. چوب طبیعی به صورت ذاتی در برابر شرایط محیطی بسیار آسیب پذیر است و دوام و استحکام مناسبی ندارد. به همین دلیل ترموود به عنوان چوبی مدرن تولید شد تا مشکلات ناشی از عدم مقاومت چوب های طبیعی، از بین برود. چوب ترمو به طور معمول از درختان کاج سوزنی فنلاندی و ایرانی تولید می شود. برای تهیه ترمووود این چوب را در دمای بالا ( از 180 تا 220 درجه سانتی گراد) قرار می دهند. این چوب در دمای بالا و در حضور بخار آب، تیمار شده و رطوبت و صمغ های اضافی خود را از دست می دهد. با از بین رفتن مواد اضافی و رطوبت، چوب ترمو بسیار مقاوم و آسیب ناپذیر می شود. برای تولید ترموود ابتدا چوب را در ابعاد مشخص برش داده و درون کوره قرار می دهند تا خشک شود. پس از خشک شدن دمای کوره بالا برده می شود تا رطوبت، صمغ، میکرو ارگانیسم ها و قارچ های موجود در چوب از بین رفته و مقاوم تر شود. این فرایند باعث تغییر رنگ چوب به قهوه ای روشن می شود. سپس دمای کوره کم کم پایین می آید و پس از آن با استفاده از بخار آب، به دمای محیط می رسد. در این مرحله چوب، درصد کمی رطوبت جذب کرده و در نهایت مقاومت آن در برابر تغییرات دما، آسیب های محیطی و ... افزایش می یابد. 

 

ویژگی ها و مزایای چوب ترمو

قرار گرفتن در فرآیند حرارتی پیشرفته، باعث تغییر در ویژگی ‌های چوب ترمو شده و آن را به یک ماده با ویژگی‌ های منحصر به فرد تبدیل می ‌کند. چوب ترمو مزایا و ویژگی خاصی دارد که در ادامه مطلب آن ها را بیان می کنیم.

  • عایق گرما و سرما: چوب ترمو به دلیل سرعت کم در انتقال گرما نسبت به سایر متریال های ساختمانی مانند شیشه، سنگ و فلزات به عنوان عایق گرما و سرما به کار برده می شود.  
  • عایق صوتی: چوب ترمو عنصری ایده‌ آل برای جذب صدا است و می‌ تواند صدای محیط را به خود جذب کند. 
  • مقاومت در برابر رطوبت: چوب ترمو مقاومت بسیار زیادی در برابر رطوبت و نفوذ آب دارد. از این رو این چوب در معرض رطوبت دچار پوسیدگی، ترکیدگی، تغییر ابعاد و ... نمی شود و برای استفاده در فضا های خارجی بسیار مناسب است.
  • زیبایی ظاهری: چوب ترمو دارای ظاهری زیبا و طبیعی است. ظاهر ترموود با چوب های طبیعی و نچرال تفاوتی ندارد و با استفاده از آن، می توان یک دکوراسیون شیک، زیبا و مدرن را ایجاد کرد. 
  • طول عمر بالا: ترمووود طول عمری بالای 30 سال داشته و به عنوان یک متریال ساختمانی با دوام و پایدار استفاده می شود. به دلیل دوام و طول عمر بالا، هزینه های تعمیر و نگهداری این چوب نیز بسیار کمتر از سایر مصالح ساختمانی یا چوب های دیگر است. 
  • مقاومت در برابر حشرات و قارچ ها: چوب ترمو در طی قرار گرفتن در فرایند حرارتی مخصوص، صمغ ها و رطوبت اضافی خود را از دست داده و مقاومت بالایی در برابر نفوذ حشرات و قارچ زدگی، خوردگی و ... کسب می کند. 
  • قیمت مقرون به صرفه: چوب ترمو در مقایسه با مصالحی مانند فلزات، شیشه، سنگ ها و ... قیمت مناسب و مقرون به صرفه تری دارد.

چوب ترمو

کاربردهای مختلف چوب ترمو در ساختمان سازی

همانطور که گفتیم چوب ترمو مزایا و ویژگی های زیادی دارد که آن را به یکی از پر کاربرد ترین مصالح امروزی تبدیل کرده است. در ادامه مطلب کاربرد های این چوب در صنعت ساختمان را ذکر می کنیم.

  1. نمای ساختمان
  2. کفپوش داخلی و خارجی
  3. دیوار پوش فصای باز و محیط داخلی
  4. روف گاردن
  5. دکوراسیون داخلی
  6. آلاچیق و پرگولا
  7. درب و پنجره
  8. فلاورباکس
  9. مبلمان فضای بیرونی
  10. سرویس بهداشتی
  11. کابینت و سینک

 

عوامل موثر بر قیمت چوب ترمو

عوامل متعددی روی قیمت چوب ترمو تأثیر می‌ گذارند و باعث تغییر و نوسان آن می شوند. در ادامه مطلب مهم ترین عوامل تاثیر گذار روی قیمت ترمو وود را بیان می کنیم:

قیمت ترموود

  • سن و گونه درختان 
  • نوع فرآیند تولید 
  • جنس و رنگ چوب ترمو 
  • ابعاد و مساحت فضا
  • ضخامت و سطح مقطع
  • نوع گره های موجود در چوب ترمو
  • میزان ترک های چوب
  • میزان انعطاف پذیری

 

خرید چوب ترمو درجه یک و ارزان از کینگ وود

کینگ وود یکی از بهترین و معتبر ترین مراکز خرید چوب ترمووود درجه یک و ارزان قیمت در کشور است. این مجموعه با ارائه محصولات با کیفیت بالا و قیمت مناسب، توانسته است جایگاه خوبی در بازار چوب ایران به دست آورد. کینگ وود با بیش از دو دهه سابقه فعالیت، به عنوان اولین و با سابقه ترین مجموعه تولید و عرضه انواع فراورده های چوب ترمووود شناخته می شود و توانسته رضایت مشتریان خود را از هر جهت، کسب کند. این مجموعه با ارائه قیمت ‌های رقابتی و مناسب، برای مشتریان خود امکان خرید چوب ترمووود درجه یک با قیمت ارزان را در وبسایت خود به آدرس kingwood.pw فراهم کرده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید چوب ترمو مرغوب می توانید به صفحه قیمت ترموود مراجعه کنید. برای مشاوره رایگان نیز می توانید با شماره تلفن 09120360776 تماس حاصل فرمایید. 

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها