|
کدخبر: 329964

روشن شدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی ال جی

کسب و کار روشن شدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی ال جی

مشکلی که در برخی از محصولات برند LG مشاهده می‌شود، ارور نمک در ماشین ظرفشویی ال جی است. اگر تابه‌حال از ماشین ظرفشویی استفاده کرده باشید می‌دانید که این دستگاه فوق‌العاده کاربردی از یک مخزن نمک برخوردار است که از آن برای شستشوی ظرف‌ها و ازبین ‌بردن چربی استفاده می‌کند.

درصورتی‌که این مخزن با مشکل مواجه شده یا نمک بی‌کیفیت درون آن بریزید، ارور نمک در این محصول روشن می‌شود. علل گوناگونی برای این مشکل وجود داشته و باید هرکدام را به‌طور دقیق بررسی کنید. همراه ما در نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی در تهران، کرج و مشهد باشید تا در ادامه این مطلب آموزشی، دلایل روشن‌شدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی ال جی را باهم ارزیابی کنیم.

چراغ نمک ماشین ظرفشویی ال جی کجاست؟

اولین نکته‌ای که بهتر است برای ارور نمک در ماشین ظرفشویی ال جی باهم بررسی کنیم، موقعیتی است که در آن چراغ نمک قرار گرفته است. ارور نمک زمانی مشخص می‌شود که چراغ نمک روشن شده یا به حالت چشمک‌زن در بیاید.

اگر نمی‌دانید که این چراغ در کجا قرار دارد باید بگوییم که این چراغ روی پنل نمایشگر دستگاه قرار داشته و با علامت S یا نمک نمایش داده می‌شود. در برخی از مدل‌ها در کنار علامتی که شبیه ستاره است یک چراغ قرار می‌گیرد؛ این چراغ همان علامت نمک در ماشین ظرفشویی ال جی است.

ظرفشویی۱

خاموش ‌نشدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی ال جی

در برخی از شرایط گزارش شده که چراغ نمک ماشین ظرفشویی ال جی روشن شده و هرگز خاموش نمی‌شود. این موضوع باعث شده تا بسیاری از کاربران فکر کنند دستگاه آن‌ها خراب شده و هزینه زیادی برای تعمیر نیاز دارد.

باید گفت که دلیل خاموش‌ نشدن این چراغ، ارور نمک در ماشین ظرفشویی ال جی است. درصورتی‌که مخزن نمک یا عوامل مؤثر در آن دچار مشکل شوند این ارور فعال شده و سپس نشانگر آن نیز روشن خواهد شد. در برخی از شرایط با یک تعمیر ساده این مشکل برطرف می‌شود.

علل ارور نمک در ماشین ظرفشویی برند ال جی

علل مختلفی برای این مشکل وجود دارند. درصورتی‌که علامت نمک در ماشین ظرفشویی ال جی روشن بشود، باید بدانید که هرچیزی در ارتباط با نمک به این موضوع مربوط است. دلایل اصلی که موجب فعال ‌شدن ارور نمک در ماشین ظرفشویی ال جی می‌شوند بدین صورت هستند.

نشتی نمک از مخزن ماشین‌های ظرفشویی ال جی

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باید برای ارور نمک در ماشین ظرفشویی ال جی باهم بررسی کنیم، نشتی نمک از مخزن ماشین ظرفشویی است. درصورتی‌که ماشین ظرفشویی LG در مخزن نمک خود دچار نشتی شود، سنسورهای آن این نشتی را تشخیص داده و ارور فعال می‌شود.

البته باید گفت که این مشکل ممکن است درصورت ریختن نامناسب نمک در مخزن باشد. اگر بادقت نمک را درون مخزن نریزید، ممکن است دانه‌های نمک به بیرون از مخزن ریخته و همین موضوع نیز موجب فعال ‌شدن ارور می‌شود.

خراب‌شدن سنسور نمک ماشین ظرفشویی LG

مشکل دیگری که در نتیجه آن ارور نمک در ماشین ظرفشویی ال جی فعال می‌شود، خراب بودن سنسور نمک است. درصورتی‌که ماشین ظرفشویی LG شما سنسوری خراب یا آسیب‌دیده داشته باشد، به‌سرعت چراغ نمک روشن می‌شود.

این سنسور وظیفه کنترل میزان نمک را برعهده داشته و درصورت اتمام نمک به شما ارور خالی بودن مخزن را اعلام می‌کند. خرابی سنسور می‌تواند در بروز ارور e1 ظرفشویی ال جی هم نقش داشته باشد. پس درصورتی‌که فکر می‌کنید این سنسور سوخته یا خراب شده، باید به نمایندگی معتبر آن رفته و به‌سرعت آن را تعویض کنید.

پرکردن بیش از اندازه یا خالی بودن مخزن نمک ماشین ظرفشویی LG

اما آخرین دلیلی که می‌خواهیم برای روشن‌ شدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی ال جی باهم بررسی کنیم، پرکردن بیش از اندازه یا خالی گذاشتن مخزن نمک است. همان‌طور که گفتیم، سنسورهای به‌کاررفته در این دستگاه میزان نمک را بررسی می‌کنند.

سپس درصورت عدم وجود نمک در مخزن ارور داده و از عملکرد می‌ایستند. اگر هم بیش از اندازه مخزن را پرکرده باشید، دانه‌های نمک به بیرون از مخزن ریخته و دستگاه فکر می‌کند که این بخش دچار نشتی یا شکستگی شده است، پس حتما به این موضوع توجه ویژه داشته باشید.

چگونه ارور نمک ماشین ظرفشویی LG را برطرف کنیم؟

درصورتی‌که می‌خواهید ارور نمک در ماشین ظرفشویی ال جی را رفع کرده و چراغ نمک آن را خاموش کنید، باید راهکارهایی را برای این کار بلد باشید. راهکارهای گوناگونی وجود دارند که به رفع این مشکل کمک می‌کنند. به‌طور مثال، باید بادقت مخزن نمک را پر کنید.

همیشه قبل‌از روشن ‌کردن دستگاه از مناسب‌ بودن میزان نمک موجود در مخزن مطمئن شوید. همچنین بادقت نمک را بریزید تا ارور آن فعال نشود. اگر تمام این موارد را رعایت کردید؛ اما هنوز ارور فعال بود، باید به نمایندگی معتبر ال جی رفته و این مشکل را به کمک تکنسین تعمیر لوازم خانگی تعمیراتو24 برطرف کنید.

نحوه ریختن نمک در ماشین ظرفشویی ال جی

همان‌طور که در بخش قبلی اشاره کردیم، ریختن نمک بادقت بالا موجب رفع ارور نمک در ماشین ظرفشویی ال جی خواهد شد؛ اما سوال مهم این جا است که چگونه باید نمک را درون مخزن مخصوص آن بریزیم تا چنین مشکلاتی به‌وجود نیایند؟

پاسخ این سوال بسیار ساده است؛ شما باید با استفاده از یک قیف کوچک این کار را انجام دهید. همچنین باید میزان استانداردی از نمک را درون بخش مخصوص ان بریزید. پیشنهاد می‌شود که هیچ‌وقت مخزن را پر نکرده و همیشه به‌اندازه یک‌بند انگشت جای خالی بگذارید.

ظرفشویی۲

تعمیراتو ۲۴؛ بهترین تیم برای تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی

یکی از بهترین مراکز برای تعمیر و برطرف‌ کردن ارور نمک در ماشین ظرفشویی ال جی، تیم Tamirato24.com است. اگر به‌دنبال تعمیر ماشین لباسشویی، ظرفشویی و تعمیر لوازم خانگی خود هستید، پیشنهاد می‌شود که به تعمیراتو 24 بروید. این مرکز تعمیراتی کمترین تعرفه را برای تعمیر دستگاه‌ها از شما درخواست می‌کند.

کلام آخر

آیا شما هم از روشن بودن چراغ نمک ماشین ظرفشویی ال جی رنج می‌برید؟ دلیل این موضوع ارور نمک در ماشین ظرفشویی ال جی است. این دستگاه از یک مخزن مخصوص برای نمک برخوردار بوده و به کمک آن ظروف شما را تمیز می‌کند.

دلایل گوناگونی نیز موجب به‌وجود آمدن این ارور می‌شوند. پر بودن بیش از اندازه مخزن یا خالی بودن آن، استفاده از نمک بی‌کیفیت، پر نکردن صحیح مخزن، نشتی مخزن یا شکستگی آن و آسیب‌ دیدن سنسور نمک از دلایل این مشکل هستند. برای رفع هرکدام از آسیب‌های این محصول از شرکت LG می‌توانید به تعمیراتو 24 رفته و با کمک تکنسین‌های برتر این کار را انجام دهید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها