|
کدخبر: 330024

خرید نهال انجیر

میوه انجیر، یکی از میوه هایی است که در زمان برداشت، طرفداران زیادی را به خود اختصاص می دهد. از مهم ترین مزیت های درختان انجیر، قابلیت رشد و باردهی در بیشتر مناطق آب و هوایی است.

خرید نهال انجیر

نهال انجیر

برای کاشت نهال انجیر، یک سری نکات را بایستی رعایت نمایید. همانطور که گفته شد نهال های انجیر قابلیت رشد و باردهی در مناطق اقلیمی سردسیر و گرمسیر را دارا هستند، پس از این رو خیال شما عزیزان راحت است.

نور: از مهم ترین نیاز های درختان انجیر، دریافت نور مستقیم خورشید است، پس باید نهال ها را در شرایطی بکارید که نور خورشید را به خوبی دریافت کنند، چرا که نور یکی از مهم ترین عوامل در رشد و باردهی درخت است.

خاک: خاک محل کاشت نهال انجیر باید از نوع رسی، لومی و یا شنی با PH بین 6 الی 8 باشد، چرا که این خاک ها سازگاری بیشتری با نهال های انجیر دارند و نهال شما در این خاک ها میتواند رشد و عملکردی بهتر از خود نشان دهد.

آبیاری نهال های انجیر

نهال انجیر در یکسال اول کاشت به میزان آبیاری بیشتر و آبیاری دقیق و منظم تری نیاز دارد. اگر آبیاری شما در سال اول کاشت نهال شما اصولی و منظم باشد، کیفیت میوه و کمیت باردهی شما به شدت افزایش خواهد یافت. 

اگر میزان بارش باران در مناطق شما کمتر از حد معمول باشد، بایستی کمبود باران را با آبیاری جبران نمایید ولی به گونه ای که آبیاری بیش از حد نباشد، چرا که آبیاری بیش از حد نهال و یا درخت میتواند باعث پوسیدگی ریشه های درخت شما شود.

پس از یکسالگی درخت، آبیاری معقول برای درختان انجیر، هر 13 الی 15 روز یکبار در فصل تابستان است و این فاصله آبیاری در فصل زمستان افزایش پیدا میکند.

بیماری و آفات درختان انجیر

از رایج ترین آفات و بیماری درختان انجیر میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

بیماری زنگ انجیر: بیماری زنگ انجیر باعث پیدایش لکه های قهوه ای روی برگ های درخت و باعث خراب شدن میوه های درخت می شود.

سفیدک سطحی: این بیماری باعث پدیدار شدن یک سطح پودری سفید رنگ بر روی برگ ها و ساقه های درختان میشود که برای از بین بردن این بیماری باید از سموم شیمیایی استفاده کرد.

بیماری ریشه: بیماری های مربوط به ریشه درخت به دلیل آبیاری بیش از حد یا آبیاری غیر اصولی و یا عفونت های قارچی به وجود می آید. آبیاری صحیح و اصولی، بهترین روش برای جلوگیری از پیش آمدن بیماری های ریشه است.

آفات و حشرات: حشراتی مانند زنبور عسل، سوسک های جغندری و یا مورچه ها میتوانند به برگ ها و میوه های درختان انجیر آسیب برسانند. برای برطرف کردن این مشکل باید از آفت کش ها استفاده نمایید.

انواع هرس نهال های انجیر

  1. هرس زمستانی: این هرس پس از برداشت میوه های درخت انجام می شود و شاخه های ضعیف و بدون بار درخت مورد هرس قرار میگیرد.
  2. هرس فرم دهی: این هرس به منظور جدا کردن شاخه هایی که شکل ظاهری درخت را به هم ریخته اند انجام می شود.
  3. هرس بهاره: در اوایل فصل بهار، هرس بهاره به منظور هرس شاخه و برگ های بیمار درخت انجام میگیرد.

مهم ترین عامل هنگام هرس درختان، استفاده از ابزار های مخصوص، تمیز و ضد عفونی شده است، در غیر این صورت، ابزار های شما میتواند باعث انتقال و یا بروز بیماری در درختان شما شود.

انواع نهال انجیر

نهال انجیر زرد ترکیه

یکی از محبوب ترین نهال های انجیر، نهال انجیر زرد است که بومی کشور ترکیه می باشد. ارتفاع درخت انجیر زرد ترکیه 5 متر و در شرایطی که شرایط پرورش شما خوب باشد تا 10 متر نیز رشد خواهد کرد.

این نهال انجیر بین 20 الی 25 سال عمر اقتصادی دارد و درخت در دوران باردهی اقتصادی بسیار پر بار است. باردهی نهال انجیر زرد از 4 سالگی و باردهی اقتصادی آن پس از 5 سالگی شروع میشود.

اگر میخواهید نهال انجیر زرد را کاشت نمایید باید از فاصله کاشت 4*4 متر استفاده کنید. این نهال انجیر مقاومت خوبی در برابر سرما دارد، از همین رو اگر مناطق شما سردسیری است، خرید نهال انجیر زرد را به شما توصیه میکنیم.

نهال انجیر سیاه

درخت انجیر سیاه ارتفاع حدود 10 متر را دارا می باشد. این نهال انجیر می تواند برای شما تا 50 سال باردهی اقتصادی داشته باشد  شما در این مدت از این درخت، بهره برداری اقتصادی خوبی داشته باشید.

4 سالگی نهال انجیر سیاه، شروع باردهی آن است و باردهی اقتصادی آن از 5 سالگی به بعد آغاز میگردد. اوایل فصل بهار، زمان گلدهی نهال انجیر سیاه است.

برای کاشت این نهال انجیر باید از الگوی کاشت مربعی 5*5 متر استفاده نمایید. خاک محل کاشت نهال انجیر سیاه باید غنی از املاح و مواد معدنی باشد.

نهال انجیر سیاه برای مناطق و اقلیم نیمه گرمسیری و گرمسیری بسیار مناسب است. به همین دلیل اگر اقلیم شما نیز گرمسیری است، خرید نهال انجیر سیاه و پرورش ان را به شدن توصیه می نماییم.

خواص و کاربرد میوه انجیر

میوه انجیر ضد سرطان و سرشار از مواد معدنی است. مصرف میوه انجیر باعث تقویت قوای جنسی، رفع و درمان بیماری های دهان، درمان بیماری های کلیه، پاکسازی روده ها و رفع بیماری یبوست می شود و آهن بدن را تامین میکند.

میوه انجیر سرشار از ویتامین C، ویتامین B، ویتامین A و گوگرد است و می تواند از ریزش مو های شما جلوگیری کند.

میوه انجیر برای تازه خوری بسیار مناسب است. از میوه انجیر زرد برای تولید میوه خشک در صنعت خشکبار و میوه انجیر سیاه برای تازه خوری و تولید مربا بسیار استفاده می شود.

خرید نهال انجیر

مهم ترین اقدام برای احداث باغ، خرید نهال سالم با باردهی مطلوب است. سیمین نهال دشت سبز به شماره ثبت 3926، در خدمت عموم مردم عزیز کشورمان است تا نهال های خود را با کیفیتی بی نظیر و قیمتی مناسب خرید نموده و اقدام به کاشت و پرورش آنها نمایند.

شما عزیزان میتوانید از طریق سایت سیمین نهال، نهال های مورد نیاز خود را خرید نمایید و در هر کجای کشور عزیزمان که هستید، نهال های خود را به همراه هدیه ویژه ما دریافت نمایید. 

شما عزیزان با خرید از سیمین نهال، نهال های خود را مستقیم و بدون واسطه میتوانید با قیمتی باور نکردی خرید نمایید. همچنین جهت دریافت مشاوره در زمینه احداث باغ و خرید نهال میتوانید از طریق سایت سیمین نهال اقدام نمایید. برای این کار کافیست وارد سایت سیمین نهال به آدرس SIMINNAHAL.COM شوید و نهال های مورد نیاز خود را خرید نمایید و یا جهت دریافت مشاوره با شماره های تماس ما با ما در ارتباط باشید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها