|
کدخبر: 331893

پرایمر چیست؟

پرایمر، یکی از اون محصولات آرایشی‌ هست که ممکنه تا حالا زیاد بهش توجه نکرده باشید، اما واقعا می‌تونه تفاوت زیادی توی نتیجه نهایی آرایشتون ایجاد کنه. شاید براتون سوال باشه که پرایمر چی هست و چرا باید توی روتین آرایشی‌تون قرارش بدید. بیاید با هم بررسی کنیم که این محصول چیه و چه جوری می‌تونه به زیبایی و موندگاری آرایش‌تون کمک کنه.

خب، پرایمر یه جور پایه آرایشی هست که قبل از زدن کرم پودر و باقی محصولات آرایشی به پوست زده می‌شه. کارش اینه که پوست رو آماده کنه برای آرایش و باعث بشه که محصولات آرایشی بهتر و یکنواخت‌تر روی پوست بشینند. پرایمر به نوعی مثل یه لایه محافظ برای پوست عمل می‌کنه و کمک می‌کنه تا آرایش شما دیرتر به هم بریزه یا توی خطوط و منافذ پوست وارد نشه.

 

پرایمر

 

یکی از مزایای اصلی پرایمر اینه که پوست رو صاف و یکنواخت می‌کنه. اگه پوستتون ناصاف یا دارای منافذ باز هست، پرایمر می‌تونه این مشکلات رو تا حد زیادی پوشش بده. با استفاده از پرایمر، دیگه خبری از منافذ باز یا خطوط ریز روی پوست نخواهد بود و کرم‌پودر و بقیه محصولات خیلی بهتر روی پوست میشینه و جلوه بهتری پیدا می‌کنه.

پرایمر به ماندگاری آرایش هم کمک می‌کنه. شاید برای شما هم پیش اومده که بعد از چند ساعت از زدن آرایش، آرایش‌تون به هم بریزه یا نیاز به تجدید داشته باشید. پرایمر با ایجاد یه لایه محافظتی روی پوست، باعث می‌شه که آرایش شما طولانی‌تر بمونه و کمتر نیاز به تجدید داشته باشه. به عبارت دیگه، با پرایمر می‌تونید مطمئن باشید که آرایش‌تون در طول روز بهتر و یکنواخت‌تر باقی می‌مونه.

پرایمر‌ها انواع مختلفی دارن و می‌تونید بر اساس نیاز پوستتون یکی رو انتخاب کنید. مثلا، اگر پوست چربی دارید، می‌تونید از پرایمر‌های مات‌کننده استفاده کنید که چربی اضافی پوست رو کنترل می کنند. یا اگر پوست خشک دارید، پرایمر‌های مرطوب‌کننده به شما کمک می‌کنند تا پوستتون نرم و لطیف بمونه و آرایش به خوبی روی اون بشینه.

برای استفاده از پرایمر، کافیست مقداری ازش رو روی پوست تمیز و مرطوب بزنید. معمولاً چند قطره از پرایمر برای کل صورت کافی هست. بعدش باید کمی صبر کنید تا پرایمر کاملاً جذب پوست بشه و حالا می‌تونید ادامه مراحل آرایش رو شروع کنید. استفاده از پرایمر قبل از کرم‌پودر به این معنیه که محصولات آرایشی بعدی بهتر و یکنواخت‌تر روی پوست نشسته و دوام بیشتری خواهند داشت.

 

پرایمر1

 

نکته دیگه‌ای که باید بهش توجه کنید اینه که انتخاب پرایمر مناسب با نوع پوست و نیازهای خاصش خیلی مهمه. اگر پوست شما حساسه یا دچار آکنه هستید، بهتره از پرایمر‌های بدون چربی و ضدحساسیت استفاده کنید. همچنین، پرایمر‌های رنگی هم وجود دارند که می‌تونند به اصلاح رنگ پوست و پوشش دادن عیوب کمک کنند.

در نهایت، پرایمر یه محصول ساده و کاربردی هست که با استفاده صحیح ازش می‌تونید به نتیجه‌ای بهتر و ماندگارتر در آرایش برسید. شاید در ابتدا فکر کنید که پرایمر یه چیز اضافه‌ست، اما وقتی نتیجه نهایی رو ببینید، متوجه خواهید شد که این محصول چقدر می‌تونه به زیبایی و ماندگاری آرایش‌تون کمک کنه. پس، اگه هنوز پرایمر رو امتحان نکردید، حتماً یه بار امتحان کنید و تاثیرش رو روی پوستتون ببینید.

اگر هم قصد دارید تا محصولات آرایشی و مراقبتی اورجینال بخرید، می تونید از سایت مای سفورا دیدن کنید. اگر هم خواستید می تونید از مشاوره رایگان همکاران ما در مای سفورا استفاده کنید.

 

نویسنده: رپورتاژ
  • یعقوب محمدی دیوان(سرچ کن) ارسالی در

    بسم الله الرحمن الرحیم
    دفتر عارف اعظم ایران
    امام هادی علیه السلام: «إِنَّ اَللَّهَ تَعَالَى يُحِبُّ اَلْجَمَالَ وَ اَلتَّجَمُّلَ وَ يَكْرَهُ اَلْبُؤْسَ وَ اَلتَّبَاؤُسَ؛ به درستی که خدای تعالی زیبایی و خودآرایی را دوست دارد و از فقر و تظاهر به فقر بیزار است.»
    (الأمالي (للطوسی) ج۱ ص۲۷۵
    وسائل الشیعة ج۵ ص۷
    بحار الأنوار ج۷۳ ص۱۴۱
    بحار الأنوار ج۷۳ ص۱۷۵
    بحار الأنوار ج۷۶ ص۳۰۰)
    امام صادق علیه السلام: «اَلنَّشْوَةُ فِي عَشَرَةِ أَشْيَاءَ... اَلنَّظَرُ إِلَى اَلْمَرْأَةِ اَلْحَسْنَاءِ...؛ نشاط و خوشی در ده چیز است: ... نگاه کردن به زن زیبا...»
    (الخصال ج۲ ص۴۴۳
    وسائل الشیعة ج۲ ص۱۱
    الفصول المهمة ج۳ ص۱۷
    بحار الأنوار ج۷۳ ص۳۲۲)
    امام صادق علیه السلام: «اَلْمَرْأَةُ اَلْجَمِيلَةُ تَقْطَعُ اَلْبَلْغَمَ؛ زن زیبا، بیماری را برطرف می کند.»
    (الکافي ج۵ ص۳۳۶
    الوافي ج۲۱ ص۵۴
    وسائل الشیعة ج۲۰ ص۵۹
    الفصول المهمة ج۳ ص۳۷)

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها