|
کدخبر: 332592

مراکز خرید مسکو: از فروشگاه‌های لوکس تا بازارهای محلی

مسکو به عنوان بزرگ‌ترین کلان شهر و در واقع پایتخت روسیه شناخته شده است. شهر مسکو به دلیل مکان‌های دیدنی و هیجان انگیز تاریخی که دارد همیشه توجه گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است. در این میان مراکز خرید و برخی ساختمان‌های تجاری آن نیز در گروه جاذبه‌های گردشگری قرار گرفته‌اند. علاوه بر اینکه شهر مسکو از مراکز خرید و ساختمان‌های تجاری امروزی زیادی برخوردار است نمی توان از بازار و بازارچه‌های محلی آن چشم‌پوشی کرد. در واقع این بازارها به دلیل معماری تاریخی و متنوعی که دارند همیشه باعث جلب توجه مسافران و گردشگرانی می‌شوند که تور مسکو را برای مسافرت خود انتخاب کرده‌اند.

از مزایای مراکز خرید در مسکو می‌توان به این موضوع اشاره کرد که امکان خرید با هر بودجه‌ای را برای گردشگران فراهم ساخته است. در واقع در مسکو با هر سلیقه و هر میزان هزینه‌ای کالای منحصر به فردی یافت می‌شود. در ادامه شما را با تعدادی از مراکز خرید معروف مسکو آشنا می‌کنیم.

مرکز خرید گام GUM

یکی از معروف‌ترین و شاخص‌ترین مرکز خریدهای مسکو مرکز خرید گام است که قدمت و بقایی بیش از یک قرن دارد. این مرکز خرید علاوه بر اینکه یک مجموعه تاریخی تجاری است یک نماد فرهنگی هم محسوب می‌شود.

در مرکز خرید گام می‌توانید برندهای شناخته شده‌ای از دیور تا زارا و همچنین کالاهای لوکس و رستوران‌های متنوعی را با هر سلیقه و ذائقه‌ای مشاهده کنید. طراحی و دکوراسیون داخلی مرکز خرید گام که با سقف‌های شیشه‌ای تزئین شده است می‌تواند برای شما یک خرید هیجان‌انگیز را رقم بزند. این مرکز خرید با بیش از 200 مغازه و بوتیک یکی از اصلی‌ترین مراکز خرید شهر مسکو محسوب می‌شود.

مرکز خرید اوخوتنی ریاد مسکو

مرکز خرید اوخوتنی ریاد مسکو در نزدیکی میدان سرخ قرار دارد. این مرکز خرید با توجه به وجود فروشگاه‌های زیاد و همچنین برندهای بین‌المللی متنوعی که بهترین کالاها را عرضه می‌کنند، برای بیشتر گردشگران فرصت خوبی برای خرید به شمار می‌رود.

نکته قابل توجهی که در هنگام خرید از این فروشگاه‌ها به چشم می‌آید، مقرون به صرفه بودن قیمت کالاها و برندهای مطرح آن است. از ویژگی‌های این مرکز خرید می‌توان به قیمت‌های رقابتی همراه با فضای مدرن داخلی آن اشاره کرد و البته که نزدیکی و دسترسی به مترو برای شهروندان مسکو از نکات قابل اهمیت آن محسوب می‌شود.

مرکز خرید اوروپیسکی

یکی از مدرن‌ترین و لوکس‌ترین مراکز خرید مسکو مرکز خرید اوروپیسکی است. این مرکز خرید با بیش از 500 فروشگاه که برندهای جهانی را ارائه می‌دهند عظیم‌ترین مجموعه تجاری و بهترین مرکز خرید مسکو محسوب می‌شود.

اگر شما هم برای مسافرت تور مسکو را انتخاب کرده‌اید، به طور حتم باید در برنامه گردشگری خود رفتن به این مرکز خرید را جای دهید؛ زیرا علاوه بر برندهای جهانی، انواع زیورآلات و لوازم الکترونیک به روز دنیا را هم می‌توانید مشاهده و خریداری کنید.

مرکز خرید مترو پلیس مسکو

این مرکز خرید مناسب افرادی است که نمی‌خواهند از مرکز شهر دور شوند و همچنین علاوه بر خرید کالاهای متنوع، می‌توان از قسمت‌های تفریحی آن که شامل سینما، پیست بولینگ، استخر، شنا و غیره هستند، بهره‌مند شد. به دلایل بالا، مرکز خرید مترو پلیس به یکی از دوست داشتنی‌ترین مراکز خرید شهر مسکو تبدیل شده است.

دیگر مراکز خرید لوکس روسیه

  • مرکز خرید تسوم

  • بازار مرکزی تسوتنوی

  • مرکز خرید آفیمال سیتی

  • مرکز خرید آویاپارک

  • مرکز خرید کراکس سیتی مال

  • مرکز خرید آتریوم

بازارهای محلی معروف مسکو

بهتر است بدانید در مسکو بازارهای متنوع بسیاری وجود دارد که شما برای خرید می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید در ادامه شما را با 7 بازار معروف مسکو آشنا می‌کنیم.

  • بازار ایزمایلکوفسکی: این بازار یکی از زیباترین و منحصربه فردترین بازارهای مسکو به شمار می‌آید. در این بازار می‌توانید بهترین و مرغوب‌ترین اجناس عتیقه‌ را خریداری کنید و یا اگر به دنبال سوغاتی خاصی هستید این امکان زیباترین صنایع دستی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

  • بازار دنیلوفسکی: در این بازار همه روزه محصولات کشاورزی و لبنیات تازه وجود ارائه می‌شوند. اگر شما هم با تور به این شهر سفر کرده‌اید و به دنبال مواد غذایی تازه هستید، می‌توانید با مراجعه به این بازار تمام مواد غذایی مورد نیاز خود را خریداری کنید و همچنین از میوه‌ها و سبزیجات عرضه شده در این بازار نهایت بهره را ببرید.

  • بازار بلوشینی ریووک: بازار بلوشینی ریووک بازاری است که قدم زدن در آن همانند پیاده‌روی در تاریخ معاصر مسکو است. صدای مارش‌های نظامی و موسیقی کلاسیکی که از گرامافون‌های مغازه‌ها پخش می‌شود شما را به حس و حال آن زمان می‌برد. بیشتر کالاهای این بازار اجناس روزمره قرن 20 است که به فروش می‌رسند و برای گردشگرانی که علاقمند به تاریخ و خرید اجناس قدیمی هستند بازار شگفت‌انگیزی است.

  • بازار سواتستوپول هتل: این بازار در آخر هفته‌ها برپا می‌شود و بیشتر اجناس هندی، پاکستانی و افغانستانی را می‌توان در آن پیدا کرد. یکی از اجناس ویژه این بازار ابریشم‌های دست بافت است که برای سوغاتی بسیار شکیل هستند.

  • از دیگر بازارهای مسکو می‌توان به بازار لامبادا، بازار گربوشکا الکترونیک و بازار نووپودرزکوو اشاره کرد. بیشتر این بازارها در اکثر ساعات روز فعال هستند و معامله‌های فراوانی در آن‌ها شکل می‌گیرد.

خیابان‌های مطرح مسکو

در خیابان‌های معروف شهر مسکو بوتیک‌های لوکس زیادی وجود دارند که بهتر است با این خیابان‌ها که برخی از آنها پیشینه تاریخی و فرهنگی دارند، آشنا شوید. قدم زدن در این خیابان‌ها و دیدن بوتیک‌های زیبا لذت سفر را برای گردشگران دو چندان می‌کند. در ادامه تعدادی از خیابان‌های مهم و معروف مسکو را نام می‌بریم.

  • خیابان و میدان سرخ نمادین

  • خیابان نیکلسکایا

  • خیابان اربت

  • خیابان آربات قدیم

  • خیابان بولشایا

  • خیابان دمیتروفکا

  • خیابان وزدویژنکا

کلام آخر

در این راهنما شما را با تعدادی از مراکز خرید مسکو و بازارهای محلی آن آشنا کردیم. این مراکز خرید علاوه بر تنوع کالاها، معماری‌های خیره کننده تاریخی دارند که نظر گردشگران زیادی را به خود جلب کرده‌اند. اگر قصد سفر به روسیه و دیدن پایتخت رویایی مسکو را دارید، می‌توانید آنلاین و از طریق سایت‌ فلای تودی برای خرید تور مسکو اقدام کنید. امیدواریم هنگام سفر به مسکو خرید فراموش نشدنی را تجربه کنید و از سفر خود لذت ببرید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها