|
کدخبر: 334031

مزایای استفاده از اکسید آهن قرمز طبیعی (اخرا) در کیفیت موزاییک و قطعات بتنی

 

پودر اکسید آهن قرمز، به عنوان یک ماده معدنی برای تولید بتن رنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پودر اکسید آهن قرمز، به عنوان یک رنگدانه طبیعی به بتن و موزایک اضافه می شود و به آن زیبایی و رنگ می بخشد و همچنین قابلیت تنظیم رنگ بتن را فراهم می کند. با در نظر گرفتن خصوصیات فیزیکی و شیمایی اکسید آهن، بتن رنگی که با این پودر ترکیب می شود، مقاومت را در برابر رطوبت، حرارت و ضربه بالا می برد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا درمورد مزیت های استفاده از اکسید آهن قرمز برای تولید موزاییک و قطعات بتنی بیشتر با شما صحبت کنیم.

پودر اکسید آهن چیست؟

اکثر افراد با معنی اکسید آهن آشنا نیستند و شاید هم نمی دانند کاربردهای پودر اخرا چیست؟ در پاسخ باید گفت که اکسید آهن قرمز، به عنوان یک پوشش رنگی برای ساختمانها استفاده می شود. هنگامی که ما در خیابان راه می رویم، خط های زیادی را می بینیم که رنگ آنها از اکسید آهن قرمز است. طرح های نقاشی شده بر روی دیوارها و ساختمانها از رنگ اکسید آهن است. اکسید اهن قرمز، به دو دسته طبیعی و مصنوعی تقسیم می شود؛ اگر فرایند تولید و عملیات آنها باهم فرق دارد، اما ویژگی های انواع اکسیدآهن قرمز با یکدیگر شبیه است.

خصوصیات پودر اکسید آهن

  • مقاوم در برابر حرارت بالا

  • مقاوم در برابر خوردگی

  • مقاومت اسیدی و قلیایی

  • محافظت در برابر محیط زیست سبز

  • پراکندگی یکنواخت در انواع ملات های صنعتی

  • ثبات رنگ بیشتر

مزایای استفاده از اکسید آهن برای تولید بتن رنگی

مصرف پودر اکسید آهن قرمز طبیعی برای تولید بتن رنگی، علاوه بر اضافه کردن رنگ و زیبایی، باعث بهبود عملکرد و عمر مفید بتن می شود. پودر اکسید آهن برای تولید سیمان رنگی با طیف رنگی اخرایی یا همان قرمز، یکی از انواع محصولات ارائه شده توسط کارخانه فرآیند پودر الوان است که واحدهای تولیدی سیمان رنگی و موزاییک سازی می توانند این محصول باکیفیت را به صورت آنلاین سفارش دهند.

کاربرد اکسید آهن قرمز در زمینه ساختن بتن و موزایک

یکی از انواع محصولاتی که امروزه بیشتر مورد نیاز بازار قرار گرفته است، سیمان های رنگی و زینتی است. سیمان رنگی باید مقاومت و استحکام مناسبی داشته باشد. رنگ سیمان رنگی باید دارای ثبات منطقی در برابر اشعه UV و سایش رطوبت باشد.

بتن رنگی از اضافه کردن رنگدانه ها که از اکسیدهای مواد غیرآلی بدست می آیند، تولید و وارد بازار مصرف می گردد. از بتن رنگی برای ساخت نمای ساختمان ها و یا ایجاد سطح رنگی در خیابان ها و طرح های تزیینی استفاده می شود. بتن رنگی باید به اندازه بتن معمولی نرم باشد و رنگدانه هایی که به آن اضافه می شود نباید تاثیر شیمایی داشته باشد.

رنگدانه هایی که در سیمان رنگی مورد استفاده قرار می گیرند، نباید از نظر کیفیت و درجه خالص بودن، مقاومت سیمان را کاهش دهند. یکی دیگر از ویژگی هایی که باید داشته باشد، این است که نباید در برابر نور تغییر رنگ از خود نشان دهد.

دیگر کاربردهای پودر اکسید آهن

اکسیدآهن با توجه به اینکه کاربردهای متنوعی دارد، در صنایع مختلفی از آن استفاده می شود که به صورت زیر است:

  • برای پوشش و حفاظت از مواد دیوارهای داخلی و خارجی

  • برای درج علائم و نشانه های مهم در سطح جاده ها

  • برای تولید انواع رنگ روغن

  • برای استفاده در صنعت چرم

  • استفاده در صنعت کاغذ و کارتن

  • برای تولید محصولات پلاستیکی

  • استفاده به عنوان پر کننده

ساختار مختلف اکسید آهن اخرا و موارد کاربرد

وجود اتم های اکسیژن و هیدروژن و یا ملکول های آب در ساختار شیمایی اکسید آهن، باعث ایجاد مشتقات متفاوتی از این ترکیب است، که در صنعت آنها را با نام های تجاری پیگمنت معدنی اکسید آهن اخرا است. ساختار شیمایی اکسید آهن با فرمول Fe2O3 است. تعداد ملکول های آب در این ترکیب، باعث ایجاد رنگ زرد، اکسید آهن قرمز، قهوه ای، تیره، اخرایی، زرد روشن، مشکی و ... است.

پیگمنت های اکسید آهن به عنوان پیگمنت مورد نیاز انواع صنایع، سهم بسیار زیادی از خرید و فروش پیگمنت اکسید آهن را به خود اختصاص داده است. رنگدانه اکسید آهن اخرا، غیر سمی است و به عنوان مواد افزودنی رنگ استفاده می شود. وجود این ترکیب در رنگها باعث خشک شدن رنگها و کوتاه تر می شود و سطح را به طور کامل پوشش می دهد.

خریدار پودر اکسید آهن چه کسانی هستند؟

خریداران پودر اکسید آهن، کسانی هستند که در زمینه تولید رنگ های ساختمانی، کفپوش های بتنی، آسفالت های رنگی، سیمان های رنگی، سنگ های مصنوعی، موزاییک های رنگی و ... مشغول به فعالیت هستند. این ترکیبات، به دلیل داشتن خواص فیزیکی و شیمایی در صنایع مختلفی کاربرد دارند و جایگزین تمامی رنگدانه های عالی و سنتزی است. خریداران پودر اکسید آهن به دنبال محصول خالص و باکیفیت از معتبرترین مراکز تولید کننده اکسید آهن قرمز طبیعی است. اگر شما هم به دنبال خرید عمده اکسید آهن قرمز هستید، می توانید با مجموعه فرآیند پودر الوان که یکی از فعال ترین مجموعه تولیدی این ترکیبات است، ارتباط بگیرید و این محصول را به صورتی اینترنتی و یا آنلاین سفارش دهید. جهت کسب اطلاعات درباره قیمت اکسید آهن قرمز کلیک کنید.

چه زمانی پودر اکسید آهن به سیمان اضافه شود؟

بهترین زمان برای مخلوط کردن پودر اکسید آهن با سیمان، هنگام آسیاب کردن کلینکر سیمان است. باید در نظر داشته باشید که افزودن اخرا به سیمان در حین مخلوط کردن بتن برای بدست آوردن رنگ ثابت کمی مشکل ساز است. مقدار پودر اخرا برای اضافه کردن به سیمان، باید عددی بین ۰/۵ تا ۲۲ درصد از وزن سیمان باشد.

کاربرد بتن رنگی مخلوط شده با پودر اخرا

واحدهای صنعتی تولید کننده سیمان رنگی برای محصولات زیر از این پودر کاربردی استفاده می کنند :

تولید کفپوش پیاده روها، پارک ها، منازل، ویلاها، پارکینگ و استخرها

  • نمای ساختمان ها و مجتمع های مسکونی

  • زیبایی ساختن محوطه های عمومی

  • نقاشی و نشان گذاری کردن علائم در کف خیابان ها

  • بند کشی ساختمان ها

  • سکوها و سرویس های بهداشتی

  • افزایش عمر بتن هایی که در معرص هوازدگی و فرسودگی قرار دارند.

فرآیند پودر الوان؛ بزرگ‌ترین تولید کننده اکسید آهن قرمز (پودر اخرا)

تولید پودر اخرا قرمز، به صورت صنعتی و با در نظر گرفتن نیازهای بازار انجام می شود. مجموعه فرآیند پودر الوان، به عنوان کارخانه تولید کننده پودر اکسید آهن توانسته است، این محصول را با کیفیت مرغوب و با در نظر گرفتن استاندارد های بین المللی تولید کند. مراحل تولید پودر اخرا قرمز، شامل جمع‌آوری مواد اولیه، پالایش، خرد کردن، تقطیر و تولید اخرا قرمز است. تمامی این مراحل توسط تیم متخصص و حرفه ای فرآیند پودر و با رعایت استانداردها و نظام مدیریت کیفیت صورت می گیرد.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها