|
کدخبر: 334697

نظافت راه پله و نظافت مشاعات

راه پله همواره محل رفت‌ و آمد می باشد و نظافت آن بسیار حائز اهمیت است. معمولاً نظافت راه پله و مشاعات آن در آپارتمان‌ها و مجتمع‌ها طبق برنامه نظافت ساختمان انجام می‌شود.

نظافت راه پله

نظافت راه پله اهمیت زیادی دارد زیرا در هنگام ورود به هر ساختمانی، اولین قسمتی است که توجه افراد را جلب خواهد کرد که البته تمیز کردن آن هم جزو نظافت مشاعات به حساب می آید.بنا به این دلیل کثیفی راه پله، مشاعات و پارکینگ، نه تنها جلوه بسیار نامطلوبی به کل ساختمان می‌دهد، بلکه برای ساکنان نیز مشکلات بهداشتی به همراه دارد.

به علت رفت و آمد زیاد و استفاده هر روزه از راه پله و مشاعات ساختمان، یکی از کارهایی که دو یا چند بار در ماه در هر ساختمانی باید انجام شود، نظافت ساختمان و راه پله میباشد زیرا موضوع بسیار مهمی به حساب می آید.

خدمات قابل ارائه در نظافت ساختمان و راه پله

تمیز کردن راه پله ها از گرد و غبار و تمیز کردن تمامی آن ها

طی کشیدن راه پله ها

دستمال کشی و گردگیری تمامی نرده های کنار اطراف راه پله

پاک کردن کلید و پریزها

نظافت آسانسور و درب های آن

تمیز کردن تمامی لکه های موجود بر روی دیوار

شستن و تی کشیدن پارکینگ و حیاط

شستن درب پارکینگ و حیاط

چه زمانی نیاز به خدمات نظافت ساختمان و راه پله داریم؟

راه پله و مشاعات یک ساختمان از جمله محیط های پر رفت و آمد در روز هستند که بنا به تردد بالایی که دارند، حداقل هفته ای یک مرتبه نیاز به نظافت دارند. برای رعایت پاکیزگی و تمیزی ساختمان و جلوگیری از انتشار کثیفی و بیماری های ناشی از آلودگی سطوح، باید اقدام به نظافت و تمیزکاری ساختمان نمود شرکت های زیادی در این زمینه فعالیت می نمایند و تمام کارهای نظافت را در کوتاه ترین زمان به بهترین نحو در زمینه انجام می دهند.

به طور کلی زمان دقیق نظافت بر اساس موارد زیر تعیین می گردد:

  • تعداد واحدها در هر طبقه از ساختمان
  • تعداد ساکنین کل ساختمان
  • میزان اهمیت افراد به این مسئله
  • میزان تردد افراد در ساختمان
  • تعداد پارکینگ ساختمان و نیز مساحت حیاط

     

چرا نظافت راه پله با بکارگیری نظافتچی راه پله بهتر است؟

همانطور که گفتیم ، راه پله در هر ساختمانی ، اولین قسمتی است که توجه مراجعه کنندگان را به خود جلب می کند. یعنی افرادی که به ساختمان وارد می شوند ، بهداشت ساکنان را ابتدا از تمیز بودن راه پله و نمای ساختمان تشخیص می دهند. همچنین زیبایی و پاکیزگی راه پله ، می تواند به زیبایی ظاهر ساختمان هم کمک بسیار کند. هرچه راه پله ساختمان تمیز باشد ، ظاهر ساختمان نیز دید زیبایی پیدا خواهد کرد. 

نظافتچی راه پله دوره های آموزش نظافت مشاعات و آموزش نظافت منزل و محل کار را به خوبی طی کرده اند. همچنین از لحاظ امانت داری ، صداقت و… هم مطمئن هستند.

نظافتچی هایی که از شرکت های معتبر درخواست می دهید، نظافت را به صورت اصولی و تجربی و از بالا به پایین آغاز خواهد کرد. این موضوع ، کیفیت و زمان کار را بهبود می بخشد.

نمی توان بر این نکته چشم پوشی کرد که قیمت نظافت راه پله بر کیفیت کار ارتباط مستقیم دارد.

لازم به ذکر است که نظافتچی ها در نظافت نرده و حفاظ راه پله هم دقت خواهند کرد. مواد استفاده شده برای تمیز کردن نرده های چوبی یا نرده های فلزی متفاوت خواهد بود. در این صورت به فلز و چوب مورد استفاده در نرده راه پله ، آسیبی وارد نمی شود.

از ویژگی های نظافتچی راه پله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تجربه و مهارت کافی در نظافت انواع راه پله

آشنایی با مواد شوینده مناسب برای شستشوی پله ها

توانایی کار در ارتفاع و رعایت نکات ایمنی

سرعت عمل مناسب و دقت لازم در انجام کار

خدمات نظافت راه پله جهت ادارات و سازمان ها 

نظافت راه پله و تمیز کردن راه پله به ویژه برای شرکت ها، ادارات و مشاغل بسیار مهم است. چرا که راه پله، اولین نقطه تماس مشتریان و مهمانان است. بنابراین بهتر است همواره لابی برق بزند، پنجره ها کاملا تمیز باشند و هر گوشه با دقت پاک شود و بهتر است طبق یک برنامه نظافت ساختمان ها به صورت چند بار در ماه انجام گردد. این نوع نظافت راه پله و تمیز کردن راه پله را فقط می توان با کمک یک شرکت نظافتی قابل اعتماد که دارای کارکنان وظیفه شناس است، انجام داد.

هزینه و قیمت نظافت راه پله

قیمت نظافت راه پله معمولاً به صورت مساوی بین تمامی واحدهای مسکونی تقسیم می‌شود. بدین صورت که مدیر ساختمان یک قرارداد با یک شرکت نظافتی منعقد می‌کند تا کار نظافت راه پله و مشاعات را برعهده بگیرد. هزینه نظافت راه پله، مشاعات و نظافت پارکینگ برحسب تعداد طبقات و تعداد پارکینگ متغیر است.شما میتوانید با شرکت نظافت ساختمان تماس بگیرید و به صورت دقیق نوع کار را مشخص کنید و قیمت کارگر برای نظافت راه پله را به دست آورید.

بنابراین، تعیین قیمت نظافت راه پله و … ساختمان‌‌ها به عوامل زیادی وابسته است. برای یک برآورد دقیق از هزینه‌‌ ها لازم است لیستی از کارهای خدماتی مورد نیاز که توسط کارگر برای نظافت راه پله انجام میشود را به دقت جمع آوری کنید و در حین رزرو به شرکت های مربوطه ارائه دهید.

در ادامه با در نظر گرفتن هر کدام از موارد زیر قیمت نهایی مشخص می‌‌شود:

تعداد طبقات ساختمان

تعداد واحد در هر طبقه

پارکینگ داشتن یا نداشتن ساختمان

آیا کف پارکینگ لکه‌‌های روغن دارد؟

آیا پارکینگ و راه پله‌‌ها تازه نقاشی شده‌‌اند؟

آیا ساختمان حیاط دارد؟

آیا نیازی به ضدعفونی کردن هست؟

در ضمن، هر قدر تعداد واحدهای ساختمان بیشتر باشد، به تبع آن مساحت فضاها نیز بیشتر می‌‌شود و این موضوع نقش تعیین کننده‌‌ای در برآورد قیمت تمام شده دارد.

اصولا هزینه پایه نظافت راه پله ساختمان برای ۴ طبقه و یک طبقه پارکینگ تعیین می شود. به طور مثال هزینه نظافت ساختمان ۴ طبقه با هزینه نظافت ساختمان ۵ طبقه متفاوت است. هر طبقه اضافی و یا طبقه پارکینگ اضافی قیمت نظافت ساختمان را افزایش می دهد. ساختمان های بزرگتر با تعداد واحدهای بیشتر همیشه مبلغ بیشتری برای خدمات نظافت راه پله و پارکینگ پرداخت می کنند.

برای خدمات نظافت راه پله می توانید بسته به شرایط و علایق خودتان یکی از بهترین نظافتچی ها را برای خدمات نظافت ساختمان از شرکت های خدماتی مختلف انتخاب نمایید،  همچنین اگر می خواهید که خدمات نظافت راه پله و مشاعات را با بهترین قیمت در تهران و کیفیتی تضمین شده سفارش دهید، می توانید که از شرکت خدماتی نظافتی آبانوین کمک بگیرید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها