|
کدخبر: 324644 هادی خرسند

گفتگوی گسترش نیوز با عضو کمیسیون رمز ارز و بلاکچین سازمان نصر

تاثیر کوتاه مدت جنگ بر بازار ارز دیجیتال / منتظر بیت کوین ۹۰۰ هزار دلاری باشید!

نعیمی خواه گفت: کف انتظار رشد قیمت بیت کوین ۱۰۰ هزار دلار است و پیش بینی هایی توسط بزرگان بازار شده است که تا ۹۰۰ هزار دلار هم پیش بینی شده است و شاید بتوان این عدد را رؤیا نامید؛ ولی ۱۰۰ هزار دلار همانطور که عرض کردم، به زودی اتفاق می‌افتد و اصلا شبیه یک رویا نخواهد بود.

اقتصاد تاثیر کوتاه مدت جنگ بر بازار ارز دیجیتال / منتظر بیت کوین ۹۰۰ هزار دلاری باشید!

 بیت کوین در حالی با نوسانات دست و پنجه نرم می کند که دو سیگنال عجیب و مهم را پشت سر گذاشته است. سیگنال اول هاوینگ بیت کوین است که تنها ۲ روز به این رویداد بسیار مهم در بازار رمز از باقی مانده است.  سیگنال دوم  حمله بامداد یکشنبه ایران به اسرائیل بود که تمام بازارهای مالی جهانی را تحت تاثیر قرار داد. در خصوص وضعیت آینده بازار کریپتو کارنسی گفتگویی با یکی از فعالان این بازار در ایران گفت وگو کردیم.در ادامه همراه ما باشید.

بیت کوین آماده برای برگزاری هاوینگ

نیما نعیمی خواه عضو کمیسیون رمز ارز و بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه ای نصر در مورد اینکه آیا اصلاح قیمت بیت کوین قبل از هاوینگ ۲۰۲۴ به پایان می رسد به خبرنگار گسترش نیوز گفت: اگر بخواهیم نگاهی دقیق و واقع بینانه  به این موضوع داشته باشیم که آیا قبل از این رویداد قیمت اصلا می شود یا خیر باید گفت جواب این سوال را هیچ تحلیلگر بازار ارز دیجیتالی نمی داند و پاسخ دقیقی برای آن نمی توان داد.

عضو کمیسیون رمز ارز وبلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه ای نصر در ادامه گفت: اگر بخواهیم طبق تجربیات و سنوات گذشته به آن نگاه کنیم در سال های گذشته قبل از برگزاری هاوینگ بازار با مقداری ریزش روبرو بوده و بعد از هاوینگ به صورتی بسیار عجیب روندی صعودی داشته است. این چیزی است که در هاوینگ های قبلی تجربه شده است. و این بار هم با مشابهت به آن و با کمی اختلاف زمانی اتفاق می افتد.

وی در مورد نوسانات بازار ارز دیجیتال اظهار کرد :نوسانات قیمت  بیت کوین از همین قیمتی که در حال حاضر دارد نهایتا ۱۰ درصد خواهد بود وسقف قیمتی را هم که برای میان مدت بیت کوین می توان تحلیل و پیش گویی کرد بالای ۱۲۰ هزار دلار خواهد بود.

تاثیرات زود گذر جنگ بر قیمت بیت کوین

نعیمی خواه در باره تحولات سیساسی در منطقه و تاثیر این اتفاقات اخیر جنگ بر قیمت ها گفت :بازار رمز ارزها و ارز دیجیتال بازاری بسیار ریسک پذیر است و معمولا با اتفاقات بدی که رخ می دهد و اخبار ناگوار و تلخی مانند جنگ انتشار پیدا می کنند مردم می خواهند ریسک گریزی کنند. به عبارت دیگر برای شروع می توانیم بگوییم که اثر منفی  بسیار بالایی را بر این بازار می گذارد ، ولی نکته مهمی که در اینجا می توانیم به آن اشاره کنیم این است که  تا به امروز روال بدین شکل بوده است که معمولا قیمت هایی که با اخبار جابجا می شوند پس از گذشت مدت اندکی به قیمت های گذشته بر می گردند و کار خود را از سر می گیرند .

وی در ادامه بیان کرد:این موضوع را برای مثال در زمان جنگ روسیه و اکراین هم تجربه کرده ایم و بیت کوین نوسان منفی شدیدی را پشت سر گذاشت و خیلی سریع پس از چند روز به قیمت اصلی خود بازگشت.

ETF  جلوی نوسانات شارپی را گرفت

نعیمی اصلی ترین عاملی را که بربازار رمز ارز ها و کریپتو تاثیر می گذارد تقاضای زیاد دانست و گفت :اگر تقاضا در بازار زیاد باشد و بر این تقاضا و محبوبیت مردمی هر روز افزوده شود قیمت ها روند صعودی خواهند داشت.

این عضو کمیسیون در ادامه بیان کرد :بعد از تصویب ایی تی اف ETF توسط آمریکایی ها به نظر می رسد که  آمریکایی های خیلی راحت وارد نشوند و خیلی هم علاقه ای ندارند سرمایه هایشان را کم کنند.

در حال حاضر چندین میلیارد دلار پول آمریکایی ها در گیر بازار کریپتو شده است و حتما در بازده های میان مدت و بالا مدت امریکایی ها متضرر نخواهند شد همانطور که تا به حال در هیچ بازاری اجازه نداده اند که همچین اتفاقی رخ دهد. امریکایی ها در شرایطی بحرانی حاضرند حمله کنند و جنگی را درست کنند ولی ضرر نکنند.

نعیمی خواه در مورد پیش بینی های بازار ارز دیجیتال گفت:  پیش بینی که در حال حاضر می توان کرد این است که از زمانی که ETF   بیت کوین توسط آمریکایی ها تصویب شد ب مقداری نوسانات شارپی و سنگین بازار رمز ارز  کمتر شده است. کما اینکه چیزی را که در حال حاضر می بینیم نسبت به ۴ تا ۵ سال پیش نوسانات شارپی سنگینی را نداریم و نسبت به گذشته نوسانات معقول تری را در حال مشاهده و تجربه هستیم.

وی در مورد این اصلاحات و تصمیم گیری ها در بازار ارز دیجیتال گفت :این اصلاحات عاقلانه بیشتر بیشتر در یک تا ۲ سال آینده در حال شکل گیری است و به یک بلوغی می رسد .سرمایه گذاران که به دید بلند مدت در این بازار سرمایه گذاری می کنند حتما منتفع خواهند شد.

عضو کمیسیون رمز ارز و بلاکچین  در مورد اینکه قیمت بیت کوین در واقعیت به ۱۰۰ هزار دلار می رسد یا فقط در فضای مجازی درباره آن صحبت می شود و بیشتر شبیه یک رویا است گفت: این اعداد اصلا یک رویا یا اتفاقی غیر ممکن نیست و بالعکس حداقل انتظاری است که می توان از بازار بیت کوین داشت همین قیمت ۱۰۰ هزار دلاری است و اصلا این رقم برای این ارز دیجیتنال یک شوخی بسیار ساده است.

وی در پایان گفت :اگر بخواهیم واژه رویا را برای این ارز بکار ببریم باید عدد های بسیار بالاتری را در نظر بگیریم  هیچ تحلیلگری نمی تواند به دید ۲ هفته تا ۱ ماه روند قیمت این رمز ارز را تحلیل کند واصلا نمی تواند نظری را در این باره بدهد.در بازارهای مالی بزرگ دنیا هم که می خواهند سرمایه گذاری کنند حداقل زمانی را که سرمایه گذاری می کنند ۵ ساله می باشد و حتی به یک سال هم بلند مدت نمی گویند.

گفته های بنده هم در زمان  رایج و  معقول سرمایه گذاری بود . که این زمان ها حتما یک سال به بالا می باشد کف انتظار رشد قیمت بیت کوین ۱۰۰ هزار دلار است و پیش بینی هایی توسط بزرگان بازار شده است که تا ۹۰۰ هزار دلار هم پیش بینی شده است و شاید بتوان این عدد را رویا نامید ولی ۱۰۰ هزار دلار همانطور که عرض کردم به زودی اتفاق می افتد و اصلا شبیه یک رویا نخواهد بود.

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها