|
کدخبر: 311017 سهیل مافی

گفتگوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه پرسپولیس؛

بیرانوند بهترین گلر آسیا است / این تصمیم یحیی عالی بود

بهروز سلطانی؛ پیشکسوت باشگاه پرسپولیس بیان کرد: علیرضا از همه نظر روی فرم است و بسیار آماده و قبراق نشان می دهد. مهار آن ضربه پنالتی به افزایش روحیه بازیکنان پرسپولیس بسیار کمک کرد و این بازیکن با بهره گیری از تجربه بالای خود، به داد تیمش رسید. به اعتقاد من، بیرانوند بهترین دروازه بان ایران و آسیا است و نمی توان این حقیقت را کتمان کرد.

ورزش بیرانوند بهترین گلر آسیا است / این تصمیم یحیی عالی بود

پرسپولیس در ادامه روند خوب خود در لیگ برتر، در چارچوب مسابقات لیگ قهرمانان آسیا موفق به شکست استقلال تاجیکستان شد. سعید صادقی ستاره پرسپولیس در این دیدار بود و هر دوگل تیمش را به ثمر رساند.

سرخپوشان با کسب این پیروزی، شانس خود را برای صعود به دور بعد افزایش دادند. گسترش نیوز برای بررسی عملکرد پرسپولیس در این مسابقه، گفتگویی با بهروز سلطانی، پیشکسوت این باشگاه انجام داده که در ادامه می خوانید.

بهروز-سلطانی

از بازی پرسپولیس لذت بردم

بهروز سلطانی درباره پیروزی خانگی پرسپولیس برابر استقلال تاجیکستان گفت: شروع خوبی را از جانب پرسپولیس شاهد نبودیم اما در ادامه شکل تیمی خوبی پیدا کردیم و بر بازی مسلط شدیم. هماهنگی مطلوبی بین بازیکنان وجود داشت و درنهایت دروازه حریف توسط صادقی باز شد. 

او ادامه داد: از نمایش کلی پرسپولیس در این دیدار لذت بردم و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد. صادقی عملکرد خیلی خوبی داشت و دو گل زیبا را به ثمر رساند. دفاع تیم تاجیک خیلی بد و ناهماهنگ عمل کرد و در طول بازی آسیب پذیر نشان داد. بازیکنان پرسپولیس نیز از همین ضعف نهایت استفاده را کردند و درصورتی عدم بی دقتی، قادر به زدن گل های بیشتری نیز بودند.

استقلال-تاجیک

استقلال تاجیکستان تیم درجه دو بود

سلطانی افزود: البته استقلال تاجیکستان تیم درجه دو محسوب می‌شود و ما نباید این موضوع را نادیده بگیریم. به باور من، این قبیل بردها را نباید خیلی بزرگ نمایی کنیم و اصطلاحا در باد آن‌ها بخوابیم. پرسپولیس باید در فکر غلبه بر النصر باشد و برای بازی های بزرگ تر خود را آماده کند. عدم برگزاری بازی های تدارکاتی مناسب، ضربه بدی به تیم زده و این مسئله منجر به ارائه عملکرد ضعیف برابر تیم های شاخص و مطرح قاره آسیا شده است.

وی تصریح کرد: نقاط ضعف پرسپولیس در بازی اول مقابل نماینده عربستان مشخص شد و حالا کادرفنی برای پوشش آن ضعف ها باید برنامه داشته باشد. پیروزی مقابل تیم های بزرگ را می توان هنر دانست و لب به تحسین آن گشود، وگرنه غلبه بر تیم های درجه دو و سه آسیا خیلی قابل اعتنا نیست. برگزاری مسابقات تدارکاتی مطلوب، در شرح وظایف مدیریت باشگاه است که متاسفانه تا به اینجای فصل شاهد عملکرد ضعیفی در این زمینه بودیم. پرسپولیس در تقابل با تیم‌های بزرگ و مطرح، نقاط ضعف خود را بهتر می شناسد و پس از آن می تواند در صدد رفع آن ها برآید.

پرسپولیس-آسیا

پیشکسوت پرسپولیس خاطرنشان کرد: عملکرد پرسپولیس برابر استقلال تاجیکستان خوب بود و من منکر آن نمی شوم اما در چنین بازی‌هایی نمی‌توان نقاط ضعف را شناخت؛ چون که تیم مقابل فشار زیادی بر ما وارد نمی‌کند و بیشتر به دنبال فوتبال تدافعی است. در بازی با النصر، پرسپولیس بسیار بد و سردرگم بازی کرد. خبری از تاکتیک و برنامه در تیم پرسپولیس نبود و همه‌چیز افتضاح پیش رفت. در نیمه دوم آن مسابقه، بدن بازیکنان پرسپولیس اصطلاحاً خالی کرده بود و همگی روی زمین کشاله پای خود را گرفته بودند. انگار که النصر با تیم نوجوانان پرسپولیس بازی می کرد و انجام هرکاری برای آن ها ساده به نظر می رسید.

مصاحبه کنعانی بسیار زننده بود

سلطانی ضمن انتقاد از حسین کنعانی زادگان به دلیل مصاحبه جنجالی اخیرش بیان کرد: گفتار او در آن مصاحبه بسیار ناپسند و زننده بود. او به خاطر خودروی ۱۰۰ میلیاردی خود به کشتی گیران و سایر ورزشکاران مدال آور فخرفروشی می‌کرد که این رفتار او اصلا قابل پذیرش نبود. همه از شرایط وخیم اقتصادی، تورم، تحریم ها و وضعیت معیشتی مردم را مطلع هستیم و با این وجود، یک ملی پوش نباید چنین رفتار و گفتاری داشته باشد.

او در ادامه بیان کرد: این نوع رفتارها هواداران باشگاه را نیز که در سرما و گرما جهت حمایت از تیم محبوبشان به ورزشگاه می آیند، را دلخور می کند. کشتی‌گیر این مملکت با تحمل مرارت‌های بسیار به مدال طلا دست پیدا می‌کند و برای قدردانی از او، مسئولان کم‌ترین پاداش‌ها را در نظر می‌گیرند. این عزیزان را نیز باید درنظر گرفت و تمام بودجه ورزش کشور را نباید به فوتبال محدود کرد. اگر من جای این کشتی گیر بودم، برای کشورهای دیگری روی تشک می‌رفتم تا عده‌ای ناسپاس قدر و منزلتم را بدانند.

یحیی-گل-محمدی

تصمیم درست و منطقی یحیی

کارشناس فوتبال در رابطه با درگیری لفظی سروش رفیعی و حسین کنعانی زادگان و خروج هردو بازیکن از زمین در ابتدای نیمه دوم عنوان کرد: من همواره در جای مقتضی از آقای گل محمدی گلایه کردم و نسبت به برخی اشتباهات او موضع گیری درست داشتم اما در این خصوص باید به او تبریک گفت. تصمیم او مبنی بر تعویض دو بازیکن خاطی کاملا درست بود و آقای گل محمدی به موقع با آن ها برخورد کرد.

سلطانی در ادامه مطرح کرد: حیی بسیار خوب و قاطع عمل کرد تا دیسیپلین و انضباط تیمی جاری شود. علی پروین برای یک تاخیر ساده، من را شدیدا جریمه می کرد و اجازه تمرین نمی‌داد. او با هیچکسی شوخی نداشت و براساس مدیریت خوب خود، به موفقیت های زیادی رسید. یحیی نیز به خوبی این حاشیه را مدیریت کرد و اجازه بی ادبی به بازیکنان نداد.

علیرضا-بیرانوند

او بهترین است

او در خصوص عملکرد علیرضا بیرانوند در بازی اخیر به گسترش نیوز گفت: علیرضا از همه نظر روی فرم است و بسیار آماده و قبراق نشان می دهد. مهار آن ضربه پنالتی به افزایش روحیه بازیکنان پرسپولیس بسیار کمک کرد و با مبنای تجربه بالای خود، به داد تیمش رسید. به اعتقاد من، علیرضا بیرانوند یکی از بهترین دروازه بان های ایران و آسیا است و نمی توان این حقیقت را کتمان کرد.

این مفسر فوتبال در مورد کیفیت فنی تیم استقلال تاجیکستان توضیح داد: تیم تاجیک در بازی برگشت می تواند از امتیاز میزبانی و حضور هواداران پرشور خود بهره بگیرد. این تیم در خانه خود برابر الدحیل نیز خوب کار کرد و موفق به امتیازگیری شد. فارغ از بحث میزبانی، من این تیم را در حد و اندازه پرسپولیس نمی بینم و به نظر من پرسپولیس در تاجیکستان نیز برنده خواهد بود.

بهروز سلطانی در ارتباط با دیدار بعدی پرسپولیس در لیگ برابر ملوان بندرانزلی به گسترش نیوز گفت: ملوان تیم خوبی است و در این فصل هم جزو شگفتی ها محسوب می شود. ملوان همیشه برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز بوده و این مسئله را بارها ثابت کرده است. آقای تارتار تیم خوبی را برای این فصل مهیا کرده و به عقیده من بازی سختی در انتظار پرسپولیس است؛ با این وجود، من شانس پرسپولیس را برای کسب پیروزی بیشتر می دانم. پرسپولیس روی دور برد و موفقیت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها