|

همه چیز درباره ی وکیل پایه یک دادگستری

امروز ما قصد داریم تا چیستی و مهم ترین وظایف وکیل پایه یک را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهیم. پس با ما همراه شوید.

وکیل پایه یک به چه کسی گفته می شود؟ این سوال از جمله پرسش های متداولی به حساب می آید که افراد در بازه های زمانی مختلف با آن مواجه می شوند. به صورت کلی، وکیل پایه یک به اشخاصی اطلاق می شود که در رشته هایی همچون فقه یا وکالت ، در مقطع لیسانس تحصیل نموده و مدرک خود را دریافت کرده اند. چنین اشخاصی باید در آزمون ورودی کانون وکلای دادگستری پذیرفته شوند و مدت 18 ماه کارآموزی نموده سپس با قبولی در آزمون اختبار و کسب مجوز و پروانه وکالت، به کاربتمنتیبجخحچیللبه عنوان وکیل، فعالیت خود را شروع کنند. بهترین وکلای پایه یک دادگستری، یک سری ویژگی های خاص دارند. در ادامه با ما همراه شوید تا این ویژگی ها را بررسی کنیم.

وکیل

وظایف و حدود اختیارات وکیل پایه یک دادگستری

مهم ترین وظیفه یک وکیل پایه یک دادگستری، ارائه بهترین راه حل قانونی و دفاع همه جانبه برای موکل می باشد. که با استفاده از قوانین و مقررات رسمی و مدون، همواره نیاز های موکل های خود را رفع می نمایند. به خاطر داشته باشید که استفاده از راه کارهای قانونی وکلای پایه یک، همواره نتایج مطلوبی را برای موکلین به همراه دارد. وکلای دادگستری باید خیلی بادقت کنند تا بتوانند به درستی از حق موکل خود دفاع نمایند.

وکیل پایه یک دادگستری باید هر زمان برای حضور در جلسات دادرسی آمادگی داشته باشد. وکلای خوب و حرفه ای همواره پیگیر وضعیت پرونده بوده و آن را در سریع ترین زمان ممکن به نتیجه می رسانند. اطلاع رسانی و ابلاغ هر حکم جدیدی به موکل باید توسط وکیل صورت گیرد. جالب است بدانید که وکلای دادگستری در خیلی از مواقع، افراد بی گناهی را از خطر اعدام به صورت کامل نجات داده اند! از جمله دیگر وظایف وکلای حرفه ای دادگستری، می توان به تنظیم متن قرارداد و بررسی آن به صورت دقیق اشاره نمود. زمانی که شما به دنبال ایجاد یک قرارداد مشارکت یا همکاری هستید، بهتر است راه کارهای وکلای حرفه ای و مجرب را به کار گیرید.

بهترین وکیل پایه یک دادگستری چه ویژگی هایی دارد؟

شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که به صورت دقیق، بهترین وکیل پایه یک دادگستری چه ویژگی هایی دارد؟ پاسخ به این سوال خیلی راحت نمی باشد. مسلما طی کردن آزمون های مورد نیاز و کسب مدرک، تنها شرط تبدیل شدن به یک وکیل پایه یک خوب نیست! و اینکه وکلای دادگستری طبق آئین نامه قانون وکلا در درجه بندی پایه یک و پایه دو و یا کارآموز قرار می گیرندتقسیم می نماید.

یک وکیل پایه یک دادگستری حرفه ای، باید مشرف بر کلیه قوانین و مقررات حاکم بوده همچنین دوره های حرفه ای تنظیم لوایح و دادخواست را گذرانده باشد و از همه مهمتر در زمینه ی تخصصی با تجربه بوده و سابقه فعالیت بیشتری داشته باشد. اگر شما درگیر یک پرونده حساس شده اید، بهتر است سابقه کار وکیل در حوزه های مشابه را مورد بررسی قرار دهید.

وکیل۱

بررسی حوزه های فعالیتی وکلای پایه یک دادگستری

یک وکیل پایه یک دادگستری، می تواند در موضوعات مختلفی اعم از حقوقی-کیفری-ثبتی-خانواده-امور شرکت ها- داوری بین المللی و غیره قبول وکالت نماید. در لیست زیر، شما می توانید چند مورد از مهم ترین شاخه های فعالیتی وکلا را مشاهده نمایید.

  • خانواده: وکلای فعال در این زمینه، با توجه به موضوع و مشکل مطرح شده از ناحیه زوج یا زوجه در این زمینه طرح دعوی می نماید
  • ملکی: وکیلی که در این زمینه فعالیت می کند، در زمینه دعاوی ملکی مانند تخلیه، خلع ید، الزام به تنظیم سندرسمی مطالبه اجرت المثل ملک مشاع و ... طرح دعوی می نماید.
  • شرکت: فعالیت هایی همچون تشکیل پرونده مالیاتی و ثبت شرکت توسط این وکلا دنبال می شوند.
  • مهاجرت: وکلای فعال در این زمینه، همواره بهترین روش مهاجرتی را در اختیار متقاضیان قرار می دهند.
  • کیفری: وکلای پایه یکی که در زمینه پرونده های کیفری فعالیت می کنند، درخواست های مطالبه دیه، قتل، توهین، تهدید و غیره را قبول وکالت می کنند.
  • مالیات: وکلای فعال در این زمینه با امور مالیاتی و بیمه سر و کار داشته و نسبت به حسابرسی مالیاتی اقدام می نمایند.

رفع مشکلات قانونی و قضایی با خدمات مجموعه ره جویان عدالت

در نهایت، اگر شما هم به دنبال استفاده از مشاوره بهترین وکیل پایه یک دادگستری هستید، با خیال امن و خاطری آسوده می توانید از مشاوره تخصصی وکلای گروه ره جویان عدالت استفاده نمایید. گروه وکلای دادگستری ره جویان عدالت، با داشتن سابقه ای درخشان در زمینه ارائه خدمات در حوزه های مختلف قانونی و قضایی، آماده بررسی نیاز های کاربران و رفع آنها در بهترین حالت ممکن می باشد.

وکیل۲

این مجموعه با استفاده از خدمات مطرح ترین و خوش سابقه ترین وکلای پایه یک دادگستری در ایران، همواره آماده ارائه مشاوره به کاربران و رفع نیاز آنها می باشد. از جمله ویژگی های مثبت تیم وکیل پایه یک دادگستری ره جویان عدالت می توان به داشتن سابقه ای درخشان در این زمینه، به کار گیری خدمات وکلای پایه یک حرفه ای و تعلیم دیده، پشتیبانی خوب و تعرفه مناسب اشاره نمود. پس، برای کسب بازدهی مطلوب شما می توانید هم اکنون خدمات ره جویان عدالت را به کار گیرید.

 

نویسنده: رپورتاژ
کدخبر: 307064

ارسال نظر

 

آخرین اخبار