|
کدخبر: 43761

پیش‌بینی وضعیت آب و هوایی کشور

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: تهران امروز صبح غبار صبحگاهی داشته و بعدازظهر افزایش ابر و اواخر وقت بارش باران و وزش باد رخ خواهد داد؛ فردا پنجشنبه نیز شاهد بارش باران و برف خواهیم بود و اواخر وقت پنجشنبه هم وزش باد شدید در پایتخت خواهیم داشت.

گسترش‌نیوز : بیشینه دمای امروز تهران ۱۵ درجه سانتی گراد و کمینه دمای فردا صبح ۲ درجه پیش‌بینی شده است. کمینه دمای امروز صبح تهران ۴ درجه بود.

فریبا گودرزی افزود: امروز با ورود سامانه بارشی از سمت جنوب غرب بارش‌ها در شمال خلیج‌فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و شمال استان‌های فارس و بوشهر آغاز می‌شود و بعدازظهر با تقویت این سامانه بارش‌ها به غرب، شمال غرب، مرکز، شرق و دامنه‌های جنوبی البرز می‌رسد.

وی اظهار کرد: شدت بارش‌ها برای امشب در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال خوزستان، جنوب لرستان، غرب کردستان و جنوب آذربایجان غربی خواهد بود، در ارتفاعات و مناطق کوهستانی این استان‌ها نیز بارش برف و لغرندگی جاده‌ها، مه آلوده بودن و کاهش دید پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: فردا با شمالی شدن جریان‌ها بر روی دریای خزر بارش‌ها در استان‌های ساحلی خزر آغاز می‌شود و استان‌های گیلان، مازندران و گلستان فردا بارندگی خواهند داشت.

وی گفت: شدت بارش فردا در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب اصفهان، شرق خوزستان، غرب فارس، شمال بوشهر، غرب استان‌های کردستان، کرمانشاه و شمال ایلام خواهد بود.

گودرزی افزود: برای دامنه‌های البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش برف، وزش باد و کولاک پیش‌بینی شده و جمعه در نوار شمالی کشور و دامنه‌های زاگرس مرکزی، غرب، جنوب شرق بارش‌ها همچنان ادامه دارد.

وی اظهارکرد: شنبه هم شرق سواحل و دامنه‌های البرز شرقی و شمال شرق کشور بارش خواهد داشت و برای روز شنبه بعدازظهر این سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

گودرزی گفت: اما پنجشنبه در نیمه جنوبی کشور و جمعه در جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی شده، روزهای جمعه و شنبه نیز حدود ۶ تا ۱۰ درجه دما در نیمه شمالی کشور سردتر می‌شود.

وضعیت هوای تهران / گرمترین و سردترین نقاط کشور

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: تهران امروز صبح غبار صبحگاهی داشته و بعدازظهر افزایش ابر و اواخر وقت بارش باران و وزش باد رخ خواهد داد؛ فردا پنجشنبه نیز شاهد بارش باران و برف خواهیم بود و اواخر وقت پنجشنبه هم وزش باد شدید در پایتخت خواهیم داشت. بیشینه دمای امروز تهران ۱۵ درجه سانتی گراد و کمینه دمای فردا صبح ۲ درجه پیش‌بینی شده است. کمینه دمای امروز صبح تهران ۴ درجه بود.

گودرزی گفت: بم در کرمان و راسک در سیستان و بلوچستان با ۲۸ درجه بالای صفر و تکاب ۱۲ درجه زیر صفر، زرینه کردستان ۱۱ درجه زیر صفر و هزارکانیان در کردستان ۱۰ درجه زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط کشور بودند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها