|
کدخبر: 42052

جذاب‌ترین پروازهای بالونی جهان + تصاویر

سفر با بالون از آنگونه سفرهایی است که هنوز جایگزینی برایش نیامده است. این نوع سفر در برخی نقاط جهان بیشتر توصیه می‌شود.

گسترش‌نیوز : پروازی آرام بر فراز مکان‌های جدید تجربه‌ای بی‌نظیر است که بهترین چشم‌انداز را برای شخص به ارمغان می‌آورد. سفر با بالون هوای گرم فرازهای جدیدی از سیر و سیاحت را پیش چشم مسافر می‌گذارد. در این میان برخی نقاط جهان انگار برای سفرهای بالونی مناسب‌تر هستند که در ادامه معرفی می‌شوند.

البوکرکی، نیو مکزیکو

newmexico.jpg

در اوایل پاییز هر سال، در شهر کوچک البوکرکی نیو مکزیکو بزرگ‌ترین جشنواره‌ی بالون‌های هوای گرم جهان برگزار می‌شود. طی این جشنواره‌ی ۹ روزه، بیش از ۵۰۰ بالون در اوج‌گیری با هم مسابقه می‌دهند. البته به جز در جشنواره، در طول سال نیز تورهای بالون‌سواری برای مسافران فراهم است.

گورم، ترکیه

goorm.jpg

بالون‌سواری در هنگام طلوع آفتاب به خودی خود حسی جادویی دارد اما وقتی این پرواز بر فراز دودکش‌های جن کاپادوکیه باشد جادویی‌تر هم خواهد شد. شکل منحصر به فرد صخره‌ها و غارهای گورم در ترکیه این نقطه از جهان را به یکی از نمادین‌ترین مقاصد برای بالون‌سواری تبدیل کرده است. آسمان صبح این منطقه هر روز با صدها بالون پوشیده می‌شود و حس غریبی را به وجود می‌آورد.

سرنگتی، تانزانیا

tanzania.jpg

گشت و‌گذار با جیپ در پارک ملی سرنگتی تانزانیا امری معمول است که مسافران انجام می‌دهند، اما برای دیدن پارک ملی گزینه‌ی هوایی نیز وجود دارد. بالون‌سواری بر فراز پارک سرنگتی چشم‌انداز کاملی از آنجا و تمام حیوانات وحشی آن به‌دست می‌دهد.

پارک ملی سرنگتی به خاطر حیوانات وحشی متعددش معروف است و قدیمی‌ترین پارک ملی تانزانیا به حساب می‌آید.

باگان، میانمار

mianmar.jpg

حس گشت و‌گذار در میان جنگل‌ها و معابد محوطه‌ی باستانی باگان حسی شگفت‌انگیز است، اما اگر این مجموعه را از فراز آسمان ببینید اعجاب‌آمیزتر نیز می‌شود. در این سفر هوایی، بالون از میان مه غلیظ باگان می‌گذرد و از روی معابد و دریاچه‌ی اینل گذر می‌کند.

پادشاهی پاگان (از قرن نهم تا سیزدهم میلادی) کشور میانمار را متحد کرد و باگان پایتختش بود.

قطب شمال

qotbnorth.jpg

امکان بالون‌سواری حتی در قطب شمال نیز وجود دارد. به جز تورهای قایق‌سواری و دیدار از حیات وحش قطب شمال، تور بالون‌سواری نیز در این نقطه از جهان فراهم شده است (البته اگر هوا اجازه دهد) تا مسافر بتواند دید مناسبی نسبت به محیط داشته باشد.

دره ناپا، کالیفرنیا

california.jpg

پرواز بر فراز تپه‌ها و تاکستان‌های منطقه‌ی ناپای کالیفرنیا بسیار روح‌بخش است. تورهایی برای این کار وجود دارد تا سفر را به یادماندنی‌تر کند.

شاتودکس، سوئیس

shatodcas.jpg

شاتودکس (Château d'Oex) سوئیس مکانی معروف برای بالون‌سواران است. نخستین تور جهانی بالون در سال ۱۹۹۹ در این منطقه برگزار شد. در دی ماه هر سال، این منطقه‌ی پوشیده از برف میزبان جشنواره‌ی جهانی پرواز با بالون هوای گرم می‌شود. بالون‌های رنگارنگ در این فستیوال شرکت می‌کنند و در کنارش هم افرادی به اسکی کردن در ارتفاعات آلپ می‌پردازند.

ایندیانولا، آیووا

indianolla.jpg

در مرداد هر سال، ایندیانولا جشنواره‌ای ۹روزه برگزار می‌کند. بیش از صد بالون، در حالی که روی زمین کنسرت برگزار می‌شود، از روی مزارع ذرت پرواز می‌کنند. علاقه‌مندان می‌توانند از موزه‌ی بالون و سالن مشاهیر بالون‌سواری امریکا، که هر دو خانه‌ی ایندیانولا نامیده می‌شوند، نیز دیدن کنند.

بریستول، انگلستان

bristool.jpg

مسافرانی که در مردادماه به لیک دیستریکت انگلستان می‌روند، نباید جشنواره‌ی بین‌المللی بالون بریستول را از دست دهند. این جشنواره، که در آخر هفته برگزار می‌شود، بزرگ‌ترین رویداد بالونی انگلستان است که با برنامه‌های سرگرم‌کننده و رایگان اوقات خوشی را برای خانواده‌ها فراهم می‌آورد.

رینو، نوادا

rinoo.jpg

شهریور هر سال در پارک رانکو سان رافائل (Rancho San Rafael) هیجان‌انگیزترین رویداد بالونی نوادا برگزار می‌شود. مسابقه‌ی بالونی رینو امروزه بزرگ‌ترین رویداد رایگان بالون‌سواری به حساب می‌آید.

منبع: کجارو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها