|
کدخبر: 335089

شوک به فرهنگیان در آستانه شروع مدارس | این معلمان اخراج می شوند!

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در خصوص انتشار تصاویر دانش‌آموزان توسط معلمان بلاگر اظهار داشت: دانش‌آموزان موجوداتی معصوم، پاک و بی‌دفاع هستند و قرار دادن آن‌ها در معرض جمع‌آوری فالوئرها اقدام مناسبی به شمار نمی‌آید.

آموزشی شوک به فرهنگیان در آستانه شروع مدارس | این معلمان اخراج می شوند!

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر این نکته که معلمان نمی‌توانند از دانش‌آموزان به عنوان ابزاری برای جمع‌آوری فالوئر استفاده کنند، بیان کرد که معمولاً معلمان بلاگر از مدارس غیردولتی هستند.

ورود دوربین به کلاس درس و فعالیت بلاگری توسط برخی معلمان، پدیده‌ای است که به تدریج در حال گسترش است و نیاز به توجه دارد.

اگرچه ورود موبایل به کلاس برای دانش‌آموزان ممنوع است، اما این ممنوعیت برای معلمان وجود ندارد و برخی از آن‌ها از دانش‌آموزان برای تهیه فیلم‌های خود استفاده می‌کنند؛ موضوعی که اغلب به نقض حریم خصوصی کودکان و نوجوانان منجر می‌شود. آموزش و پرورش به تازگی ضوابطی را در این حوزه در شورای عالی آموزش و پرورش تدوین کرده است تا فعالیت معلمان در فضای مجازی را ساماندهی کند.

در همین ارتباط علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره انتشار تصاویر دانش‌آموزان توسط معلم بلاگرها گفت: دانش‌آموز یک وجود معصوم، پاک و بی‌دفاع است و اگر او را در معرض جمع‌آوری فالوئر قرار دهیم کار مناسبی نیست.

وی افزود: معلم بلاگرها معمولا از مدارس غیردولتی هستند که البته با آنها هم برخورد داشتیم و مانع فعالیت آنها شدیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: خیلی جدی اعلام کردیم که کسی حق ندارد از دانش‌آموزان استفاده ابزاری کند و دانش‌آموز را در معرض استرس و تنش روانی قرار دهد و تاکید می‌کنیم که معلمان این کار را نکنند.

موسی‌الرضا کفاش؛ معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در مورد پدیده معلم بلاگری گفت با اشاره به مشکلاتی که گاهی در فضای مجازی به عنوان معلم بلاگر به وجود آمده بود، گفت: به دستور دکتر صحرایی، وزیر سابق آموزش و پرورش، اقداماتی برای ساماندهی این موضوع انجام شد. وی افزود: سه ماه پیش در شورای عالی آموزش و پرورش، ماده واحده‌ای به منظور استفاده صحیح و مناسب از فضای مجازی و حفظ حریم شخصی و اجتماعی دانش‌آموزان تنظیم گردید تا هیچ‌کس بدون رضایت دانش‌آموزان، تصاویری از آن‌ها منتشر نکند..

 سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در خصوص انتشار تصاویر دانش‌آموزان با بیان اینکه دانش‌آموزان از نظر قوانین بالادستی مانند قانون اساسی و قانون حمایت از کودکان دارای یک حریم شخصی و خصوصی هستند که باید مورد توجه قرار گیرد افزود: نه تنها دانش‌آموز بلکه معلم هم حریم شخصی و خصوصی دارد و هیچ کس اجازه ندارد از نظر قانونی و شرعی وارد حریم خصوصی وی شود.

کفاش با اشاره به اینکه پیش‌نویس ماده واحده این موضوع در شورای عالی تهیه شده و به بحث گذاشته شده است، تأکید کرد که هیچ‌کس نباید به حریم خصوصی دانش‌آموزان و معلمان وارد شود. او افزود: بر اساس این ماده، هیچ فردی حق ندارد به حریم خصوصی دانش‌آموزان تجاوز کند و اقدام به انتشار صدا، کلیپ، تصویر یا عکسی کند که ممکن است به وضعیت روحی و روانی دانش‌آموزان آسیب برساند یا به معلمان توهین کند. این عمل ممنوع است و در صورت مشاهده، متخلفان به مراجع قانونی معرفی خواهند شد و باید پاسخگو باشند.

وی همچنین بیان کرد که ورود به این موضوع به درخواست برخی از والدین بوده است و برخی از آن‌ها نگران و ناراحت بودند. با این حال، معلمان خود مسئولیت تعلیم و تربیت در مدارس را بر عهده دارند و به این نکته توجه دارند که نباید به دانش‌آموزان از نظر روحی و روانی آسیبی وارد شود.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود که پس از طرح متن ماده واحده در شورای عالی، تصمیم گرفته شد که کارگروهی به منظور بازبینی و اصلاح متن تعیین شود. او ادامه داد که پس از این مرحله، متن دوباره مطرح خواهد شد و در صورت تصویب و طی مراحل قانونی، به ابلاغ خواهد رسید. جلسه مربوط به ماده واحده برای اعضای کارگروه تشکیل خواهد شد.

منبع: خبر آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها