|

اختصاصی گسترش نیوز

صفر تا صد کد ۶ فرهنگیان | راه اعتراض وجود دارد؟

یکی از نگرانی‌های داوطلبان کنکور سراسری، مشاهده انواع کدها در کارنامه سبز این آزمون است. برای آشنایی با کد ۶ و روش‌های اعتراض به آن، با ما همراه باشید.

آموزشی صفر تا صد کد ۶ فرهنگیان | راه اعتراض وجود دارد؟

پس از مشخص شدن نتایج نهایی کنکور سراسری از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور، اگر برای دانشگاه فرهنگیان مصاحبه دادید، باید در کارنامه سبز خود به وجود یا عدم وجود کدهایی توجه کنید. یکی از این کد ها که باید به آن توجه کنید کد۶ است.در واقع این کد مربوط به ضوابط اخلاقی و شایستگی های عمومی فرد است. 

کدهای۱ تا ۸ فرهنگیان به منظور مختلفی استفاده شده و معانی متفاوتی دارند.  کد ۶ به منزله آن است که افراد در رشته محل موردنظر، در مرحله معرفی به ارزیابی شایستگی، نمره موردنظر را کسب نکرده و مجاز به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان نیستند.

کد ۴ دانشگاه فرهنگیان چیست؟

کد ۴ دانشگاه فرهنگیان یک شناسه ویژه برای داوطلبانی است که در انتخاب رشته این دانشگاه شرکت کرده‌اند. این کد به منظور تسهیل در فرآیندهای اداری و آموزشی به کار می‌رود و به هر دانشجو یک کد منحصر به فرد اختصاص می‌یابد. این کدها به ویژه در زمان ثبت‌نام و انتخاب رشته اهمیت زیادی دارند. کد ۴ دانشگاه فرهنگیان به معنای عدم پذیرش برای شرکت در مصاحبه اختصاصی است.

افرادی که این کد را در نتایج خود مشاهده می‌کنند باید بدانند که این کد به معنای پایان ماجراست و امکان اعتراض وجود ندارد، زیرا شما برای شرکت در مرحله مصاحبه اختصاصی رد شده‌اید. بنابراین، نمی‌توانید به کدی که در کارنامه‌تان درج شده است، اعتراض کنید. با این حال، اگر تمایل دارید به نتیجه خود اعتراض کنید، این امکان برای شما فراهم است. در صورتی که مطمئن هستید اشتباهی رخ داده یا اعتراض شما می‌تواند نتیجه‌ای داشته باشد، می‌توانید اعتراض خود را بدون هیچ محدودیتی ثبت کنید تا مورد بررسی قرار گیرد.

فرهنگیان

نحوه اعتراض به کد ۴ دانشگاه فرهنگیان

اگرچه این کد قابلیت اعتراض ندارد، اما در صورت نیاز می‌توانید اعتراض خود را در سایت سنجش ثبت کنید. این اعتراض می‌تواند مورد بررسی قرار گیرد.

 اعتراض به کد ۶ دانشگاه فرهنگیان

کد ۶ دانشگاه فرهنگیان کدی نیست که قابل اعتراض باشد. یعنی یک داوطلب بعد از مشاهده کد ۶ در کارنامه خود، حق اعتراض ندارد زیرا معنی این کد، رد شدن در مرحله معرفی ارزیابی شایستگی است.

بنابراین این کد مانند کد ۵ دانشگاه فرهنگیان و کد ۷ نیست و نمی شود به صورت قانونی به آن اعتراض کرد. اما می توانید در پرتال سایت سنجش اعتراض خود را با مستندات معتبر ثبت کنید شاید در نتیجه تغییراتی ایجاد شد.

نظرات مخاطبان گسترس نیوز در مورد کد ۶

بعد از انتشار خبر کد ۶ فرهنگیان در گسترش نیوز مخاطبین زیادی نظرات خود را به ما اعلام کردند و اکثرا از ناعادلانه بودن این کد صحبت کردند. در ادامه این نظرات را مشاهده می کنید. 

آقای رئیس جمهور کی حق مردم بهشون برمیگرده؟ کنکوری هایی که رتبشون خوب نبود رو بخاطر پرداخت پول مصاحبه مجاز اعلام کردن و دعوتشون کردن برای مصاحبه فرهنگیان تازه اون هم روزای قبل از کنکور اصلی بعد کد۶ دادن گفتن رتبتتون پایین بود شما مردودی. این چه کاریه آموزش و پرورش با یه ملت میکنه؟

آقای رئیس جمهور کی حق مردم بهشون برمیگرده؟کنکوری هایی که رتبشون خوب نبود رو بخاطر پرداخت پول مصاحبه مجاز اعلام کردن و دعوتشون کردن برای مصاحبه فرهنگیان تازه اون هم روزای قبل از کنکور اصلی بعد کد ۶ دادن گفتن رتبتتون پایین بود شما مردودی. این چه کاریه آموزش و پرورش با یه ملت میکنه؟

سلام من با نمراتی خوب و تراز بالا کد۶ خوردم تروخدا تجدید نظر بفرمایید

سلام ،شوهرم با اینکه تراز ۸ هزار و خورده ای آورد کد ۶ خورده لطفا رسیدگی کنید آخه حقش نبود ک کد 6 بیاره

این کد ۶ گذاشتن فقط برای باند بازی شما که نیرو نمی‌خواهید چرا ۳برابر ضرفیت گرفتین اینا که مصاحبه میگرفتن همشون بچه وعده ای بودند مگه مردم پول از کجا می‌آوردند این همه هزینه دو روز علافی وخرج سنگین خدا با لای سری میدونه حق مردم وبچه هامون از شما بگیره انشالله

سلام، دختر منم با تراز علمی ۹ هزار و‌خورده ای کد ۶ خورده. فقط یه چیزی میگم و میرم.‌ از مصاحبه که بر می گشتیم خیلی خوشحال بود. از فرط گرما بچه م دلش آبمیوه خواست، باباش طفلک پولی ته جیبش نمونده بود. دختر عاقل و عزیزم سکوت باباشو فهمید، حرفو عوض کرد و با خوشحالی گفت انقد خوب جواب دادم که حد نداشت....

کد ناعادلانه ۶ یعنی نخبه کشی مسئولین محترم به فکر چاره باشید

 

کدخبر: 336297

ارسال نظر