|

خبری خوش برای این گروه از فرهنگیان | شرایط جدید برای معلمان اعلام شد

دانشگاه فرهنگیان از جمله ارگان هایی است که برای ورود به آن علاقه مندان زیادی وجود دارد. برای ورود به دانشگاه فرهنگیان باید علاوه بر علافقه شرایط سنی و خاص مورد نظر را داشته باشید.

آموزشی خبری خوش برای این گروه از فرهنگیان  | شرایط جدید برای معلمان اعلام شد

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور اعلام کرد که در جلسه‌ای که اعضای کمیسیون آموزش مجلس با رئیس‌جمهور داشتند، تصمیم گرفته شد که تأثیر معدل در کنکور و درخواست افزایش سن داوطلبان دانشگاه فرهنگیان به ۳۰ سال مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

شهرام دبیری در مورد نامه کمیسیون آموزش مجلس به رئیس‌جمهور گفت: «تا کنون دو موضوع از سوی کمیسیون آموزش مطرح شده است؛ یکی از این موضوعات افزایش سن داوطلبان دانشگاه فرهنگیان به ۳۰ سال است که قرار شد در این زمینه تصمیم‌گیری شود. در جلسه‌ای که اعضای کمیسیون آموزش با رئیس‌جمهور داشتند، این موضوع مطرح شد و رئیس‌جمهور قول دادند که حتماً در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد.»

وی افزود: «دومین موضوع هم درباره مساله تاثیر معدل در کنکور بود که مقرر شد این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی مجدداً مطرح شود تا تجدیدنظر صورت گیرد.از آنجایی که این مصوبه برای شورای عالی انقلاب فرهنگی است، باید در همان شورا مطرح شود تا تغییر کند و اصلاح شود.

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان ضوابط و شرایطی دارد که از طرف سازمان سنجش در دفترچه ثبت نام کنکور ذکر شده و در اختیار داوطلبین ورود به این دانشگاه قرار می‌گیرد. در ادامه درباره‌ی این شرایط توضیح کاملی ارائه می‌شود:

شرط سنی: در دفترچه ثبت نام کنکور ۱۴۰۳، حداکثر سن برای ورود به دانشگاه فرهنگیان، ۲۴ سال تعیین شده بود که در حال بررسی برای افزایش سن هستند.

شرط معدل: در حال حاضر داشتن شرط حداقل معدل۱۴در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه برای ورود به دانشگاه فرهنگیان، حذف شده است.

شرط سلامت تن و روان: یکی از ضوابط پذیرش در دانشگاه فرهنگیان، برخورداری کامل از سلامت تن و روان است.

مراحل قبولی در دانشگاه فرهنگیان شامل شرکت در آزمون کتبی عمومی، اختصاصی و تخصصی در کنکور سراسری هر رشته است. پس از انتشار لیست اولیه، از داوطلبان به میزان چند برابر ظرفیت پذیرش، برای شرکت در مصاحبه، دعوت می‌شود. در نهایت، نتیجه قبولی یا عدم پذیرش پس از مصاحبه به اطلاع عموم داوطلبان خواهد رسید.

منبع: عصر ایران
کدخبر: 337698

ارسال نظر

 

آخرین اخبار