|

اختصاص گسترش نیوز

دانشگاه فرهنگیان شیراز چه ضوابطی برای پذیرش دانشجو دارد؟

دانشگاه فرهنگیان به عنوان یکی از مهمترین مراجع تربیت دبیر در کشور به جذب نیروهای متعد و خوب برای تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش می پردازد.

آموزشی دانشگاه  فرهنگیان شیراز چه  ضوابطی برای پذیرش دانشجو دارد؟

در کشور ما موسسات آموزشی فراوانی در حوزه های مختلف مشغول به کار هستند که دانشجویان متقاضی را پذیرش می کنند. دانشگاه فرهنگیان در کشور به تربیت نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش؛ می پردازد. دانشگاه فرهنگیان به عنوان تربیت معلم دارای شاخصه ها و ملاک هایی برای انتخاب افراد مورد نظر خود است.

این دانشگاه در کشور شعبه های فراروانی دارد و می توان گفت که در اکثر استانها دارای مرکز آموزشی و شعبه است.  در کشور ما مراکز تربیت معلم دارای رتبه بندی آموزشی هستند و به ترتیب رتبه و جایگاه خود به جذب دانشجو می پردازد.

برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان باید شریط و ضوابط خاصی داشته باشید، برا مثال علاوه بر قبولی در آزمون سراسری یا آزمون استخدامی؛ باید در مصاحبه و گزینش حضوری هم شرایط لازم را داشته باشید. بعلاوه باید آزمون های آمادگی جسمانی را نیز با موفقیت پشت سر بگذارید.

نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان

شرایط و نحوه پذیرش دانشجو در این دانشگاه تنها از طریق کنکور سراسری انجام می‌شود و افرادی که مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه فرهنگیان شده‌اند، می‌توانند با مراجعه به دفترچه انتخاب رشته از رشته‌های این دانشگاه انتخاب کنند. البته در کنار انتخاب رشته، داوطلب باید شرایط زیر را نیز داشته باشد.

 داشتن حداقل معدل ۱۴ در دوران دبیرستان

 داشتن حداکثر ۲۴ سال سن

 کسب تراز کنکور بالای ۶۵۰۰ در زیرگروه مربوطه

 داشتن شرایط پزشکی لازم برای شغل معلمی

 موفقیت در مصاحبه علمی – حضوری

  تأییدیه هسته گزینش آموزش‌وپرورش

در بین تمامی واحدهای دانشگاهی فرهنگیان، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی به‌عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های فرهنگیان در ایران شناخته می‌شود. این دانشگاه دانشجویان خود را از میان داوطلبانی که در کنکور رتبه‌های بالایی کسب کرده‌اند، پذیرش می‌کند و از نظر معیارهای رتبه‌بندی نیز در موقعیت بسیار مناسبی قرار دارد.

دانشگاه های فرهنگیان

در کشور دانشگاه فرهنگیان در همه استانها وجود دارد؛ بیشتر مراکز استان و شهرهای پر جمعیت این نوع دانشگاه ها و مراکز آموزشی را دارا هستند.

لیست دانشگاه های فرهنگیان استانهای مختلف کشور بدین شرح است:

فرهنگیان

 در بین دانشگاه های معرفی شده؛ دانشگاه فرهنگیان شیراز جایگاه فوق العاده ای دارد. این  دانشگاه دارای مزیت های منحصری است که دیگر مراکز آموزشی شاید آن را دارا نباشند.

 این دانشگاه موظف است تا به همه دانشجویان خدمات خوابگاه و خورد و خوراک را عرضه نماید

۴ سال زمان تحصیل در دانشگاه، در سنوات خدمتی آنها محاسبه می شود؛ به این صورت که این ۴ سال جز سابقه کار آنها محسوب می گردد.

دو مورد از مهم ترین مزایای این دانشگاه، این است که موقع تحصیل، حقوق ثابت ماهیانه دریافت کرده و بعد از فارغ التحصیلی مستقیم استخدام دولت شده و دارای کار می شوید. همچنین دانشجویان پسر قبول شده در دانشگاه فرهنگیان، خدمت سربازی ندارند و فقط باید دوره آموزشی را بگذرانند. همچنین واقع شدن این دانشگاه در مرکز شهر شیراز و دسترسی  خوب آن به اماکن تاریخی و باستانی شهر؛ هر فردی را به خود جذب می کند.

دانشگاه فرهنگیان در رشته های  مختلفی به پذیرش داوطلب می پردازد که به برخی از آنها اشاره می کنیم.

گروه آزمایشی ریاضی گروه آزمایشی تجربی گروه آزمایشی انسانی گروه آزمایشی  زبانهای خارجی گروه آزمایشی هنر
آموزش و پرورش کودکان استثنایی آموزش و پرورش کودکان استثنایی آموزش و پرورش کودکان استثنایی رشته تربیت دبیر زبان انگلیسی آموزش ارتباط تصویری
آموزش ریاضی  دبیری ریست شناسی آموزش زبان و ادبیات فارسی        -----     ------
آموزش فیزیک آموزش ابتدایی دبیری الهیات و معارف اسلامی       ------     ------
آموزش ابتدایی دبیرشیمی دبیر تاریخ       ------      -----
آموزش تربیت بدنی آموزش تربیت بدنی دبیری زبان و ادبیات عربی      -------      ------
کدخبر: 338543

ارسال نظر