|

جزئیات نحوه دریافت کد ۵ فرهنگیان اعلام شد

افرادی که علاقه مند به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان هستند؛ باید در آزمون اختصاصی پذیرفته شوند و بعد از انتخاب رشته به دانشگاه وارد شوند.

آموزشی  جزئیات نحوه دریافت کد ۵ فرهنگیان اعلام شد

افرادی که تمایل به ادامه تحصیل در رشته‌های دانشگاه فرهنگیان دارند، باید در آزمون اختصاصی این دانشگاه شرکت کرده و فرآیند انتخاب رشته را نیز انجام دهند. پس از این مراحل، باید منتظر دعوت به مصاحبه باشند و در صورت دعوت، در این مرحله نیز حضور یابند. پس از برگزاری مصاحبه دانشگاه فرهنگیان، نتایج آن اعلام می‌شود و داوطلبانی که پذیرفته شده‌اند، باید برای ثبت‌نام در دانشگاه اقدام کنند. برخی از داوطلبان پس از دریافت کارنامه مصاحبه فرهنگیان، کد 5 را مشاهده می‌کنند. اما کد 5 دانشگاه فرهنگیان به چه معناست؟ در این مقاله قصد داریم به طور کامل این موضوع را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

کد ۵ دانشگاه فرهنگیان چیست

دانشگاه فرهنگیان ، دانشگاهی نیمه متمرکز است که از طریق برگزاری آزمون کتبی و مصاحبه ، دانشجویان را پذیرش می کند. این دانشگاه در مرحله مصاحبه ، مراحل مصاحبه علمی ، مصاحبه عقیدتی ، معاینات پزشکی و … را انجام می دهد و از میان داوطلبان دعوت شده‌ چند برابر ظرفیت به مرحله مصاحبه ، تعداد محدودی از آنها را پذیرش می کند. بعضی از داوطلبان پس از اعلام نتایج مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ، نسبت به آن اعتراض دارند یعنی با وجود آنکه عملکرد مناسبی در مرحله مصاحبه داشته اند ، رد شده‌ اند. این دسته از داوطلبان ، می توانند از کد ۵ برای اعتراض به نتایج دانشگاه فرهنگیان استفاده کنند.

در واقع ، کد پنج دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک کد جهت اعتراض به نتایج مصاحبه دانشگاه فرهنگیان شناخته می شود. داوطلبانی که به نتایج مصاحبه فرهنگیان معترض هستند ، می توانند از این کد برای اعتراض به نتایج استفاده کنند اما شرط برخورداری از این مزیت ، حاضر بودن در جلسه مصاحبه می باشد.

دانشگاه-فرهنگیان

داوطلبان مجاز به استفاده از کد پنج دانشگاه فرهنگیان

امکان استفاده از کد پنج دانشگاه فرهنگیان برای تمام داوطلبان فراهم نیست و فقط داوطلبان واجد شرایط می توانند از این کد استفاده کنند. آن دسته از داوطلبانی که به مرحله مصاحبه دانشگاه فرهنگیان دعوت شده‌ اند و عملکرد عالی هم در جلسه ارزیابی داشته اند اما نتایج اکتسابی مورد رضایت آنها نیست ، می توانند اعتراض داشته باشند. بنابراین ، کد پنج به داوطلبانی اختصاص دارد که صلاحیت شرکت در مصاحبه فرهنگیان را دارند و پس از اعلام نتایج اولیه و بر اساس کارنامه ، واجد شرایط شرکت در مصاحبه فرهنگیان هستند. چنانچه داوطلب به مرحله مصاحبه دعوت نشود ، امکان استفاده از کد ۵ را نخواهد داشت.

اعتراض به کد ۵ دانشگاه فرهنگیان

اغتراض به کد پنج دانشگاه فرهنگیان به شیوه اینترنتی یا حضوری خواهد بود و جزئیات دقیق تر از سوی آموزش و پرورش یا دانشگاه فرهنگیان اعلام خواهد شد. پیش بینی می شود که داوطلبان بتوانند با مراجعه حضوری به هسته گزینش آموزش و پرورش ، درخواست اعتراض خود را به ثبت برسانند. داوطلبان باید مدارک خود را آماده نمایند ، به نزدیک ترین هسته گزینش آموزش و پرورش مراجعه نمایند و با تحویل مدارک ، درخواست خود را برای اعتراض ثبت نمایند. همچنین اگر شیوه اعتراض به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان به صورت اینترنتی باشد ، احتمالا داوطلبان باید با مراجعه به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش ، درخواست اعتراض را به ثبت برسانند.

پس از اعتراض به کد پنج دانشگاه فرهنگیان ، درخواست داوطلبان بررسی خواهد شد و نتایج آن اعلام می گردد.  داوطلبان پس از اعلام نتایج می توانند به سایت سازمان سنجش یا سایت دانشگاه فرهنگیان مراجعه کنند و یا اینکه با مراجعه حضوری به هسته گزینش آموزش و پرورش ، نتایج را بررسی نمایند. ممکن است نتایج حاصل از اعتراض ، منفی نباشد و فرصت شرکت مجدد در مصاحبه برای داوطلب فراهم شود. در این صورت ، باید مجددا در مرحله مصاحبه حضور یابد اما در صورتی که با درخواست اعتراض داوطلب موافقت نشده‌ باشد ، شانس دیگری برای دعوت به مصاحبه نخواهد داشت.

کدخبر: 338577

ارسال نظر

 

آخرین اخبار