|
کدخبر: 46659

فعال بخش خصوصی و کاندیدای انتخابات اتاق بازرگانی کرمان در گفت‌و‌گو با گسترش‌نیوز:

تولیدات کشاورزی باید هدفمند شود

این تولیدکننده محصولات کشاورزی در استان کرمان گفت: مهم‌ترین مسئله کشور مربوط به بحث آب است و باید تولیدات بخش کشاورزی به صورت هدفمند و مورد نیاز بازار مصرف انجام شود.

گسترش‌نیوز: جهانبخش بهزاد نژاد به عنوان فعال بخش خصوصی، عضو هیات مدیره یک شرکت در زمینه آبیاری و کاندیدای انتخابات اتاق بازرگانی کرمان ابتدا در خصوص فعالیت‌های خود گفت: با توجه به بحران آب تا کنون در خصوص سیستم‌های مکانیزه آبیاری در استان های کرمان و هرمزگان پروژه‌هایی انجام دادیم. در حال حاضر یکی از تولید کنندگان محصولات کشاورزی به خصوص خرماهستیم و به هفت کشور نیز صادرات داریم. برند خرمای برند خرمای ما نیز در کشورهای مختلف نیز به خصوص در کشورهای قزاقستان و روسیه جا افتاده است.

behzadnejad.jpg

وی در خصوص مشکلات حال حاضر اظهار کرد: بنده به عنوان یک فعال بخش کشاورزی و آب وارد این حوزه شده‌ام. می‌توان گفت بیش از ۹۰ درصد اقتصاد مردم جنوب کرمان وابسته به کشاورزی است و از عمده‌ترین مشکلی که در منطقه وجود دارد مربوط به بسته بندی و صادرات است. تولید حدود ۴ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی خارج از فصل در جنوب استان کرمان ظرفیت بالایی که در خصوص صادرات آن‌ها فعالیت‌هایی جدی صورت نگرفته است. زمانی که در کرمان تولید داریم،‌ تمام کشورهای مجاور نیاز به محصولات ما دارند اما تا به امروز نتوانستیم به نحوه احسن وارد بازارهای جهانی در بخش کشاورزی شویم. یکی از بزرگترین مشکل صادرکنندگان نیز مربوط به بازگشت ارز به کشور است که بدلیل عدم ارتباطات بانکی کشور ما با سایر کشورهاست و که برای یک صادرکننده کمترین مشکل گرفتن پول از مشتری باشد.

بهزاد نژاد در خصوص مشکل آب گفت: بزرگترین مشکل امروز کشور ما بحران آب است و بنده اگر امروز کاندیدا شدم به این دلیل است که مشکلات کشاورزی را از صفر تا صد شامل تولید، فروش، بسته‌بندی و صادرات محصولات کشاورزی را دیدم و لمس کردم. مشکلات و ارائه راهکارها این بخش را باید از طریق اتاق بازرگانی به دولت اعلام کرد.

بهزادنژاد در مورد برنامه‌های آینده خود اظهار کرد: از جمله برنامه‌های مهم برای آینده می‌توان به مواردی شامل تولید هدفمند محصولات کشاورزی مبتنی بر نیاز بازار مصرف، ترویج ، بسته بندی و برندسازی محصولات کشاورزی اشاره کرد. در کنار این موارد برنامه‌‌هایی برای افزایش کارایی مصرف آب در واحد سطح تولید، تسهیل صادرات محصولات کشاورزی و برگشت پول از کشورهای هدف صادرات، فعالسازی انجمن های بخش کشاورزی در اتاق و بومی سازی کارخانجات تولید نهادهای کشاورزی در سطح استان وجود دارد. به عنوان یکی دیگر از برنامه‌ها نیز می‌توان به بومی‌سازی صنعت حمل‌ونقل محصولات کشاورزی را اعلام کرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها