|
کدخبر: 269847

رشد بی سابقه استفاده از دستگاه پرکن مایعات

در این مقاله در مورد اهمیت و لزوم استفاده از دستگاه پرکن مایعات در کارخانجات و کارگاه های تولیدی، نکاتی را تشریح می کنیم.چرا صنایعی که از دستگاه پرکن مایعات استفاده می کنند، در سال های اخیر با رشد بی سابقه مواجه شدند؟ آیا روش ها و دستگاه های سنتی هنوز هم می توانند مثمرثمر باشند؟ در این مقاله به لزوم استفاده از دستگاه پرکن مایعات می پردازیم.

دستگاه پرکن مایعات چه تاثیری بر سرعت فرآیندهای تولیدی دارد؟

 دستگاه پرکن مایعات  یا دستگاه فیلر  (filling machine) دستگاهی است که با سرعت و دقت بسیار زیاد مایعات مختلف (رقیق و غلیظ ) را به درون ظروف مدنظر هدایت می کند. استفاده از این دستگاه در کارخانجات و کارگاه های تولیدی لازم و ضروری است. امروزه در اغلب کارخانجات کشور، استفاده از دستگاه های مدرن رونق پیدا کرده است. چرا که دستگاه های سنتی منسوخ شده اند و علاوه بر اینکه دقت و سرعت کافی هم ندارند، ممکن است باعث هدر رفت منابع اولین شوند.

دستگاه های پرکن مایعات با سرعت و دقت بسیار بالا می‌توانند از لحاظ کمیت و کیفیت، تعداد زیادی از ظروف مدنظر را از مایعات رقیق و غلیظ پر کنند. از طرف دیگر، مدل تمام اتوماتیک این دستگاه ها، نیاز به اپراتور یا نیروی انسانی خاصی ندارد و صرفاً با تنظیم آنها در یک حالت همیشگی، می توانند به بهترین شکل ممکن فعالیت خود را انجام بدهند. ویژگی شاخص دستگاه پرکن مایعات این است که شما می‌توانید تقریبا برای همه مایعات ( مواد شوینده، مواد خوراکی و روغن های مختلف ) از آنها استفاده کنید.

 سرعت بسیار بالا، اصلی ترین مزیت دستگاه پرکن مایعات است. مخازن این دستگاه ها در شرایط کاملا بهداشتی و استرلیزه، پر می‌شوند و به صورت تمام اتوماتیک، مایعات را به سمت ظروف، هدایت می کنند. نکته بسیار مهم دیگر در مورد این دستگاه پرکن این است که به راحتی قابلیت نگهداری و شستشو دارند. شما به سادگی می توانید قسمت های مختلف آن را بشویید تا بهره وری آن افزایش پیدا کند.

چرا صنایعی که از دستگاه پرکن مایعات استفاده می کنند، در سال های اخیر با رشد بی سابقه مواجه شدند؟

انواع دستگاه های پرکن مایعات 

 به طور کلی می‌توان گفت دستگاه پرکن مایعات ، هم قابلیت هدایت مایعات غلیظ و هم مایعات رقیق را دارد. البته ساز و کار آنها برای مایعات غلیظ با رقیق فرق دارد. مایعاتی که دارای گرانروی بالا هستند ( مانند روغن ها، شربت ها، و مرباها و ژله ها ) عمدتا نیازمند استفاده از دستگاه های پرکن مایعات غلیظ هستند. بدون استفاده از دستگاه های پرکن مایعات غلیظ، تولید و بسته بندی این محصولات، زمان بر خواهد بود. برای مایعات رقیق مانند الکل ها، آب معدنی، دوغ، نوشابه و ... نیز نیازمند استفاده از دستگاه های پرکن مایعات رقیق هستید.

به طور کلی می توان دستگاه پرکن مایعات را به دو گروه نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک تقسیم بندی کرد. دستگاه نیمه اتوماتیک به این صورت که اپراتور باید آن را تنظیم کنند و در مواقع مختلف ظرف ها را به طرف نازل ها و دیگر قسمت های مدنظر خود هدایت کند. به عبارتی نیاز است که اپراتور همواره در کنار دستگاه باشد.

 اما دستگاه پرکن مایعات تمام اتوماتیک، همه این کارها را به صورت خودکار انجام میدهد. یعنی پس از تنظیم اولیه، هدایت مواد به درون ظروف، درب گذاری، قرار دادن ظروف در نوار نقاله و ... را بدون نیاز به نیروی انسانی و اپراتور انجام خواهد داد.

 اهمیت استفاده از تکنولوژی های روز دنیا در کارخانجات و کارگاه های تولیدی

 این روزها در بازار رقابتی بین صنایع و کسب و کارهای مختلف، سرعت و دقت را می‌توان یکی از اصلی ترین ویژگی ها دانست. متاسفانه روش های سنتی و کلاسیک نمی توانند در این بازار رقابتی موفق باشند. از این رو استفاده از دستگاه ها و تکنولوژی های به روز، می تواند تاثیر بسیار زیادی در موفقیت و توسعه کسب و کارهای تولیدی داشته باشد. خیلی از کارخانجات و کارگاه های تولیدی، با استفاده از دستگاه های پرکن مایعات پیشرفته و نوین توانسته اند که گوی سبقت را از رقبا بربایند و هم از لحاظ کمیت و هم از لحاظ کیفیت،  سطح محصولات خود را ارتقا بدهند.

چرا صنایعی که از دستگاه پرکن مایعات استفاده می کنند، در سال های اخیر با رشد بی سابقه مواجه شدند؟

افزایش تولید مواد شوینده در دوران کرونا

دو موضوع بسیار مهم در مورد لزوم تولید مواد شوینده و پاک کننده، صادرات و ویروس کرونا هستند. امروز جمعیت ۸۰ میلیونی ایران علاوه بر نیاز به خرید مواد شوینده، مانند خیلی از کشورهای دیگر درگیر ویروس کرونا است و و نیاز به  ضدعفونی کننده ها و مواد پاک کننده بسیار زیاد است.  از آنجایی که مواد شوینده را میتوان جز موادی دانست که همواره نیاز به آن وجود دارد و هیچ وقت نیز این نیاز از بین نخواهد رفت، مسلما کسب و کارهایی که بتوانند در حوزه تولیدات مواد شوینده و پاک کننده فعال باشند قطعا می توانند رشد و توسعه خوبی را تجربه کنند.

 ویروس کرونا، این موضوع بهداشت و پاکیزگی را بیش از پیش مطرح کرد. به همین دلیل یکی از بهترین کسب و کار ها در شرایط ، کسب و کارهایی هستند که مواد شوینده و پاک کننده را تهیه و تولید می کنند. تهیه و تولید مواد شوینده و پاک کننده نیز نیازمند استفاده از دستگاه های پرکن مایعات است.

چرا صنایعی که از دستگاه پرکن مایعات استفاده می کنند، در سال های اخیر با رشد بی سابقه مواجه شدند؟

 

قیمت دستگاه پرکن مایعات به چه عواملی بستگی دارد؟

در مورد قیمت دستگاه پرکن مایعات لازم است نکاتی را متذکر شویم. قیمت این دستگاه متناسب با ویژگی ها و امکاناتی که ارائه می‌دهد متفاوت است. مسلما دستگاه های تمام اتوماتیک، قیمت بیشتری از دستگاه پرکن مایعات نیمه اتومات دارند. چرا که دستگاه های پرکن مایعات اتومات حجم بزرگتر و قطعات زیادتری دارد و شما را از داشتن اپراتور نیز بی نیاز می کند. همچنین قیمت دستگاه پرکن تک نازله کمتر از مدلهای چند نازله آن است. نوع قطعات، اندازه و تعداد نازلها در قیمت دستگاه پرکن مایعات موثر هستند.

حال که به اهمیت استفاده از دستگاه پرکن مایعات چه برای مواد غلیظ و چه برای مواد رقیق پی بردید، لازم است که حتماً از آنها در فرآیند های کاری خود استفاده کنید. استفاده از دستگاه پرکن مایعات باعث میشود تا شاهد رشد و توسعه کمی و کیفی محصولات خود باشید. البته نکته ای که وجود دارد این است که امروزه برندها و شرکت های مختلفی به تولید و واردات دستگاه پرکن مایعات مشغول هستند.

 اما شرکت آروند ماشین نیتا با سابقه درخشان در این حوزه، توانسته است بهترین و با کیفیت ترین دستگاه ها را برای صنعتگران و فعالین صنایع مختلف تا آماده کند. برای خرید دستگاه پرکن کافی است به سایت ما به نشانی https://subaco.co/  مراجعه کنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها