|
کدخبر: 319791

بازار ارزهای دیجیتال | بازار کریپتو | بازار رمزارز

رویدادهای کریپتویی مهم در هفته جاری

این هفته برای سرمایه‌گذاران کریپتو بسیار مهم خواهد بود، زیرا چندین رویداد کلیدی مرتبط با کریپتو و اقتصاد کلان در این هفته رخ می‌دهد.

اقتصاد رویدادهای کریپتویی مهم در هفته جاری
بازار کریپتو یک بازار غیر متمرکز است. به این معنا که سازمان های دولتی هیچ دخالتی در انتشار و حمایت آن ندارند. این مارکت در یک شبکه سراسری امن اجرا می شود و به کاربران اجازه می دهد از طریق صرافی ها نسبت به خرید و فروش رمز ارزهای مورد نظر اقدام کنند.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا، در سخنان اخیر خود تأیید کرد که بانک مرکزی در مورد کاهش نرخ بهره، به ویژه پس از داده‌های اقتصادی اخیر، محتاط است. او گفت که اقتصاد ایالات متحده همچنان قوی است و FOMC می‌خواهد شواهد بیشتری از کاهش نرخ تورم به ۲ درصد ببیند. او این نظریه را رد کرد که کاهش نرخ پس از رسیدن به هدف ۲ درصد اتفاق می‌افتد. معامله‌گران کریپتو و بیت کوین به دنبال سرنخ‌هایی از کاهش نرخ فدرال رزرو، برای بازگشت پول به بازار هستند.

این هفته برای سرمایه‌گذاران کریپتو بسیار مهم خواهد بود، زیرا چندین رویداد کلیدی مرتبط با کریپتو و اقتصاد کلان در این هفته رخ می‌دهد.

نائب بوکله، حامی بیت کوین، مجدداً به عنوان رئیس‌جمهور السالوادور انتخاب شد، که نشان‌دهنده تعهد بیشتر به بیت کوین، به ویژه انباشت بیت کوین و برنامه Freedom Visa و Citizen مبتنی بر بیت کوین است.

در همین حال، بانک خلق چین نرخ ذخایر الزامی (RRR) برای بانک‌ها را به میزان ۵۰ واحد کاهش داد. شاخص CSI ۱۰۰۰ چین در عرض چند ساعت ۸ درصد سقوط کرد و باعث توقف معاملات ۳۰ درصد از سهام در بورس شد.

چندین رویداد کلان از سوی ایالات متحده نیز وجود دارد: از جمله داده‌های  S&P Services PMI در روز دوشنبه، داده‌های ISM Non-Manufacturing PMI در روز سه‌شنبه، حراج اسناد خزانه ۱۰ ساله در روز چهارشنبه، و مطالبات اولیه بیکاری در روز پنجشنبه. علاوه بر این، ۲۰ درصد از شرکت‌های S&P ۵۰۰ درآمدهای خود را در این هفته گزارش می‌کنند.

مهم‌ترین رویدادی که معامله‌گران به دقت آن را رصد می‌کنند، سخنرانی مقامات فدرال رزرو است. از اعضای FOMC سخنرانی رافائل بوستیک، لورتا مستر، آدریانا کوگلر، توماس بارکین و میشل بومن برای این هفته برنامه‌ریزی شده است. آستن گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو و بومن از موضع خود نسبت به کاهش‌نیافتن نرخ بهره در ماه می یا ژوئن عقب‌نشینی کرده‌اند.

تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در مورد درخواست ای‌تی‌اف اسپات اتریوم از سوی  Invesco Galaxy در تاریخ ۶ فوریه اعلام می‌شود. این تصمیم برای فعالین بازار بسیار مهم است زیرا کارشناسان بازار از جمله Standard Chartered و تحلیلگر بلومبرگ Eric Balchunas انتظار دارند که ای‌تی‌اف اسپات اتریوم در ماه می تایید شود.

ارتقای پالیگان Etrog در روز سه‌شنبه و ارتقای شبکه اصلی Horizen (ZEN) در روز چهارشنبه نیز رویدادهای مهم این هفته هستند.

کمیسیون اوراق بهادار و آتی هنگ‌کنگ (SFC) احتمالاً در ۹ فوریه در مورد درخواست ای‌تی‌اف بیت کوین توسط Harvest Hong Kong تصمیم می‌گیرد. انتظار می‌رود که این محصولات پس از سال نو چینی در ۱۰ فوریه راه اندازی شود.

بازار کریپتو چیست؟

بازار کریپتو یک بازار مخصوص خرید و فروش ارزهای دیجیتال است که شامل رمز ارزهای زیادی با قیمت های متفاوت می شود. در بازار کریپتو، سرمایه گذاران می توانند یک رمز ارز را انتخاب کنند و معاملات خود را انجام دهند. ارزهای دیجیتال به صورت رمزگذاری شده، امکان پرداخت آنلاین را بدون نیاز به واسطه فراهم می کنند. این دارایی های دیجیتالی را می توان به دو صورت به دست آورد:

۱- استخراج به وسیله دستگاه های ماینر

۲- خرید از صرافی های معتبر ارز دیجیتال

بازار کریپتو یک بازار غیر متمرکز است. به این معنا که سازمان های دولتی هیچ دخالتی در انتشار و حمایت آن ندارند. این مارکت در یک شبکه سراسری امن اجرا می شود و به کاربران اجازه می دهد از طریق صرافی ها نسبت به خرید و فروش رمز ارزهای مورد نظر اقدام کنند. معمولا برای ذخیره سازی این دارایی ها، به کیف پول های مخصوص نیاز است که به آن ها کیف پول کریپتوکارنسی گفته می شود.

معامله گران از طریق صرافی خود یا به صورت آنلاین می توانند نقشه بازار کریپتو را مشاهده کنند. این نقشه که با نام crypto heatmap شناخته می شود، می تواند نقدینگی بازار را به معامله گران نشان دهد و اینکه کدام ارزها معاملات بیشتری را به خود اختصاص داده اند. رنگ های سبز و قرمز در این نقشه به معنای روند صعودی یا نزولی رمز ارزها در بازه زمانی مشخص هستند.

 

 

منبع: بیت پین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها