|
کدخبر: 325786

رشد سرانه دانش آموزی ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته / امسال بودجه دانش آموزان زیاد می شود؟

برخی هنوز قادر نیستند نقش آموزش و پرورش را در پیشرفت همه جانبه‌ی کشور درک کنند. نتیجه اش هم همین می‌شود که به هزینه‌های آن به عنوان هزینه‌های مصرفی نگریسته می‌شود در حالی که عین سرمایه گذاری است.

اقتصاد

آموزش و پرورش به عنوان یکی از مهم ترین نهادهای کشور است که امر خطیر تربیت و جامعه پذیر کردن نسل آینده را بر عهده دارد و توجه به آن به معنای مورد توجه قرار دادن امنیت ملی کشور می‌باشد؛ اما متاسفانه دچار کوچک انگاری شده است و به فرمایش مقام معظم رهبری "برخی هنوز قادر نیستند نقش آموزش و پرورش را در پیشرفت همه جانبه ی کشور درک کنند." و نتیجه اش هم همین می‌شود که به هزینه های آن به عنوان هزینه های مصرفی نگریسته می‌شود در حالی که عین سرمایه گذاری است. روشن است که اگر دولت توجه بیشتری به سرمایه گذاری بلند مدت داشته باشد درصد بیشتری از بودجه کشور را صرف آموزش و پرورش خواهد کرد.

یک روزنامه ی اقتصادی  به بهانه روز معلم، در گزارشی تاکید کرده که ایران در رتبه ۱۱۲ هزینه‌کرد برای آموزش عمومی است و تنها ۳ درصد GDP خرج آموزش و پرورش می‌شود. در قسمت‌هایی از این گزارش تاکید شده است: «سرانه دانش‌آموزی در سال ١٤٠٣ حدود ۲۰.۶ میلیون تومان است که نسبت به سال گذشته ۱۶.۷ درصد رشد داشته است.»

در ادامه برنامه ای که امروز در زمینه ی همین موضوع برگزار شد، تیتری از یکی دیگر  از روزنامه های اقتصادی مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت. این روزنامه در گزارشی با تیتر «جمعیت خانه‌ندارها» نوشته: «بررسی‌‌‌ها نشان می‌دهد طی دو سال اخیر، معادل نصف خانوارهایی که صاحبخانه نیستند، متقاضی فعال مسکن  دولتی شده‌‌‌اند، یعنی تنها ۲میلیون و  ۵۰۰ هزار خانوار از ۵‌میلیون خانوار متقاضی واجد شرایط اولیه، در فهرست «ثبت‌‌‌نام قطعی» تحت عنوان «متقاضی فعال» قرار گرفته‌‌‌اند.»

چندین روزنامه‌ اصولگرا امروز، یک موضوع واحد را در تیتر یک خود برجسته کردند؛ حمله به بی‌بی‌سی. این روزنامه‌ها محتوا و اسناد منتشر شده در بی‌بی‌سی جهانی درباره نیکا شاکرمی را جعلی خواندند.

منبع: اکو ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها