|
کدخبر: 327761

مژده صحرایی به این معلمان / ارتقای رتبه بندی فرهنگیان در راه است؟

رضا مراد صحرایی اعلام کرد که شروع مرحله‌ای جدید ارتقای رتبه‌بندی با آیین‌نامه جدید امسال آغاز خواهد شد.

اقتصاد مژده صحرایی به این معلمان / ارتقای رتبه بندی فرهنگیان در راه است؟

در جهت ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش، دولت تصمیم به رتبه بندی معلمان گرفته است. این اقدام جدید، به منظور شناسایی و ارزیابی عملکرد معلمان و تشویق به بهبود عملکرد آن‌ها انجام می‌شود.

رتبه بندی معلمان باعث افزایش رقابت و حس مسئولیت‌پذیری در بین معلمان خواهد شد. این اقدام همچنین به والدین و دانش‌آموزان اطمینان می‌دهد که معلمان آن‌ها دارای کیفیت و توانایی لازم برای انجام وظایف خود هستند.

با اجرای رتبه بندی معلمان، انتظار می‌رود که کیفیت آموزش و پرورش در کشور بهبود یابد و جامعه به سوی پیشرفت و توسعه حرکت کند. این اقدام، نشان از توجه دولت به ارتقاء سطح تحصیلات و توانایی‌های معلمان است.

رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش، امروز در گردهمایی کارکنان امور اداری آموزش و پرورش، اظهار کرد: با حمایت رئیس جمهور شهید، امسال ۱۰۵ هزار مجوز استخدام گرفته شد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مرحله ارتقای رتبه‌بندی با آیین نامه جدید امسال شروع خواهد شد.

وی ادامه داد: رئیس جمهور شهید بار‌ها به بنده می‌فرمود، طوری کار کنید که دانش‌آموزان ما بهترین معلم‌ها را داشته باشند و خدای ناکرده روز قیامت بابت این موضوع بازخواست نشویم.

صحرایی بیان کرد: رئیس جمهور شهید سطحی را ایجاد کرد که منش و روش او الگوی انتخاب رئیس جمهور آینده شد.

۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی معلمان

وزیر آموزش و پرورش گفت: دانشجو معلمان ورودی ۹۸ و ۹۹ در مرحله ارتقای رتبه‌بندی ۱۰ امتیاز ویژه کسب می‌کنند.

رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در صفحه‌ ویراستی خود نوشت: «به منظور تقدیر از اقدام جهادی دانشجو معلمان ورودی ۹۸ و  ۹۹ دانشگاه فرهنگیان (که زودتر از فارغ‌التحصیلی به کلاس درس رفتند) در مرحله ارتقای رتبه‌بندی، ۱۰ امتیاز ویژه به آنها تعلق خواهد گرفت.

در عنوان بخش مشارکت‌ها، شش امتیاز و در بخش سنوات تجربی، چهار امتیاز به عنوان تقدیر در نظر گرفته شده است.

ارزش کار این عزیزان در کمک به اعتلای نظام تعلیم و تربیت بیش از این است.

از تلاش‌ها و زحمات این معلمان جوان صمیمانه تشکر میکنم.»

علی فرهادی (معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش) چند روز گذشته در مراسمی با بیان اینکه طی ماه‌های گذشته اتفاق‌های خوبی در راستای حل مسائل و مشکلات استان‌ها رقم خورده است، اظهار کرد: از شهریور ماه سال گذشته تاکنون علاوه بر حقوق، بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد ریال به بدنه آموزش و پرورش اعتبار تزریق شده و این نشان دهنده توجه دولت سیزدهم به دستگاه تعلیم و تربیت است. فرهادی به اجرای طرح رتبه بندی معلمان اشاره کرد و افزود: دولت سیزدهم بیش از ۹۰۰ هزار معلم را رتبه بندی کرد و جامعه فرهنگیان از مزایای آن برخوردار شدند. وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این مطلب که معلم کارمند نیست، گفت: معلمان هر ساله نه یک پروژه جدید بلکه به تعداد دانش آموزان سر کلاس پروژه جدید دارند و باید به تعداد این پروژه‌ها فرایندها و طرح‌های جدید را طراحی کنند. معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: معلم در مدرسه زندگی همه جانبه را به دانش آموزان می‌آموزد و فرآیند آموزش و آموختن منحصر به دانش نیست.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها