|
کدخبر: 327903

این افراد از پرداخت کمیسیون معاف شدند

رانندگان تاکسی های اینترنتی که دارای بیماری ام اس هستند از پرداخت کمیسیون معاف شدند.

اقتصاد این افراد از پرداخت کمیسیون معاف شدند

بسیاری از رانندگان تاکسی های اینترنتی، درگیر بیماری ام اس هستند و این شرکت اعلام کرده است که این افراد از پرداخت کمیسیون معاف هستند.

«اسنپ» با اجرای طرح معافیت از کمیسیون رانندگان مبتلا به بیماری ام‌اس، این رانندگان را از پرداخت حدود ۲ میلیارد و ۴۲۴ میلیون تومان حق کمیسیون معاف کرد.

به گزارش روابط عمومی اسنپ، در طرح معافیت از کمیسیون کاربران راننده‌ مبتلا به ام‌اس که با همکاری «انجمن ام‌اس ایران» به مدت ۲۱ ماه اجرا شد، در مجموع ۳۷۵ کاربر راننده‌ مبتلا به ام‌اس از پرداخت کمیسیون سفرهای خود به ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۴۲۴ میلیون تومان معاف شدند. این طرح از خرداد ۱۴۰۱ آغاز و تا پایان سال ۱۴۰۲ ادامه داشت.

معافیت از کمیسیون کاربران راننده با شرایط خاص

اسنپ از ابتدای فعالیتش تاکنون، طرح‌های مختلفی برای حمایت و تامین هزینه‌های درمان افراد مبتلا به بیماری‌های مختلف اجرا کرده است. یکی از این طرح‌ها معافیت از کمیسیون کاربران راننده‌ مبتلا به بیماری‌های خاص است که از جمله طرح‌های هم‌سو و هم‌راستا با اهداف کسب‌و‌کار اسنپ محسوب می‌شود.

در همین راستا، اسنپ طرح ویژه‌‌ معافیت از کمیسیون را برای افراد دارای معلولیت، افراد مبتلا به بیماری تالاسمی و هموفیلی اجرا کرده است.

ام‌اس چیست؟

بیماری «مالتیپل اسکلروزیس» (MS) جزو گروه بیماری‌های «خودایمن» محسوب می‌شود که در آن سیستم ایمنی فرد به اشتباه سیستم عصبی مرکزی، شامل مغز و نخاع را هدف حملات خود قرار می‌دهد. در نتیجه این حمله، در داخل سیستم عصبی، واکنش‌های التهابی به وجود می‌آید که سبب تخریب برخی قسمت‌ها می‌شود. بر اساس اعلام کنفدراسیون جهانی ام‌اس روز ۳۰ می (۱۰ خرداد) به عنوان روز جهانی ام‌اس نام‌گذاری شده تا سطح آگاهی اجتماعی در مورد این بیماری افزایش یابد.

علت بوجود آمدن بیماری ام اس چیست ؟!

مالتیپل اسکلروزیس یا ام اس یک بیماری عصبی فلج کننده مغز و نخاع است. در بیماری ام اس سیستم ایمنی بدن به غلاف محافظ (میلین)  بافت عصبی حمله کرده و موجب اختلال در ارتباط بین مغز و دیگر مناطق بدن می‌شود؛ در نهایت این بیماری منجر به تخریب موقت ویا آسیب دائمی به اعصاب می‌شود. دامنه بروز اختلالات بیماری ام اس وسیع بوده و از خستگی و احساس ضعف تا عدم تحرک و یا مشکل دید و اختلالات حرکتی می‌توان نام برد. با توجه به منطقه درگیر در مغز و سیستم عصبی، نوع و شدت علائم و تظاهرات آن ممکن است متفاوت باشد.

تشخیص بیماری ام اس توسط علائم اولیه آن انجام می‌شود که عبارت‌اند از: تاری دید و دوبینی، سرگیجه و عدم تعادل و اختلال در راه رفتن، اسپاسم عضلانی یا دردهای شدید و بی‌دلیل عضله، بی حسی و خواب‌رفتگی و ضعف عضلات، احساس خستگی، تشنج، سردرد، ریزش مو و خارش، اختلالات کارکرد جنسی، دستگاه گوارش و مثانه، اختلالات احساسی و شناختی و حافظه، افسردگی و با شیوع کمتر اختلالات تنفسی و اختلال در صحبت کردن. چنانچه هر کدام از این علایم ۲۴ ساعت یا بیشتر ادامه پیدا کرد، باید به پزشک متخصص نورولوژی یا متخصص مغز و اعصاب مراجعه کرد و با توجه به تشخیص پزشک می‌توان به درمان بیماری پرداخت.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها