|
کدخبر: 327991

رشد چشمگیر گردشگری در این منطقه | دولت سیزدهم گل کاشت!

رونق گردشگری در منطقه ارس در دوره دولت سیزدهم با ثبت آماری بی‌سابقه از ورود بیش از سه میلیون و یازده هزار خودرو با پلاک غیر بومی به این منطقه نشان داده شد.

اقتصاد رشد چشمگیر گردشگری در این منطقه | دولت سیزدهم گل کاشت!

در دولت سیزدهم و به ویژه در سال‌های اخیر، رشد و رونق گردشگری در استان اردبیل و منطقه‌ی ارس به‌خصوص، توجه بیشتری از سوی مسئولین و سازمان‌های مربوطه به خود جلب کرده است. این منطقه با دارا بودن جاذبه‌های طبیعی زیبا مانند جنگل‌ها، رودخانه‌ها، روستاهای سنتی و مناطق کوهستانی مانند پیست اسکی ارس، توانسته است تبدیل به یک مقصد گردشگری محبوب در ایران شود.

همچنین دولت سیزدهم با توجه به اهمیت توسعه گردشگری برای اقتصاد کشور و اشتغال‌زایی، اقدامات متعددی را برای توسعه گردشگری در این منطقه انجام داده است. توسعه زیرساخت‌های گردشگری از جمله ساخت و بهینه‌سازی جاده‌ها، تأمین امنیت گردشگران، ایجاد امکانات رفاهی و خدماتی متعدد و همچنین تبلیغات فعال برای معرفی جاذبه‌های گردشگری این منطقه از جمله تدابیر این دولت برای توسعه گردشگری در ارس بوده است.

با ایجاد این امکانات و تسهیلات، تعداد گردشگرانی که به این منطقه سفر می‌کنند افزایش یافته و این امر به تنوع و رونق بیشتر کسب و کارهای مرتبط با گردشگری کمک کرده است. از طرفی، این رونق درآمدزایی برای مردم محلی فراهم کرده و به توسعه اقتصادی منطقه کمک شایانی نموده است. 

به طور کلی، اهمیت توسعه گردشگری در منطقه‌ی ارس توسط دولت سیزدهم مورد تاکید قرار گرفته و انتظار می‌رود که این رونق بهبودی در اقتصاد و شرایط زندگی مردم منطقه به همراه داشته باشد.

گردشگری-ارس

 از جمله نکات حائز اهمیت در زمینه گردشگری این منطقه، می توان به حفظ روند رو به‌رشد گردشگری در نوروز ۱۴۰۳ ، افزایش ورود تبعه‌ی خارجی از مرز نوردوز به ارس، تقویت خدمات‌دهی و زیرساخت‌ها و همچنین آماده‌سازی ساحل رود ارس برای گردشگران و احداث پیاده‌راه ها اشاره کرد.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها